יש כיוון ללבן: מומלצי Time Out ללילה לבן 2017

ביום חמישי בערב תלבש תל אביב חג, והמוני תל אביבים ולא תל אביבים יציפו אותה וייהנו משלל אירועים, בילויים ואטרקציות לאורך כל הלילה, שזה בעצם כמו כל חמישי בערב רק עם הרבה יותר חינמים. הנה 15 מומלצי Time Out

לילה לבן בתל אביב. צילום: אימג'בנק / Getty Images
לילה לבן בתל אביב. צילום: אימג'בנק / Getty Images

לילה לבן 2017 ממש תיכף מגיע לשטוף את עירנו באינספור תיירים מערים שכנות ומחו"ל, הכל כדי לחגוג את הלילה הארוך בשנה. האירועים הכי שווים שיגרמו לכם להישאר ערים כל הלילה ממש כאן לפניכם:

לילה לבן על לבן בסינמטק

כתובת: שפרינצק 2 תל אביב
שעה: 20:00
מחיר: 39 ש"ח להקרנות, יש להזמין כרטיסים מראש

בסינמטק סידרו לכם הקרנות סרטים בעלי מוטיב לבן משמעותי כגון הסרט "שלושת הצבעים: לבן" מהטרילוגיה הידועה של הבמאי קשישטוף קישלובסקי. כמו כן צפויה הקרנת קולאז' סרטים ביתיים על קיר הבניין, הקרנה של סרטים סיניים וכן דוכן של המאכל הכי לבן שיש – מלבי!

סינמטק תל אביב. צילום: אבישי טייכר
סינמטק תל אביב. צילום: אבישי טייכר

עוד המלצות חמות ללילה לבן 2017:
לילה לבן: מדריך המסיבות והאירועים בברים
אילו מאכלים לבנים תאכלו בלילה הכי ארוך בשנה?
הסיילים ואירועי האופנה שאסור לפספס בלילה הלבן

רייב בתדר

  1. כתובת: דרך יפו 9 תל אביב
    שעה:
    20:00
    מחיר:
    חינםהתדר כהרגלו יעשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב – לגרום לכם לחגוג. העובדה שמותר להרעיש יותר מהרגיל תנוצל עד תום וההרמות ישתוללו באוויר עד אור הבוקר, עם ליין אפ די.ג'ייז מרשים הכולל את Aduve, Danny Vak ואחרים. מומלץ להגיע מוקדם כדי לא להשתרך בתור בכניסה וכדי להצליח לנגוס בפיצה הנכספת.

    בואו מוקדם, לא יהיה כזה ריק. תדר. צילום: דנה כספ לביא
    בואו מוקדם, לא יהיה כזה ריק. תדר. צילום: דנה כספ לביא
  2. לילה שחור

  3. כתובת: בית אחותי, מטלון 70 תל אביב
    שעה: 21:00
    מחיר: חינםבזמן שתל אביב חוגגת את הלילה הלבן, קואליציית לבי במזרח ממשיכה את המסורת וחוגגת את הלילה השחור ליל תרבות ומחאה. לבי במזרח פועלת למען העצמתה וביסוסה של התרבות המזרחית בישראל ולמתן ביטוי למגוון התרבויות הפועלות בארץ. לאורך הלילה תתקיים הקראת שירה מזרחית, הופעות וחאפלה עד אור הבוקר. יש לכם אישור מאיתנו להגיע לבושים באיזה צבע שתרצו.
  4. לילה לבן בבית אחותי. צילום: אורן זיו
    לילה לבן בבית אחותי. צילום: אורן זיו
  5. הרצאות בנושא חלומות

  6. כתובת: ביתן 12, נמל תל אביב
    שעה: החל מ־18:30
    מחיר: 30 ש"חבואו לשמוע מגוון הרצאות על רכבת ההרים של התת מודע שדוהרת בזמן שאנחנו ישנים וגם על החלומות שאנחנו רוצים להגשים, איך פרח הלוטוס קשור לחלומות, מהי חוות החלומות, חלומות בראי הפילוסופיה ובראי הפסיכולוגיה וחלומות עתידיים בקולנוע. מבטיחים לכם שינה מעניינת אחרי האירוע הזה.
  7. ליל הרצאות על חלומות (צילום: shutterstock)
    ליל הרצאות על חלומות (צילום: shutterstock)
  8. לילה לבן רוסי

  9. כתובת: גאולה 38 תל אביב שעה: 19:00
    מחיר:
    חינםמרכז התרבות הרוסית פותח את דלתותיו לאורחים ומזמין ללילה שכולו על טוהרת החוויה הרוסית. בין היתר תיהנו מעיצוב בובות מטריושקה, קריוקי ברוסית, כיבוד רוסי, צילומים בתלבושות מסורתיות וביתן ממתקים רוסיים. סְפַּקוֹיְנוֹינוֹצִ'י!
  10. מי יכול לחיות מ־ 3000 ש"ח בחודש?. צילום: Shutterstock
    מי יכול לחיות מ־ 3000 ש"ח בחודש?. צילום: Shutterstock
  11. מסיבת אוזניות

  12. כתובת: כיכר רבין
    שעה: 20:00
    מחיר: חינם

אחד העוגנים הוותיקים של הלילה הלבן. באמצעות אפליקציה שתוכלו להוריד לסמארטפון תחברו את הבאסים של סקאזי היישר אל התנוך. את האוזניות אפשר לשכור בכיכר, אבל אפשר גם להגיע עם זוג מהבית ולהשתתף במסיבה. חוץ מסקאזי תקפוץ לביקור גם נועה קירל, למקרה שיבוא לכם לעשות סלפי עם קהל של משתוללים. מתאים למי שרוצה להתרועע עם ההמון שיכלול כנראה הרבה טינאייג'רס.

מסיבת אוזניות בכיכר רבין, 2014 (צילום: ישראל מלובני)
מסיבת אוזניות בכיכר רבין, 2014 (צילום: ישראל מלובני)

תערוכה ומסיבה בחנות המגדלור

כתובת: לבונטין 1 תל אביב
שעה:
20:00
מחיר:
חינם

מתי (אם בכלל) הייתם במסיבה בחנות ספרים? המגדלור מזמינה אתכם למסיבה ולתערוכת אינסטגרם של דימויים שמבטאים קשר אינטימי בין קוראים לספריהם, לכבוד הלילה הלבן. נוסף על כך תהיה זו הזדמנות אחרונה בהחלט לרכוש ספרים במחירי שבוע הספר. לאוהבי המילה הכתובה.

קולקטיב במוזיאון תל אביב

כתובת: שד' שאול המלך 27 תל אביב
שעה: 18:00
מחיר: חינם

מוזיאון תל אביב מציג לראשונה תערוכה שאצרו יחד כל אוצרי המוזיאון. התערוכה כוללת יצירות שלא הוצגו מעולם ויצירות אנונימיות לצד יצירות מוכרות בהקשר מחודש. במהלך הלילה יערכו מפגשים עם האוצרים, סיור זום אין על יצירות המופת והרצאות מרתקות תחת כיפת השמים בגן הפסלים. לספוג אמנות לילית.

מוזיאון תל אביב. (צילום: Shutterstock)
מוזיאון תל אביב. (צילום: Shutterstock)

לילה לבן לטיני בסוזן דלל

כתובת: יחיאלי 5 תל אביב
שעה: 20:00
מחיר: חינם

איי קרמבה! מועדון הקומפלקס בשיתוף סוזן דלל ועיריית תל אביב־יפו יערכו במהלך הלילה מסיבה לטינית שתכלול הרקדה על רקע סלסה, בצ'אטה, מוזיקה ברזילאית ועוד צלילים מרקידים, כולל הופעות חיות.

מרכז סוזן דלל. (צילום: עמוס גיל)
מרכז סוזן דלל. (צילום: עמוס גיל)
  1. לילה לבן באופרה הישראלית

    כתובת: שאול המלך 19 תל אביב
    שעה:
    24:00
    מחיר: 60 ש"ח

    גבירותיי ורבותיי, קצת קלאסיקה. האופרה הישראלית מצטרפת גם השנה לחגיגות הלילה הלבן בתל אביב ומזמינה את חובבי האופרה למרתון של שלוש שעות רצופות. בקונצרט הממושך צפויים להפציע הדואטים, האנסמבלים והאריות האהובים מרפרטואר האופרה. בתפריט: לה טרוויאטה, לה בוהם, חליל הקסם וריגולטו.

    בניין האופרה (צילום: shutterstock)
    בניין האופרה (צילום: shutterstock)
  2. רוק בגן הפסגה

  3. כתובת: גן הפסגה ביפו
    שעה:
    21:00
    מחיר:
    חינםחובבי המוזיקה הישראלית – האירוע הזה הוא בשבילכם. מרתון הופעות חיות של נקמת הטרקטור, מוניקה סקס ועמיר לב – מהאמנים ומהלהקות שעיצבו את הרוק הישראלי בשנות ה־90. שייפו את מילות השירים והגיעו עם נעליים נוחות.

    מוניקה סקס. צילום: איליה מלניקוב
    מוניקה סקס. צילום: איליה מלניקוב

    We Love Florentin

כתובת: אוריאל אקוסטה 23 תל אביב
שעה:
20:00
מחיר:
חינם

שכונת פלורנטין שעמה אנחנו מקיימים יחסי אהבה־שנאה תמידיים תציין גם היא בדרכה את הלילה הלבן. בירת הגרפיטי של מדינת תל אביב מפיקה בפעם החמישית תערוכה בנושא השכונה עם מיטב האמנים המקומיים. אם אתם לא מתעצבנים מגרפיטי על קירות הבניינים, מומלץ מאוד להגיע ומשם להמשיך למסיבה.

אמנות רחוב בפלורנטין (צילום: נדב נוימן)
אמנות רחוב בפלורנטין (צילום: נדב נוימן)
  1. שוק אוכל עולם בנווה שאנן

  2. כתובת: סולומון 10, נווה שאנן, תל אביב
    שעה:
    החל מ־16:00
    מחיר:
    חינם

    במטרה לחזק את שכונות דרום העיר בכלל ואת נווה שאנן בפרט, ייערך שוק אוכל עולם במסגרת אירועי הלילה הלבן בגינה החדשה שהוקמה על חורבות רציפי התחנה המרכזית הישנה. לצד השוק יוצגו מיצבי האמנות של המידברן, אלה שמשום מה לא נשרפו בסוף. תפריט המסעדות כולל דוכנים יפניים, צ'יליאנים, סודנים, הודים, תאילנדים ועוד הרבה הפתעות טעימות. מן הסתם כדאי מאוד להגיע רעבים.
שכונת נווה שאנן (צילום: נמרוד סונדרס)
שכונת נווה שאנן (צילום: נמרוד סונדרס)

Israel 2030

כתובת: מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב
שעה: 20:00
מחיר: 30 ש"ח

אירוע הפתיחה של מיזם ישראל 2030 שנולד מהדחף לקדם בקרב הציבור בכלל ובקרב הקהל הצעיר בפרט, יכלול שיח על על החזון והעתיד של החברה הישראל. ב־2030, כך מניחים במיזם, תהיה מדינה אחרת והגיע הזמן שנתחיל לחשוב איזו מדינה אנחנו רוצים שזו תהיה. במהלך הערב יעלו דוברים בעלי שם שיישאו דברים, לצד סטודנטים וצעירים שיציגו את חזונם לעשורים הקרובים.

ישראל 2030
ישראל 2030
  1. חגיגות שוקולד לבן במקס ברנר

  2. כתובת: שד' רוטשילד 45 תל אביב
    שעה: 
    10:00 עד לקוח אחרון 
    מחיר: 
    תלוי מה מזמיניםבמקס ברנר ניצלו את הדיבורים על לילה לבן כדי להציע ארוחות זוגיות חסרות עכבות על טוהרת השוקולד הלבן. הארוחה הנקראת מסלול שרינג לבן כוללת עוגת גבינה קטנה, קרפ גבינה עם שוקולד לבן מומס, גלידת קרם וניל וקרמבל עוגיות;גלידת שוקולד לבן ועוד  מאכלים לבנים שכבר מהמחשבה עליהם נוזל לנו ריר.

    שמים את הלבן בלילה לבן. שרינג לבן של מקס ברנר. צילום: אלירן ניסן
    שמים את הלבן בלילה לבן. שרינג לבן של מקס ברנר. צילום: אלירן ניסן