הכירו את "הטובים": המתנדבים ששומרים על גני הילדים

קבוצה גדלה והולכת של אנשים שמתנדבים לשמור מדי יום על גני ילדים בגלל המצב הביטחוני. הכל רק בשביל לעשות מעשה טוב בשביל מישהו אחר

צילומים באדיבות "הטובים"
צילומים באדיבות "הטובים"
8 בנובמבר 2015

שני אנשים עומדים מחוץ לגן ברחוב עמוס שבצפון הישן של תל אביב. במצב הביטחוני הנוכחי נוכחותם עלולה להיות מדאיגה, אבל למעשה המצב הוא בדיוק הסיבה שבגללה הם שם. "הטובים" (הרפו מהציניות לרגע, מה קרה) הוא שמה של קבוצת מתנדבים שמטרתה לעודד עזרה הדדית. חברי הקבוצה שומרים במשמרות על גנים בעיר, עטויים בחולצה שנושאת את שם הארגון הטרי. הקבוצה היא חלק מהתארגנות בשם תנועת הערבות – תנועה חינוכית־חברתית מבית "קבלה לעם" המבקשת להעלות את הערבות ההדדית למרכז השיח הציבורי. הטובים קיימים רק שלושה שבועות וכבר מתנדבים במסגרתם מאות אנשים מכל רחבי הארץ.

צילומים באדיבות "הטובים"
צילומים באדיבות "הטובים"

"חוכמת הקבלה בשלוש מילים היא 'ואהבת לרעך כמוך'", אומר ליאור גור, עורך תוכן בקבלה לעם. 'הטובים' הוא ארגון שמטרתו פשוט לעשות מעשים טובים. אנחנו מאמינים שאם הקשרים בין בני אדם יהיו טובים יותר, החיים שלנו יהיו טובים יותר". הגננת קרן מדיני מחזקת: "היה צורך בשמירה, בעיקר בשעות שבהן ילדים נכנסים או יוצאים, והשער כל הזמן נפתח. אין שומר בגנים בדרך כלל. יש גנים מאובטחים, אבל אלה רק גנים עם יותר מ־100 ילדים. בשעות הבוקר והצהריים זו בעיה. השער נפתח, ומישהו יכול בקלות להיכנס".

"הטובים" קמו, בין היתר, בתגובה למצב הביטחוני. האם ערבים ישראלים שותפים בארגון? "הטובים" מוסרים כי קיבלו פנייה בנושא התנדבות ערבים לפרויקט בפרופיל הפייסבוק שלו, אלא שלצערם הפנייה הייתה, כנראה, לצורך היפותטי בלבד. לדבריהם, נכון לרגע זה לא עלו דרישות מגנים ערבים להשתתף בפרויקט, אך הם מוסרים בחיוך כי פעילויות אחרות שנעשו בתנועת הערבות קוראות להידברות בין ערבים ליהודים.

להצטרפות: 509209־1700