"הקטר" אצלכם בסלון: איורי ספרי הילדים האהובים בתערוכת מכירה

נוסטלגיה בגלריה פחות מאלף: תערוכה חדשה תציג את האיורים המקוריים מספרי הילדים שגדלנו עליהם, ואפילו תארגן מפגש עם המאיירים. גם "הכבש השישה-עשר" יהיה שם

מתוך ספר הילדים "הקטר" (איור: אורית ברגמן)
מתוך ספר הילדים "הקטר" (איור: אורית ברגמן)

יש מי שמקשיב לדור של מכורים לנוסטלגיה: מחר (חמישי) תיפתח בגלריה פחות מאלף תערוכה שתוקדש לאיורים המקוריים המוכרים לכולנו מספרי הילדים. בין האיורים תמצאו את "הכבש השישה-עשר" שאייר דוד פולונסקי, "הקטר" שאיירה אורית ברגמן וגם עבודות של דני קרמן, יוסי אבולעפיה, הילה חבקין ועוד. את התערוכה יזמה האוצרת שירה גפשטיין מושקוביץ, אמנית, אוצרת ואחת ממנהלי הגלריה. "הרעיון היה לקחת איורים שילדים מכירים מספרים שהם קוראים כל הזמן. זה התחיל מהילדים שלי – יש לי שלושה ילדים ואני קוראת להם הרבה. ערב אחד הקראתי להם סיפור וחשבתי לעצמי: מה קרה עם הציור המקורי? התחלתי לחקור את הנושא ומצאתי שאין מקום שמציג את הציורים האלה, ובטח לא כזה שמציע אותם למכירה. פניתי למאיירים מוכרים ואהובים, שהיצירות שלהם הגיעו לרמה של נכסי תרבות".

מתוך הספר "אני וביתי – ארמון" (איור: דני קרמן)
מתוך הספר "אני וביתי – ארמון" (איור: דני קרמן)

האיורים המקוריים שיוצגו בתערוכה הקרובה יוצעו למכירה בסכומים הנעים בין 3,000 ל-4,000 ש"ח. בנוסף, יוצעו למכירה הדפסים במהדורות מוגבלות, ממוספרות וחתומות במחירים שמתחילים ב-500 ש"ח. אם אינכם בעליהם הגאים של פלוס בחשבון, אלא ג'אנקיז של נוסטלגיה מן השורה (או לחלופין הורים לילדים), תוכלו ליהנות ממפגשים עם המאיירים, שידברו על היצירה שלהם.

גלריה פחות מאלף פועלת כבר שנתיים ולדבריה של גפשטיין מושקוביץ, מטרתה לאפשר לקהל לרכוש אמנות מקורית ואיכותית במחיר שהוא פחות מאלף דולר. הגלריה מציעה לקהל הרחב יצירות אמנות של אמנים ידועים כמו יאיר גרבוז, עזי אסד, יונתן הירשפלד ועוד לצד אמנים צעירים ומבטיחים ואמני רחוב, במחירים של 4,000 שקל או פחות.

מתוך הספר "המלך אמר" (איור: דני קרמן)
מתוך הספר "המלך אמר" (איור: דני קרמן)

"משחררים את האיורים המקוריים מהספרים האהובים", ערב פתיחת התערוכה, חמישי (10.03), 20:00  בגלריה פחות מאלף, אברבנאל 60, תל אביב