פסטיבל חמשושלים: האירועים שלא כדאי לפספס

מחפשים מה לעשות בסופ"ש? ליקטנו בשבילכם את האירועים השווים של פסטיבל התרבות הירושלמי "חמשושלים"

"באור אחר" בגן הבוטני
"באור אחר" בגן הבוטני
4 בדצמבר 2013

רגע לפני שגשמי הברכה האמיתיים יגיעו לירושלים, אנחנו נקבל בסוף השבוע הקרוב מטר אירועי תרבות במסגרת פסטיבל חמשושלים. פסטיבל התרבות והקולינריה החורפי של עיר הבירה מתקיים בפעם התשיעית, ובמשך ארבעה סופי שבוע רצופים מפוזרים ברחבי העיר לא פחות מ־500 אירועי תרבות שונים ומגוונים: תערוכות, סדנאות, פסטיבלים קולינריים, מוזיקלים ומדעיים. סוף השבוע הקרוב יהיה החמשוש השני, כשרוב המופעים המרכזיים עוד לפנינו. אז הנה כמה מהדברים ששווה לראות.

בעקבות עמיחי

במלאת 90 שנה להולדתו של המשורר יהודה עמיחי, יוקדשו לו כמה וכמה אירועי מחווה. עמיחי, זוכה פרס ישראל לשירה, נחשב לאחד המשוררים העבריים האהובים והחשובים ביותר, וירושלים הייתה נוכחת ברבים משיריו. האירוע המרכזי שיוקדש לו יהיה המופע "ירושלים – עיר נמל על שפת הנצח", שבו יבוצעו שירי עמיחי בעיבודים מחודשים, ייקראו מסיפוריו ומשיריו וידונו בהם. בין המשתתפים: דרור קרן, נתן סלור, עמנואלה עמיחי וחנן יובל.

"ירושלים- עיר נמל על שפת הנצח", חמישי, 5.12, 20:00, בניין ימק"א, הכניסה ללא תשלום  

אירוע מחווה נוסף לעמיחי יתקיים בסינמטק ירושלים, שם יוקרן הסרט "ירושלים מלאה ביהודים משומשים" של מיכאל קרפין ואברהם קושניר, שבוחן את שיריו של יהודה עמיחי על ירושלים מזווית אמנותית וגם מזווית פוליטית. אחרי כן יוקרנו סרטים קצרים שהפיק מיכה שגריר על שירי עמיחי.

"ירושלים מלאה ביהודים משומשים", שישי, 6.12, סינמטק ירושלים

קבוצת התיאטרון הירושלמי
קבוצת התיאטרון הירושלמי

שבוע העיצוב

מתחם בית הנסן המחודש, שעבר תהליך שימור ושיפוץ לקראת הפיכתו למרכז עיצוב מדיה וטכנולוגיה, הוא המקום המתאים ביותר בעיר לאירוח שבוע העיצוב הרביעי של המרכז לעיצוב. האירוע יספק הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם העיצוב הירושלמי, הארצי והבינלאומי, במסגרת תערוכות, מפגשי עיצוב, סדנאות ועוד. מוסדות העיצוב המובילים בארץ ייקחו חלק בתכנית האמנותית, כמו גם מעצבים חשובים רבים.

שבוע העיצוב, 12-14.12, בית הנסן

מאתיופיה באהבה

בחמשוש הרביעי והאחרון יתקיים מופע הפתיחה של פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופית, שמתקיים בפעם הרביעית. מופע הפתיחה יהיה גם הופעת הבכורה בישראל של גדול הזמרים האתיופיים כיום, מחמוד אחמד. אחמד ילווה באנסמבל נגנים ישראלי בהנהגת הסקסופוניסט והזמר אבטה בריהון, שניגן לצידו במשך יותר מעשור. המשך הפסטיבל רצוף במופעים חגיגיים נוספים, ביניהם: אסתר רדא שתבצע משיריה של נינה סימון, איילה אינגדשט במופע חדש ולהקת זבולון דאב סיסטם במופע המשלב בין רגאיי ג'מייקני למוסיקה אתיופית.

מחמוד אחמד בהופעה, 19.12, 21:00, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים 

זהב, ג'רי, זהב!

"טועמים זהב" הוא שמו של פסטיבל היין שייערך במתחם התחנה הראשונה במסגרת החמשוש האחרון. בשלושה ימים של שיכרון חושים פסטיבל היין יחמם את החורף הירושלמי ויחשוף בפני הקהל היצע רחב של יינות, בירות ומשקאות אחרים, כולם זוכי מדליות זהב של התחרות הבינלאומית Terravino.

מתחם התחנה הראשונה יארח חגיגה ענקית של יין
מתחם התחנה הראשונה יארח חגיגה ענקית של יין

טועמים זהב, 19-21.12, מתחם התחנה הראשונה

קניות בלילה

לאחר שבעשור האחרון עבר מרכז העיר הירושלמי תמורות רבות, כיום שב האזור להוות מוקד משיכה אטרקטיבי. מרכז העיר המשופץ משלב באזור אחד אתרים היסטוריים, מוזיאונים, מסעדות, חנויות ושאר מוקדי פנאי. השנה בחרו בהפקת פסטיבל חמשושלים להתמקד באזור זה, כשהמבקרים מוזמנים לחווית קניות לילית, בשילוב עם מופעי מוזיקה, תאורה חגיגית, וכמובן – הנחות בחנויות. חנויות רבות יהיו פתוחות עד 22:00 ויציעו מגוון מבצעים והנחות. בנוסף, תתקיים תחרות עיצוב חלונות ראווה, שתזמין את המבקרים לבחור את חלון הראווה היפה ביותר לטעמם ולזכות אותו בפרס.

כל סופי השבוע של חמשושלים, מרכז העיר