של מי יותר גדול: המדריך השלם לגורדי השחקים של תל אביב

ברחבי העיר וסביב לה מטפסים מדי שנה עוד ועוד מגדלים שוברי שיאים. איך ייראה קו הרקיע התל אביבי ואיפה תוכלו לשכור דירה במחירים הגיוניים? כל הפרטים

קו הרקיע העתידי של תל אביב (הדמיות: וויופוינט, קבוצת עזריאלי, נצבא)
קו הרקיע העתידי של תל אביב (הדמיות: וויופוינט, קבוצת עזריאלי, נצבא)

מגדלי מגורים 

פארק בבלי

מיקום: שכונת בבלי

סטטוס:  באכלוס

כמה גדול? 44 קומות

פרויקט ראוותני ועצום, שאכלוסו מתחיל כבר הקיץ וכולל כ-1,000 יחידות דיור בשישה מגדלי מגורים. השטח מתפרש על פני 100 דונם שהיו שייכים לשכונת גבעת עמל, ובניית המגדלים הובילה לפינוי והפיצוי המתוקשר של 130 משפחות שהתגוררו באזור מזה עשרות שנים והתנגדו לפרויקט. המגדלים, שבנייתו של הראשון שבהם כבר הושלמו, יכללו גם מרכז מסחרי ופארק חורש טבעי דרומית לפארק הירקון.

פארק בבלי
פארק בבלי

מידטאון תל אביב

מיקום: דרך בגין
סטטוס: בבנייה
כמה גדול? 50 קומות

תאומים לא זהים למטרות ביזנס ופלז'ר, שניהם בגובה 50 קומות. האחד הוא מגדל משרדים המעוצב כמו שתי קופסאות; השני ישר, מלבני ונחשב למבנה המגורים הגבוה בישראל. בין שניהם מחבר "כפר קניות" של 19 אלף מ"ר, עם מבנים מסחריים נמוכים, כיכר קהילתית וחיבור לתחנת הרכבת הקלה שצפויה להיפתח במקום סמוך. באופן מפתיע למדי, במגדל מוצעות דירות להשכרה במחירים ממוצעים למדי יחסית לעיר, למשל דירת 3 חדרים ב-7,000. מי שמעוניין במגורים במגדל שכזה ומוכן לשלם את דמי הניהול הגבוהים יכול למצוא שכירות משתלמת בהחלט ביחס לתמורה.

פרויקט "מידטאון תל אביב"
פרויקט "מידטאון תל אביב"

מגדל we

מיקום: עזריאלי

סטטוס: באכלוס

כמה גדול? 28 קומות

פרוייקט נוסף המאוכלס בימים אלה ממש ומשלב ביזנס ופלז'ר של שני מגדלים, כאשר באחד מהם ישנן גם דירות הנמצאות מעל 18 קומות משרדים. על אף שהוא משווק כמגדל יוקרה, כמו בפרויקט המידטאון הסמוך, גם כאן אפשר למצוא דירות חדשות להשכרה במחירים ממוצעים יחסית לעיר. בפרויקט יוקצו 10 דירות לזכאי דיור להשגה, בהן שמונה דירות של שני חדרים ושתי דירות של שלושה חדרים.

מגדל WE
מגדל WE

מגדל רום

מיקום: פארק צמרת
סטטוס:  הבנייה הושלמה
כמה גדול? 50 קומות

מגדל המגורים ה-12 והאחרון שהשלים את פאזל המגדלים של פארק צמרת והוא הגבוה ביותר במתחם. המגדל, בעיצוב האדריכל אבנר ישר, כולל 189 דירות בגדלים שונים: דירות שלושה, ארבעה, חמישה או שישה חדרים, וגם פנטהאוזים ודופלקסים. רום ממוקם בחלק הדרומי של המתחם, שלשמחתם של הדיירים גובל בשטח ירוק ופתוח. עכשיו רק צריך לרדת מאות מטרים במעלית כדי להגיע אליו.

מגדל רום
מגדל רום

גינדי TLV

מיקום: החשמונאים-קרליבך
סטטוס: בבנייה
כמה גדול? 48 קומות

אל 11 בנייני המגורים וקניון האופנה החדש של מתחם גינדי TLV צפויים להצטרף ארבעה מגדלים זהים בגובה כ-180 מ' כל אחד בפרויקט המכונה Love Tel Aviv. נכון להיום נמצאים בבנייה ובשיווק . האפיל של מגדלי היוקרה הללו טמון לא רק בדירות שבהם אלא גם במה שסביב להן – בקומה האחרונה של כל מגדל יפעל מתחם שיכלול בריכה ובר, ולמרגלותיהם מוסדות חינוך, מרכזי ספורט ואמנויות, ים ירוקים – ובעיקרון בפרסומת גם הבטיחו לנו שלומית מלכה.

מגדלי גינדי TLV
מגדלי גינדי TLV

מגדל ליבר

מיקום: נווה צדק

סטטוס: מאוכלס

כמה גדול? 28 קומות

המגדל ממוקם בצומת הרחובות פינת והמסילה, על התפר בין פלורנטין לנווה צדק. מאז החלו עבודות הרכבת הקלה איכות המיקום האסטרטגי ירדה, לא רק בגלל הרעש של העבודות – אלא גם כיוון שהרחוב נחסם לסירוגין לתקופות ממושכות. במגדל תוכלו למצוא בעיקר דירות יוקרה גדולות (מעל 75 מ"ר) בנות ארבעה וחמישה חדרים לבעלי אמצעים. בבניין יש את כל הפסיליטיז שבאים עם ההגדרה "יוקרה", מחדר כושר ועד נוף לים.

דה וינצ'י

מיקום: קפלן-דה וינצ'י
סטטוס: לקראת תחילת עבודות
כמה גדול? 42 קומות

אחרי מתחם שרונה, גם במתחם כנרית שמצדו השני של הכביש יוקמו שני מגדלי מגורים יוקרתיים. המתחם נחשב לאחד היקרים היקרים והמבוקשים בעיר. הוא פונה על ידי משרד הבטחון ונרכש בסוף שנת 2016 על ידי קנדה ישראל ואקרו נדל"ן בלא פחות מ-830 מיליון דולר. לפי הדיווחים, העשירים שבעשירים מיהרו לתפוס לעצמם חתיכה, אבל בעל ההון האמיתי פה הוא בסיס הקריה השכן, ששטח המבינה היה בעבר חלק ממנו.

מגדלי דה וינצ'י
מגדלי דה וינצ'י

מגדל ארלוזורוב

מיקום: רחוב ארלוזורוב 17

סטטוס: באכלוס

כמה גדול? 29 קומות

מגדל ארלוזורוב מחזיק בגאווה בתואר המגדל שבו נמכרה הדירה הכי יקרה בארץ. פנטאהוז של 850 מ"ר מרובע שהוצע למכירה בלא פחות מ-200 מיליון שקל. פאן פקט, רק עלות האלומניום בבניין עומדת על כמעט 600 אלף שקל בממוצע לדירה, סכום שהיה יכול להספיק לכם לקנות דירה בפריפריה. בסך הכל, כולל המגדל 131 דירות יוקרה, לובי ענק, בריכה אולימפית ובקיצור – תמשיכו לחלום.

מגדל ארלוזורוב
מגדל ארלוזורוב

מגדלי ויתניה

מיקום: לה גוורדיה

סטטוס: בבנייה

כמה גדול? 40 קומות

אם גם אתם שמתם לב לפרויקט אדיר המימדים שמתרומם לו במחלף לה גוורדיה, תנו לנו לספר לכם על מגדלי ויתניה. בסך הכל יכלול הפרויקט 3 מגדלי משרדים בני 40 קומות, ובהם שטחי מסחר, מלונאות, 130 דירות (שחלקן יושכרו במסגרת מגורי סטודנטים או דיור מוגן) ושטחים ציבוריים שיימסרו לעיריית תל אביב. בנסיעה באיילון אי אפשר לפספס את המגדלים, ובעיקר את אולמות תצוגת המכוניות העצומים שמשתרעים למרגלותיהם. האם משפחות צעירות ינהרו לגור בין נתיבי איילון לנווה שאנן? נחכה ונראה.

מגדל השחר

מיקום: מתחם הבורסה

סטטוס: אכלוס

כמה גדול? 57 קומות

מגדל חדש יחסית שאימץ גם הוא את קונספט השילוב, והלובי המגורים שלו מתחיל בקומה ה-38. לאחרונה יצאו להשכרה מספר דירות בבניין, כולן במחירים שפויים יחסית למצב השוק. מבינה טכנית, מי שיגור במגדל יוגדר כתושב גבעתיים, אך הוא ממוקם ממש על משולש הזהב של תל אביב-רמת גן-גבעתיים, ובסמוך אליו צפויים להתרומם גורדי שחקים נוספים שיתקבצו למתחם אחד.

 

מגדל השחר. צילום: ויקיפדיה
מגדל השחר. צילום: ויקיפדיה

מגדלי עסקים

מגדל בין ערים

מיקום: בין דרך בגין לז'בוטינסקי ברמת גן

סטטוס: בתכנון

כמה גדול? 100 קומות

על הגבול בין תל אביב, גבעתיים ורמת גן מתוכנן לקום המגדל הגבוה בישראל, מפלצת בגובה 400 מ' ובעלת שלוש חזיתות, כדי ששום עיר לא תיעלב. רוב המבנה ישמש למשרדים, ובתחתית יפעל מתחם מסחרי ועליו גינה בגודל שלושה דונם. ב-15 הקומות העליונות יוקם בית מלון לתיירים אמיצים במיוחד. המתכננים, אמנון שוורץ וגיא מילוסלבסקי, הגדירו אותו עוד ב-2014 כמבנה שיהפוך לסמל תל אביבי "כמו מגדל אייפל בפריז". בניין גלי/מקופל באמצע -בקרוב בצרור המפתחות של תיירי תגלית?

מגדל בין ערים (הדמייה: וויופוינט)
מגדל בין ערים (הדמייה: וויופוינט)

מרכז עזריאלי, המגדל הרביעי

מיקום: דרך בגין
סטטוס: בתכנון
כמה גדול? 85 קומות

על חורבותיו של בית "ידיעות אחרונות" צפוי לקום האח הצעיר של מגדלי עזריאלי, שעל פי התוכניות יעקוף גם את הגבוה שבשלישיה המקורית ב-36 קומות. התוכנית תרחיב את מגדלי עזריאלי עד רחוב מוזס. פרסומים קודמים חשפו כי כ-40 קומות ישמשו משרדים ובשאר יוקמו דירות קטנות ובינוניות, דיור מוגן ושטחי ציבור. הכל כדי שלחיילי הקריה יהיה עוד קצת מרחק לשרוף בהפסקת הצהריים.

בית אגד

מיקום: דרך בגין
סטטוס: בתכנון
כמה גדול? 70 קומות

בין עזריאלי, מסוף ארלוזורוב ונתיבי איילון ניצב לו בניין משרדים מרובע, חום וחביב משנות ה-60, המעוטר בעבודת מתכת של האמן משה שטרנשוס. זהו בית אגד, שעם מגרש החניה הסמוך לו יפנה בקרוב מקום לטובת מגדל נוסף בשרשרת המתארכת על דרך בגין. בתכנון המקורי דובר על כ-70 קומות, אך בחברת נצבא מקווים להשתדרג ל-90 קומות בעקבות אישור תוכניות המתאר העירונית.

בית אגד
בית אגד

עזריאלי שרונה

מיקום: מתחם שרונה
סטטוס: מאוכלס
כמה גדול? 53 קומות

עוד לפני שנולד והושלמה בנייתו תפס המגדל את תואר גורד השחקים הגבוה בישראל. אם הוא נראה לכם עקום, זה לא כי חיפפו בבנייה, אלא בשל בחירה עיצובית מכוונת "היוצרת מראה של מגדל הסובב על צירו". המגדל משמש למשרדים, חוץ משלוש קומות בתחתית שיהפכו לקניון בוטיק, למקרה שהמרחק בין מתחם שרונה, קניון האופנה של גינדי ומרכז עזיראלי פשוט קשה מדי עבורכם.

עזריאלי שרונה (הדמייה: וויופוינט)
עזריאלי שרונה (הדמייה: וויופוינט)

מגדל לייטהאוס

מיקום: פארק הים, בת הים
סטטוס: בבנייה
כמה גדול? 41 קומות

פרויקט הדגל של בת ים בשנים הקרובות הוא פארק הים, מתחם מגורים ותעסוקה בדרום העיר, סמוך לגבול בת ים-ראשון ולחוף הים. אם החזון יתממש כמתוכנן, תוך כמה שנים יוקמו באזור אלפי דירות וכן בתי מלון, מתחמים מסחריים ומוסדות חינוך, עם שמורת טבע סביב וחוף ים במרחק הליכה. הגבוה שבמבנים המתוכננים, שלנו לפחות נותן תחושה טראמפית במיוחד, הוא גם פרויקט המגורים היקר בתולדות בת ים.

מגדל לייטהאוס
מגדל לייטהאוס

עזריאלי טאון

מיקום: דרך בגין
סטטוס: לקראת תחילת עבודות
כמה גדול? 40 קומות

קבוצת עזריאלי מתכננת להקים בין דרך בגין ונתיבי איילון מתחם שיכלול בניין משרדים, מגדל יוקרה למגורים, מלון שטחי מסחר ענקיים וגם חניון תת קרקעי ענקי. בניין המשרדים יחולק לשלושה אזורים בעלי לובי ומעליות נפרדים, שיאפשרו לו לפעול כמו שלושה בניינים שונים במקביל. הפרויקט מתוכנן כך שיתחבר אל תחנת הרכבת הקלה שאמורה להיפתח באזור בעוד כמה שנים. אמורה.

מגדל עזריאלי טאון
מגדל עזריאלי טאון

מגדלי אלון

מיקום: יגאל אלון
סטטוס: מאוכלס
כמה גדול? 40 קומות

השכנים של מגדל אלקטרה הם צמד מגדלי משרדים שהוקמו בהשקעה של כ-1.3 מליארד ש"ח, סכום שובר שיאים לפרויקט שמומן ע"י קבוצת רכישה. השטח ששימש בעבר מפעל של חברת "הארגז" התמלא בעובדי צווארון לבן, שנהנים מחניון פרטי של שש קומות, מלתחות לטובת רוכבי האופניים שינצלו את הקרבה לרכבת, מתקני ספא וסאונה.

מגדלי אלון
מגדלי אלון

טיים טאוור

מיקום: בסמוך למתחם הבורסה ברמת גן
סטטוס: מאוכלס
כמה גדול? 38 קומות

גם לרמת גנים מגיע מגדל יוקרה, עם בריכות נוי, לובי מפואר, חדר כושר שקוף "בקופסת זכוכית הצף על בריכת מים" וכל זה. טיים טאוור הוא מגדל מגורים הכולל 194 דירות, לא מהסוג בר ההשגה. כדי לפצות על העובדה שהשכנים הם בעיקר עכברי תאגיד, השיווק חוזר ומדגיש את הקרבה של הפרויקט לתל אביב, כאשר כל הדירות בפרויקט פונות מערב, כלומר תל אביבה.

טיים טאוור
טיים טאוור