יורים בשליח

הרפורמה בדואר, שבמסגרתה יצומצמו ימי החלוקה לשניים בלבד בשבוע וכ־2,000 עובדים יפוטרו, מדאיגה את קנייני הרשת התל אביבים, שגם ככה סובלים מהשירות המחורבן

מטען נפץ
מטען נפץ
16 בינואר 2014

אם גם אתם לא מרוצים משירותי הדואר, תתכוננו להיות מרוצים עוד פחות. בעקבות המשבר הפיננסי בחברת דואר ישראל, ועדת הכלכלה מקיימת בשבועות האחרונים דיונים במטרה לערוך רפורמת קיצוצים מטלטלת, שבמסגרתה יפוטרו כ־2,000 עובדים וימי חלוקת הדואר יצטמצמו מחמישה ימים ליומיים בשבוע בלבד. בשבוע שעבר קיימה הכנסת דיון חירום בנושא בוועדת הכלכלה, ועל אף שעוד לא נגזרו גזרות רשמיות, עושה רושם שכדאי להיערך לירידה משמעותית באיכות השירות הבעייתית גם כך של הדואר.

שועלי ההזמנות אונליין כבר מתחילים לעכל את הבשורה. "גם ככה לוקח לדברים מחו"ל שבועות רבים להגיע, אז להוסיף לזה עוד זמן שהייה מיותר בארץ, זה לא מכבד את הדואר ולא את הצרכנים. הדבר היחיד שזה יגרום לו זה לפופולריות בקרב חברות השליחויות הפרטיות סטייל פדקס ו־UPS", מנבא נבות, איש עסקים מקומי שעושה הזמנות אונליין בתדירות גבוהה.

חופית, שמזמינה תדיר בגדים מ־ASOS ותקליטים מאמאזון, מעידה על עצמה כמאוכזבת סדרתית משירותי הדואר. במקרה אחד שבו הזמינה מכשיר טלפון באמצעות אתר מקומי, נאלצה לשלם 40 ש"ח נוספים עבור דואר שליחים, וזו הייתה רק ההתחלה: "המשלוח התעכב הרבה זמן, ובדואר פשוט טענו שכתוב להם שסירבתי לקבל את המשלוח. בסוף התברר שהשליח פשוט הסתבך ולא מצא את הבניין.

"כמובן שהמוקדנים היו ממש מגעילים וחסרי סבלנות. קבעתי איתם מחדש, הפעם שיגיעו לעבודה שלי, כי טווח השעות שהם קובעים פשוט לא הגיוני, בין תשע לשש – השעות שאני למעשה נמצאת במשרד. אפילו את זה הם לא הצליחו לעשות, והשליח הגיע באיחור. במקרה אחר, הזמנתי חבילה מחו"ל ולקח לה בערך שלושה ימים להגיע לארץ, ובארץ לקח לה עוד חודש להגיע אליי. השירות בארץ כל כך מתסכל וגרוע מכל הבחינות, שקשה להאמין שרוצים עוד לצמצמם אותו".

רותם, צרכנית אונליין משופשפת נוספת, רגילה לעיכובים בחבילות שהיא מזמינה מאתרי אופנה מחו"ל אבל הפעם האחרונה שברה מבחינתה את השיא: "הזמנתי משלוח מלונדון לפני חודש וחצי והחבילה שלי עוד לא הגיעה, מדובר בפרק זמן לא הגיוני בעליל. עד שקיבלתי סוף סוף את ההודעה המיוחלת והגעתי לדואר, הם לא מצאו את החבילה שלי והתחילו להמציא שהדוור זייף את הפתק, מה שלא הגיוני מכל כך הרבה סיבות, במיוחד כשהחותמת של הסניף שלי מופיעה עליו. בסוף נאלצתי לחזור הביתה בידיים ריקות אחרי שאמרו לי לחכות להודעה נוספת כי הם לא יודעים מי כתב את ההודעה הראשונה והחבילה שלי כנראה עוד לא הגיעה".

ד"ר זיו רייך שעומד בראש הוועדה החיצונית להגברת התחרות בתחום הדואר מעריך כי עד סוף החודש יוגשו ההמלצות בנושא. לדבריו, הוא מודע לכך שהדבר העיקרי שמטריד את הציבור זה טיב השירות בסניפים, והוא מבטיח כי הוועדה תקדיש לכך פרק שלם.

מוועדת הכלכלה נמסר בתגובה כי "הוועדה עקבה, עוקבת ותמשיך לעקוב אחר המתרחש בדואר תוך כוונה להגיע לפתרון הבעיה לטובת הצרכנים, אך בהידברות עם העובדים".