בלי סודות: ספר ילדים חדש יסביר מה קורה כשאבא הופך לאימא

אחרי שבעלה יצאה מהארון כאישה, החליטה גלית צוק לכתוב על זה ספר לילדים. עכשיו היא מגייסת כסף למימון הספר "אני רק רוצה להיות אני", שיסביר מה קורה כשאבא הופך לאימא

עטיפת הספר "אני רק רוצה להיות אני"
עטיפת הספר "אני רק רוצה להיות אני"
17 בדצמבר 2015

בעקבות יציאתה מהארון כאישה של בן זוגה מנעורים, החליטה גלית צוק לשבור את הטאבו החברתי בכל הנוגע למיניות ולמגדר טרנסי. כן, גם עם ילדים. בספר חדש שכתבה היא מנסה לפנות אליהם מנקודת מבט קצת שונה ולהראות להם שהתחושות שהם מרגישים הן ממש לגיטימיות.

בגיל 40, אחרי זוגיות של 23 שנים וארבעה ילדים משותפים, ניגשה עמית צוק לבת זוגה גלית והתוודתה שמשהו בה לא שלם, שכבר הרבה זמן היא מרגישה כמו אישה שלכודה בגוף של גבר. בבת אחת המציאות של המשפחה ההטרונורמטיבית השתנתה, והן התחילו פרק חדש בסיפור חייהם. לאחר ההסתגלות לחיים החדשים שלהם, החליטה גלית לשתף את הסיפור הייחודי של המשפחה והחלה בגיוס כספים דרך אתר הדסטארט לספר החדש שיעסוק בדילמות של מין ומגדר, אבל לא רק. "אפילו שזה ספר טרנסג'נדרי", מדגישה גלית, "המסרים של סובלנות, קבלת האחר, כבוד הדדי ופתיחות רלוונטיים לכולם. בכל המגזרים והמגדרים".

סרטון מתוך פרויקט מימון ההמונים של צוק

"אני רק רוצה להיות אני" הוא ספר ילדים שמקבץ שלושה סיפורים: "אני רק רוצה להיות אני", "כובע הקסמים של עמית" ו"אבית". הסיפורים בספר מציפים דילמות יומיומיות שאיתן מתמודדים ילדים טרנסים: לאיזה תור ללכת בשיעורי הספורט? האם להיכנס לתא השירותים של הבנים או של הבנות? למה לא לחגוג לילד בת מצווה?

"כְּשֶׁאֲנִי אִתְּכֶם אֲנִי מַרְגִּישׁ בְּהַצָּגָה, אתֶּם הַקָּהָל, אֲנִי עָף עַל הַבָּמָה. מִשְׁתַּדֵּל לַעֲשׂוֹת כְּמֵיטַב יְכֹלְתִּי, וְרָק בִּשְׁבִילְכֶם לְהַסְתִּיר הֵיטֵב אֶת מִי שֶׁאֲנִי", נכתב בסיפור שפותח את הספר, "וּכְשֶׁאֲנִי לְבַד, לְבַד עִם עַצְמִי, אֲנִי יוֹדֵעַ – זֶה לֹא אֲמִתִּי. אֲנִי לֹא מִי שֶׁאתֶּם חוֹשְׁבִים שֶׁאֲנִי, אֲנִי הַרְבֵּה מֵעֵבֶר לְגוּפִי, אֲנִי רַק רוֹצֶה לִהְיוֹת מְאֻשָּׁר אֲנִי רַק רוֹצֶה לִהְיוֹת – אֲנִי".

הסיפור השלישי בספר למשל מביא את סיפורה של אגם כבת לאם טרנסג'נדרית ונקרא על פי השם שהמציאה בתם לעמית במציאות, "אבית". בסוף כל סיפור בספר מוצגות שאלות לדיון שנכתבו על ידי פסיכותרפיסטית מומחית בתחום מין ומגדר בקרב ילדים, מתבגרים ומבוגרים.

לתמיכה בספר החדש