באים רע: פייסבוק סגרה את העמוד של מגזין קנאביס

פייסבוק החליטה לסגור במפתיע את העמוד הפופולרי של מגזין קנאביס לאחר שלוש שנים של פעילות. עורך האתר: "מדובר בסתימת פיות"

ג'וינט. קנאביס. מריחואנה. צילום: Shutterstock
ג'וינט. קנאביס. מריחואנה. צילום: Shutterstock
3 באוגוסט 2014

אם זה לשימוש רפואי או סתם להנאה, הולכת וגוברת ברחבי העולם מגמת הלגליזציה של קנאביס ותדמיתו משתפרת בצורה ניכרת. בארה"ב כבר אישרו שתי מדינות (וושינגטון וקולורדו) את מכירתו של הצמח לכל אדם בוגר, ובאורוגוואי השלטון נתן חסות למכירתו של הצמח, כך שעלותו היא רק דולר לגרם. בישראל לעומת זאת, המצב פחות מזהיר. על אף כי השימוש במריחואנה בישראל נפוץ למדי והממשלה אף מאשרת חלוקה של קנאביס רפואי לאלפי אנשים, כל ניסיון להעלות את נושא הלגליזציה לסדר היום הפוליטי נכשל פעם אחר פעם.

ישנם מספר מגזינים מקוונים שמנסים להעלות את המודעות למאבק זה באמצעות סיקור שוטף של כל ידיעה או סיפור שקשורים לסם הפופולרי. אחד המפורסמים מבין אותם מגזינים, הוא קנאביס, מגזין שקיים כבר מאז שנת 2011 וצבר עדת עוקבים לא קטנה. במשך 3 השנים האחרונות הצליח המגזין להפיץ את הבשורה לעשרות אלפי אנשים ועזר להם להתעדכן בתחום אותו כלי התקשורת המובילים בארץ ממעטים לסקר.

ההודעה על סגירת עמוד הפייסבוק של קנאביס (צילום מסך)
ההודעה על סגירת עמוד הפייסבוק של קנאביס (צילום מסך)

כמו רוב כלי התקשורת בארץ ובעולם, גם מגזין קנאביס משתמש בפייסבוק ככלי מרכזי להפצת כתבות ולמשיכת קוראים חדשים. עד חודש אוגוסט היה לעמוד המגזין בפייסבוק למעלה מ-33 אלף עוקבים, אך ביום הראשון של חודש אוגוסט, נסגר במפתיע העמוד ללא הסבר מצידה של החברה. אורן לייבוביץ, עורך קנאביס, אמנם מיהר לפתוח עמוד פייסבוק חדש, אך כל ארכיון הפוסטים של שלושת השנים האחרונות נאבד ומספר העוקבים ירד לאפס.

ליבוביץ' מסר לטיים אאוט כי "ביום חמישי ב-9 בערב קיבלתי הודעה מפייסבוק כי הם מורידים פוסט מהעמוד עקב הפרה של חוקי האתר. בהודעה לא פירטו איזה פוסט יצר את הבעיה, אך מיד לאחר מכן ראיתי כי נשלח מייל מפייסבוק לתיבת הדואר שלי שבו צויין כי הכניסה לעמוד נחסמה למשך 30 יום, לי ולכל המנהלים של העמוד. לייבוביץ הוסיף כי "כשניסיתי לבדוק האם באמת נחסמה הכניסה לעמוד, נחרדתי לגלות שהוא נמחק לגמרי. על אף ששמעולם לא קיבלתי אזהרה אחת מפייסבוק לפני כן, כל העבודה שעשיתי בשלוש השנים האחרונות, כולל מאות כתבות ואלפי שיתופים נמחקו לחלוטין".

ההודעה על סגירת עמוד הפייסבוק של קנאביס (צילום מסך)

"אני לא רוצה להאמין בזה, אבל זה מרגיש כאילו בפייסבוק ניצלו את תקופת המלחמה בה נושאים כגון לגליזציה נדחקים הצידה בשביל לבצע מהלך של סתימת פיות", אמר ליבוביץ', בניסיון לשער את הסיבה, לדבריו, לסגירת העמוד.

 

עדכון (יום ב' 13:45): פייסבוק החזירה את עמוד הפייסבוק המקורי של מגזין קנאביס לפעולה.

דובר פייסבוק בישראל מסר כי היה מדובר בטעות ובעקבות זאת חזר העמוד לפעילות שוטפת