יהיה פיצוץ: האם יתקיים אירוע המוני סביב הריסת גשר מעריב?

המקימים של אירוע הפייסבוק הויראלי "הורדת גשר מעריב" קוראים לעירייה להסדיר את ההתקהלות הצפויה סביב פיצוץ הגשר, ולקיים אירוע תרבותי מאורגן לציבור

גשר מעריב. צילום: בן קלמר
גשר מעריב. צילום: בן קלמר
11 באוגוסט 2015

כשבוע עבר מאז החלו העבודות על תשתיות הרכבת הקלה בתל אביב, וכבר מורגשים שינויי התעבורה שנלווים אליהן, ביניהם גם פיצוץ מבוקר של גשר מעריב – שעל פי פרסומים, עתיד להתרחש בליל חמישי ה-20.8, ולמחוק את הגשר כליל. אלא שהפיצוץ, שאמור לכאורה להוות מטרד לציבור, מתגלה כאטרקציה ויראלית – איוונט בפייסבוק בשם "הורדת גשר מעריב" כולל למעלה מששת אלפים אנשים שאישרו את הגעתם לאירוע, נכון לרגע עליית הכתבה. כעת פונים מקימי האירוע, תושבי העיר יונתן כרמל ויונתן פלד, לעיריית תל אביב, במטרה להסדיר את ההתקהלות הצפויה, ולהפוך אותה לאירוע תרבותי מוסדר ומאורגן שילווה בהופעות.

לכל שינויי התנועה הצפויים בעקבות הרכבת הקלה

פלד מודה כי במקור האירוע נפתח כחצי-בדיחה, ולא היתה כל ציפיה להיענות בסדר גודל כזה. "חשבתי על זה שיהיה מצחיק לפתוח איוונט לאירוע הזה". לדברי כרמל, גם אז היתה תקווה להוציא את הרעיון לפועל: "האיוונט נוצר ממקום מאוד פשוט של אנשים שרוצים לראות פיצוץ לשתות בירה ולשמוע מוזיקה טובה".

תגידו יפה שלום. גשר מעריב מלמעלה (צילום: דוד שי)
תגידו יפה שלום. גשר מעריב מלמעלה (צילום: דוד שי)

בעקבות ההיענות וההצטרפות של אלפי אנשים לאירוע הוירטואלי תוך ימים בודדים, פנו כרמל ופלד במכתב לעירייה בקריאה להסדרת ההתקהלות הצפויה ברחובות. יוזמי האירוע מבקשים להדגיש כי כל עוד לא קיים אישור של העירייה והמשטרה, הם אינם תומכים בהתקהלות לא חוקית, ומציעים למתכננים לבוא לאתר גגות או חלונות מהם ניתן יהיה לצפות באירוע. יחד עם זאת, מספרים כי פנו למשטרה בנושא, וזו מסרה כי היא מודעת להתקהלות הצפויה.

מעיריית תל אביב נמסר: "הפניה של מארגני האירוע התקבלה היום בעירייה והיא נבדקת. טרם נמסרה תשובה למארגנים".

לאירוע הפייסבוק "הורדת גשר מעריב"