אתם בחרתם: 10 הרחובות הכי יפים בתל אביב

יש בעיר לא מעט רחובות שהצליחו לנצח את התכנון הנרפה וחסר המעוף, ולהפוך את השוטטות בהם לחוויה בפני עצמה. בשבועות האחרונים ביקשנו מגולשי אתר Time Out לבחור ולדרג את הרחובות היפים בעיניהם. אלה עשרת הנבחרים

25 ביולי 2017

 

10. רפידים

מיקום: מעוז אביב.

מה הקטע? תמיד חלמתם לגור בעיר ולהרגיש בכפר? רחוב רפידים, שהוא למעשה הנציג היחידה ברשימה מעבר לירקון, הוא הרחוב בשבילכם. בחצר האחורית של נתיבי איילון נמצא הרחוב שהוא כל מה שלא האמנתם שקיים בתל אביב: כמויות בלתי נגמרות של חניה (אם אין הופעה של רדיוהד), בתי רכבת נמוכים וארוכים, חורש ענקי בין כל הסמטאות והרבה מאוד צל. אין פלא שתושבי השכונה הצפונית, שלבה בשבט הצופים הנשיא, מכנים אותה "הקיבוץ".

מה תמצאו שם? בעיקר משפחות צעירות שעושות את דרכן לבית הקפה המיתולוגי מטילדה.

רפידים (צילום: שלומי יוסף)
רפידים (צילום: שלומי יוסף)

9. רבי יוחנן

מיקום: שוק הפשפשים.

מה הקטע? קשה לבחור את הרחוב היפה ביותר בשוק הפשפשים. האזור כולו הוא תמהיל אחד גדול של אווירה יפואית מופלאה. רבי יוחנן הוא ייצוג הולם לתערובת שמציע השוק – בין המסעדה הווינטג'ית והמצליחה פועה לחנויות אופנה חדשות, תוכלו למצוא גם בגדי יד שניה ופרטי אספנות קלאסיים. אפשרויות הבילוי ברחובות הסמוכים הן כמעט אינסופיות והופכות את המדרחוב הקטן ללוקיישן אידיאלי לשוטטות של שישי בצהריים.

מה תמצאו שם? אנשים שמחפשים לרכוש פריטי יד שנייה מיותרים כדי להצדיק את המסבחה שתקעו באבו חסן.

רחוב רבי יוחנן ביפו (צילום: שאטרסטוק)
רחוב רבי יוחנן ביפו (צילום: שאטרסטוק)

8. נתיב המזלות

מיקום: יפו העתיקה.

מה הקטע? נתיב המזלות הוא הרחוב שבו פוליטיקת ההנצחה נכנעת לגחמות מיסטיות אפופות מסתורין, וסמטאות צדדיות ומפותלות זוכות לשמות "טלה", "גדי" ו"דלי", כאילו לא נותרו גנרלים מתים במדינה הזאת. האווירה המיסטית שורה גם על הרחוב עצמו, הניחן בקסם נדיר ומידמה לסמטה ירושלמית פתלתלה שבה הזמן עצר מלכת. לפניכם גלריות מפקיעות במחיר, תיאטרון הסימטה וכנסיית פטרוס הקדוש. מאחוריכם תיירים אמריקאים עושים סלפי עם פסל של נפוליאון.

מה תמצאו שם? תיירים וזוגות בדייט ראשון (שהתקמצנו על מסעדה מהוגנת בשוק הפשפשים).

נתיב המזלות (צילום: שאטרסטוק)
נתיב המזלות (צילום: שאטרסטוק)

7. בלפור

מיקום: לב העיר.

מה הקטע? אף שאין בו אטרקציות מיוחדות, ודאי לא כמו בשינקין או בנחמני שמקבילים אליו, הרחוב שמחבר בין יהודה הלוי לאלנבי השתחל לרשימה בקלות בזכות כמה מהמבנים היפים בתל אביב, בראשם בית הבריאות והרחבה שלפניו, והעצים המרשימים הנפרשים לאורכו וכמובן הלוקיישן המנצח.

מה תמצאו שם? הורים שאוספים את הילדים מאשכול הגנים הסמוך וקשישים בדרכם למרפאת קופת החולים הסמוכה.

רחוב בלפור (צילום: שלומי יוסף)
רחוב בלפור (צילום: שלומי יוסף)

6. עמנואל הרומי

מיקום: הצפון הישן.

מה הקטע? רוב הרחוב הלא ממש מוכר הזה שמחבר בין ז'בוטינסקי לארלוזורוב ומקביל לאבן גבירול, הוא בעצם יער גדול. מרוב עצים לא רואים בו שמים, ומרוב פירות שנופלים מהפיקוסים לא רואים מדרכה, והחורש שעוטף את הכביש מקנה לו תחושה אפלה בשעות הדמדומים אבל גם הופך אותו לאטרקציה של ממש בקיץ הלוהט. דוגמה נדירה לרחוב מוצל ונעים בעיר, ואחד היחידים באזור שבהם מכוניות יכולות לחנות במאונך למדרכה, כך שהפך למוקד עלייה לרגל לנהגים.
 
מה תמצאו שם? פסיכולוגים שייקחו מכם 600 ש"ח לשעה ונהגים שיסתכלו עליכם בתפילה שאתם שולפים מפתחות מהכיס.

עמנואל הרומי (צילום: שלומי יוסף)
עמנואל הרומי (צילום: שלומי יוסף)

5. רחוב מיכ"ל

מיקום: לב העיר.

מה הקטע? האמת שחשבנו שתדרגו אותו במקום הראשון. הרחוב הראשון שעולה לראש כשמדרגים רחובות יפים בעיר יכול להיראות כמו רחוב נידח בעל מיקום מעולה. כמו הגלבוע הוא בנוי בצורת ר' ומחבר בין הרחובות פרץ חיות ובורוכוב. עם השנים התגבשה קהילה המורכבת מדיירי הרחוב שהפכו אותו למעין קומונה בלב העיר. לפני כשנה עלה בניין מספר 20 ברחוב לכותרות במפתיע – בעלים של כמה דירות בבניין הלך לעולמו והוריש לשוכרות שלו נכסים בשווי מיליוני שקלים.

מה תמצאו שם? טיפ – כמה שבועות לפני פורים נסו ליצור קשר מחודש עם החבר ההוא שניתקתם עמו קשר ושגר כיום ברחוב מיכ"ל, כדי להרוויח הזמנה למסיבה המיתולוגית של הרחוב.

רחוב מיכ"ל (צילום: שלומי יוסף)
רחוב מיכ"ל (צילום: שלומי יוסף)

4. הגלבוע

מיקום: לב העיר.

מה הקטע? הרחוב ההולנדי האקסקלוסיבי הזה מקשר בין הרחובות שינקין ובר אילן, על גבן של שדרות רוטשילד. בנייניו המעטים שונים זה מזה מבחינה אדריכלית ומקנים לרחוב מראה יוצא דופן בנוף התל אביבי. כמו כל הרחובות שבצמרת הדירוג לא תמצאו בו בכלל עסקים, והרעש היחיד שתשמעו הוא מהישיבה התיכונית שגובלת בו.

מה תמצאו שם? כאמור, בעיקר את ארבעת בני המזל שגרים שם. אם תלכו קצת מסביב תוכלו להגיע לעסקים הסמוכים שבשינקין (חומוס אכרם, למשל), בלינקולן (קפה תחתית) או ברוטשילד (טוני וספה, מלגו ומלבר).

רחוב הגלבוע (צילום: שלומי יוסף)
רחוב הגלבוע (צילום: שלומי יוסף)

3. נווה צדק

מיקום: שכונת נווה צדק.

מה הקטע? הנציג היחיד של דרום תל אביב (אם אפשר לקרוא לנווה צדק ככה), שמשופע ברחובות יפים. זה שנים ארוכות שהשכונה היהודית הראשונה מחוץ לחומות יפו מחזיקה בתואר "האזור הכי יפה בתל אביב". קשה לעמוד בפני הבתים הנמוכים והרחובות הצרים שמרגישים כמו בועה בזמן בתוך העיר. אף שהיא נהייתה קצת שחוקה וממוסחרת, עמוסה בחנויות יקרות מדי, גלידריות פלצניות והמון המון תיירים, יש בה עוד רחובות יפים, ובראשם נווה צדק שחוצה את שבזי ההומה.

מה תמצאו שם? תיירים צרפתים וצלמי חתונות שחושבים שלהצטלם בסוזן דלל זה רעיון מקורי.

נווה צדק (צילום: שאטרסטוק)
נווה צדק (צילום: שאטרסטוק)

2. שדרות ח"ן

מיקום: בתפר שבין הצפון הישן ללב העיר.

מה הקטע? דאבל! בלי בושה הצליח ביאליק להשתלט על שני הרחובות בשני המקומות הראשונים. במה שהוגדר על ידי רבים כלוקיישן הכי לוהט בעיר – בין כיכר רבין לכיכר הבימה – נפרשת השדרה היוקרתית שלה שביל אופניים ארוך, מדרכה רחבה באמצע ושורות של עצים מצילים. להולכי הרגל ולרוכבי האופניים השדרה היא עורק תחבורה משמעותי שמאפשר לברוח מאבן גבירול או מקינג ג'ורג' המקבילים. במקור היו אמורות שדרות ח"ן להיות המשך ישיר של שדרות רוטשילד, הגם שנקטע במשהו בכיכר הבימה, ובמובנים רבים ח"ן היא הגרסה המשודרגת והרגועה של רוטשילד.

מה תמצאו שם? אנשים וכלביהם, הורים וילדיהם, רוכבי אופניים וכליהם.

שדרות ח"ן
שדרות ח"ן

1. ביאליק

מיקום: לב העיר.

מה הקטע? הרחוב שמתחיל מאלנבי הסואן ונגמר בכיכר השקטה והיפה ביותר בתל אביב, ובה בית העירייה הישן, מאתרי המורשת החשובים של העיר ולידו גם בית המשורר שהרחוב קרוי על שמו. כמעט כל הבתים כאן הם בעלי היסטוריה או עניין תרבותי ואדריכלי הקשור בתולדות העיר – מוזיאון הבאוהאוס, תיאטרון היידישפיל ובית ראובן. מכיוון שמרבית הבניינים בו נבנו בסגנון הבינלאומי הייחודי, הרחוב הוא אחד ממוקדי העיר הלבנה, זאת שההכרזה עליה סידרה לנו את הלילה הלבן.

מה תמצאו שם? בעיקר אנשים שמתהלכים ואומרים כמה שהיו מתים לגור ברחוב ביאליק. מעט מאוד עסקים, למעט קפה ביאליק – הקפה שגם משמש להופעות מוזיקה, וכל מוסדות התרבות שהזכרנו.

כיכר ביאליק (צילום: ShutterStock)
כיכר ביאליק (צילום: ShutterStock)