סליחה, יש לך טופו?

קונגרס הטבעונות הישראלי הראשון יתקיים בסופ"ש בשכונת התקווה. אם אתם בקטע של קונדומים טבעוניים, תגיעו

טופו. צילום: Shutterstock
טופו. צילום: Shutterstock
4 במרץ 2014

אם השם גארי יורופסקי עושה לכם נעים בגוף, כדאי שתתכוננו: ביום שישי (7.3) יתקיים הקונגרס הטבעוני הישראלי הראשון. מדובר בכנס זכויות בעלי חיים, שמארגנות החזית הישראלית לשחרור בעלי חיים ועמותת ויגן פרנדלי, שמוכרת בעיקר בזכות סימון מסעדות ובתי קפה בתו התקן שלה.

בין היתר ישתתפו באירוע ננה שרייר ממסעדת ננוצ'קה, העיתונאי ופעיל אנונימוס רונן בר שעמד מאחורי תחקיר "אדום־אדום" על בית המטבחיים של תנובה וגדי סוקניק, שינחה את האירוע המרכזי.

"זה לא סוד שבשנים האחרונות יש התעוררות טבעונית", מסביר עמרי פז, מייסד ויגן פרנדלי. "אבל יש עדיין כברת דרך לפנינו, ולכן האירוע הזה מתקיים. יש לו מטרה משולשת: לעורר פעילים רדומים ולחבר בין פעילים קיימים לחשוב על יוזמות חדשות לקידום הנושא".

מתוך ההנחה שמי שיגיע כבר משוכנע, איזה אפקט יש לאירוע?

"המטרה היא לעורר פעילים, האירוע לא מיועד למי שאינו טבעוני. להם מיועדות שאר הפעילויות שלנו, אבל הקונגרס בפירוש לא בא לשכנע אף אחד לעבור לטבעונות".

מדובר באירוע חד פעמי?

"אין לי ספק שהוא יתקיים שוב בשנה הבאה, במיוחד לאור העובדה שקהילת הטבעונים רק תלך ותגדל, ואיתה החשיבות של אירועים מהסוג הזה".

בנוסף לנאומים, תוצג תערוכת אמנות בנושא סבל בעלי החיים, יהיו דוכנים עם אוכל טבעוני, בגדים טבעוניים, מוצרי קוסמטיקה טבעוניים ואפילו קונדומים טבעוניים.

מה לא טבעוני בקונדומים הרגילים?

"משהו בחומר הסיכה שלהם לקוח מהחי".

הקונגרס הטבעוני, 7.3, 9:00־15:30, אולם דוהל, התקווה 76, תל אביב