לחיות את החלון: איזו דירה תוכלו לשכור בטווח של עד 7000 שקלים?

במרכז העיר תוכלו לשכור דירה מרווחת לזוג, ומי שיפנה דרומה יוכל להרגיש מחוברים לעם - אך גם להסתכל עליו מלמעלה

דירה בשדרות בן ציון. 6500 שקלים. צילום באדיבות סנסט נכסים
דירה בשדרות בן ציון. 6500 שקלים. צילום באדיבות סנסט נכסים

אי אז ב־2011

בימי המחאה החברתית הייתם יכולים למצוא ב־6,000־6,500 ש"ח דירות שלושה חדרים לגיטימיות במרכז העיר ובצפון הישן. במחיר המתקרב יותר ל־7,000 ש"ח כבר הייתם מוצאים דירות ארבעה חדרים למשפחות, גם במרכז, מהסוג שעולה היום 8,500 ואולי אפילו 9,000 ש"ח.

דירה בנווה צדק. 5800 שקלים. צילום באדיבות: פורום נכסים
דירה בנווה צדק. 5800 שקלים. צילום באדיבות: פורום נכסים

עבור זוגות ללא ילדים מדובר בלא פחות מתקציב מלכים. הפוטנציאל מגיע לשיאו בפלורנטין או בצפון הרחוק, שם תוכלו לטעום מחלום הפרברים הישראלי עם דירת שלושה חדרים ללא רבב, בעוד שבמרכז העיר הוא מצטמק לכדי דירת שני חדרים נאה (ותגידו על זה תודה). במרכז העיר, למשל, נפתחות אפשרויות רבות לדירות שני חדרים משופצות שעולות על 60 מ"ר עם תוספות מבוקשות כדוגמת חניה, מעלית, מרפסת שמש מרווחת ואפילו נוף לים. באבן גבירול מוצעת כיום דירת שני חדרים וחצי של פעם (כלומר, סלון ענקי וחדר שינה בגודל נורמלי), אך במצב טוב, ב־7,000 ש"ח.

במקרים מסוימים תוכלו למצוא גם דירות שלושה חדרים במרכז העיר, אך יהיה בהן קאץ' כלשהו. לדוגמה, בסאנסט נכסים השכירו לאחרונה דירת שלושה חדרים בשינקין פינת אחד העם ב־6,000 ש"ח, כי באחד החדרים אין מזגן ומול הבניין ניצבת אנטנה סלולרית. ברחוב בצלאל המזרחי יותר לא תידרשו להתפשר על כלום למעט הקומה: בסאנסט מטפלים שם בדירת שלושה חדרים בקומת קרקע, משופצת ונאה מאוד, ב־6,400 ש"ח.

כשמטפסים לכיוון ה־7,000 ש"ח אפשר אפילו למצוא דירות ארבעה חדרים במרכז, אך קחו בחשבון שהן לא יתאימו למשפחה. "אם עולים ל־7,000 ש"ח ואולי קצת יותר אפשר להשיג במרכז העיר גם דירות ארבעה חדרים אבל הן לא יתאימו למגורי משפחות. אלה דירות שמתאימות לשלושה שותפים צעירים, כי הן נמצאות על רחובות סואנים כמו אלנבי".

הפתרון במקרה כזה יהיה מזרח העיר או שכונות עבר הירקון. "ב־6,500 ש"ח אפשר להשיג דירות שלושה חדרים מכובדות במזרח העיר", אומרת שמעוני. "אך בדרך כלל יהיה משהו קטן שתצטרך לוותר עליו – או קומה שלישית בלי מעלית, או שהדירה תהיה על כביש סואן, או שזו תהיה דירת קרקע". אם מטפסים מעט במחיר אפשר גם להימנע מזה. פכטר מעיד על דירה המוצעת כעת להשכרה בדיזנגוף ב־6,700 ש"ח – משופצת ומרוהטת כליל. בצפון הישן יש לו דירת שלושה חדרים ב־6,300 ש"ח בלבד, מאחר שהיא לא משופצת והסלון שלה
גובל בדרך נמיר הסואנת.

דירה בכרם התימנים. 5500 שקלים. צילום באדיבות פורום נכסים
דירה בכרם התימנים. 5500 שקלים. צילום באדיבות פורום נכסים

בצפון, כאמור, קל להתברגן עם תקציב שכזה. קופמן מטפל כעת בדירת שלושה חדרים וחצי בתוכנית ל', גודלה 85 מ"ר ומחירה 7,000 ש"ח. "אם היה מדובר בדירה כזאת, עם מעלית וחניה, במרכז העיר – היא הייתה עולה 9,000 ש"ח אם לא יותר", הוא מסביר. "זה ריאלי לקבל בשכונות עבר הירקון גם דירות ארבעה חדרים, בדרך כלל הן יהיו ישנות ולא משופצות".

לדברי פכטר, השכונות הצפוניות המבוקשות ביותר הן כוכב הצפון, תוכנית ל' ונווה אביבים – הראשונה עקב קרבתה למרכז העיר ובנייניה החדשים יחסית, והשתיים האחרות משום שהן ותיקות ומבוססות גם מבחינת האוכלוסייה וגם מבחינת השירותים המוצעים לתושבים כגון בתי ספר וגנים, שירותים רפואיים ומרכזים מסחריים.

"רק אחריהן ממוקם הגוש הגדול – השכונות שליד שדה דב. גם רמת אביב מבוקשת מאוד ואנשים מוכנים לשלם יותר או לוותר על חניה בשביל לגור שם. ברחוב פטאי, לדוגמה, יש לי דירת שלושה וחצי חדרים, 90 מ"ר, ב־5,900 ש"ח כי אין בה מעלית וחניה שהיו מייקרות
אותה ב־500 ש"ח בערך". אם הסטריליות הפרברית מלחיצה אתכם, דרום תל אביב היא גם אפשרות. בפלורנטין או ביפו במחיר של 6,500 ש"ח תוכלו כבר למצוא דופלקס מפנק, ובכך לשחק אותה מחוברים לעם ובמקביל להביט עליו מלמעלה. פנטהאוז בן ארבעה חדרים (110 מ"ר) בשדרות ירושלים, למשל, מוצע כעת להשכרה ב־6,900 ש"ח. בפרויקט חדש בפלורנטין תמצאו דירת שלושה חדרים (70 מ"ר) עם חניה ב־ 6,500 ש"ח.