עדיף לצחוק מלבכות: סתיו שפיר תארח ערב סטנדאפ בנושא שוק הדיור

כדי לקדם את הצעת החוק לשכירות הוגנת, תארח חברת הכנסת ערב סטנד־אפ שכולו פאנצ'ים על בעלי דירות נצלנים ורטיבות בקיר

דירה מעופשת. צילום: Shutterstock
דירה מעופשת. צילום: Shutterstock
20 בנובמבר 2014

אחרי עמוד הפייסבוק "דירות בתל אביב שמדכאות אותי" גם טרנד הסטנד־אפ לא מפספס הזדמנות לצחוק על הנושא הכאוב שהוא שוק הדירות התל אביבי. במוצ"ש הקרוב (22.11) תארח חברת הכנסת סתיו שפיר ערב סטנד־אפ בסימן התלאות ומדורי הגיהנום שעוברים שוכרי הדירות בעיר, שמטרתו לקדם את הצעת החוק לשכירות הוגנת בשיתוף חברי הכנסת חיליק בר ואורלי לוי־אבקסיס, שלושתם גרים בשכירות.

בערב, שזכה לשם "מכירים את זה שמעלים לכם את שכר הדירה?", יופיעו גיא אדלר, תם אהרון, לילך ברנע לשם, לילך וולך, גלית חוגי ותומר פישמן. ברנע לשם מספרת: "כמעט כל מי שאני מכירה כבר התפכח מפנטזיית האצילים המגונדרים שנקראת להיות בעל דירה. בפועל אנחנו קהל שבוי של משכירים. סיפורי האימה ששמעתי וחוויתי הם אינסופיים, הגיע הזמן שלא ניאלץ להסתמך על טוב לבם של זרים עם נכסים. את כל זה ועוד נגיד בצורה מצחיקה יותר בערב הזה שבו אני מקווה מאוד שלא יהיו נוכחים בעלי הדירות שלנו".

סתיו שפיר. צילום: איליה מלינקוב. איפור ושיער: Eve Luzi
סתיו שפיר. צילום: איליה מלינקוב. איפור ושיער: Eve Luzi

הצעת החוק, שמבקשת להגן על זכויותיהם של כשני מיליון שוכרי דירות ברחבי הארץ, מציעה הגדרה לדירה ראויה למגורים וכן מתייחסת לאחריות המוטלת על המשכיר והשוכר כאחד. היא מבקשת לעודד השכרה לטווח ארוך וקובעת כי שכר הדירה יוכלו לעלות בשניים עד שלושה אחוזים במקסימום משנה לשנה. בעבר קידמה שפיר את היוזמה כשביקשה בפייסבוק משוכרי דירות לספר על טראומות שחוו. "לאחרונה אנחנו רואים עלייה במחירים שמשפיעה בעיקר על צעירים באזורי מגורים ליד אוניברסיטאות כמו תל חי או באר שבע", ציינה סיון שור, דוברת הלשכה של שפיר. "קל יותר לנצל צעירים ואין להם ברירה".

"מכירים את זה שמעלים לכם את השכר דירה?", שבת, 20:00, רדיו EPGB