זה לא חלום: סטודיו במרכז העיר במחיר רצפה

בשורה ליוצרים: חברת אנטוקלוסקי ועיריית תל אביב מציעות כ-30 סטודיואים במרכז תל אביב במחירי רצפה למשך שנה. את המועמדות יש להגיש בימים הקרובים

מרכז האמנים החדש
מרכז האמנים החדש

חברת הנדל״ן מאור-מעוף ועיריית תל אביב השיקו ביום רביעי (19.3) פרויקט מבורך: הן מציעות ל-30 אמנים ויוצרים לקבל סטודיו מפנק במרכז העיר, אמנם למשך כשנה בלבד, אבל בעלות מינימלית. חללי העבודה יהיו בבניין המרכזייה ההיסטורית של בזק ובית הדואר שברחוב אבן גבירול, שבו אמור להתחיל להיבנות בעוד שנה פרויקט יוקרתי של שני בניינים בני תשע קומות, ובהם כ-100 דירות.

הפרויקט מיועד ליוצרים מכל התחומים: אמנים פלסטיים, מוזיקאים, סופרים, משוררים, אמני במה או אמנים רב-תחומיים. כל אמן יקבל חלל יחסית גדול ומרווח, בין 10 ל-65 מטר מרובע, בהתאם לצרכים האישיים של כל אחד. המחיר לחודש יהיה מסובסד על-ידי העירייה והחברה הפרטית וינוע בין 300 ל-1000 ש״ח בחודש בלבד.

את הבקשה לקבלת חלל יש להעביר למחלקת האמנויות של עיריית תל-אביב בכתובת loveart10@gmail.com, והיא צריכה לכלול קורות חיים, תיק עבודות ומכתב המפרט את הצורך ומטרת השימוש. ועדת הבחירה תכלול נציגים מהמחלקה לאמנות של העירייה ואנשי מקצוע מבחוץ, והבחירה תתבצע כבר בשבוע הבא, כאשר האכלוס יתבצע באחד באפריל, אז כדאי שתזדרזו.

מעבר לחלל העבודה שיקבלו, מבטיחה העירייה לקיים במרכז האמנים פעילויות לקידום היוצרים, כגון: תערוכות, ערבי שיח ועיון, אירועי אמנות, פרויקטים במרחב הציבורי, ליווי אמנותי והפקתי ואפשרות למימון פרויקטים המפותחים במרכז. בקומה הראשונה של המבנה יוקם חלל תצוגה למען היוצרים, והמטרה של העירייה היא לשלב בין התחומים ולהשתמש במרכז הזה כפלטפורמה לדיאלוג בין היוצרים.

"פרויקט אנטוקולסקי שטרוק החדש יעניק הזדמנות לאוהבי תל אביב ליהנות מאי של שקט במיקום הכי מרכזי שיש. עד אז אנחנו יותר משמחים להעניק מקום מפלט ליצירה לאמנים שהפכו את תל אביב למה שהיא היום", אומר יזם הפרויקט, איש העסקים אורי הלר, בעלי קבוצת מאור מעוף.

מאיריס מור, מנהלת אגף תרבות ואמנויות בעיריית תל אביב-יפו, נמסר כי הנוכחות של אמנים עצמאיים היא התשתית האמיתית לפעילות תרבותית בכל בירת תרבות. "חללי עבודה אלה מצטרפים להרחבת צו הארנונה של עיריית תל-אביב לאמנים, לצלמים ולאמני וידאו, והיא חלק ממדינות עירונית לפעול לטובת האמנים העצמאים בעיר", אמרה מור.