משחק הזיכרון: תערוכת הצילומים שבה תקבלו נקניקיה וצמר גפן מתוק

תערוכת צילומים חדשה אוספת חוויות מפארקי שעשועים בעולם ומשלימה את האווירה עם דוכני צמר גפן מתוק, נקניקיות ואפילו מוזיקה שתשלח אתכם בחזרה לילדות

לונה פארק. מתוך תערוכת הצילומים של ורד רוזן, "קליידוסקופ"
לונה פארק. מתוך תערוכת הצילומים של ורד רוזן, "קליידוסקופ"
16 במרץ 2016

החיבה של ורד רוזן לפארקי שעשועים עלתה לה בכמה צלקות, בעקבות נפילה מרכבת הרים בשווייץ לפני שלוש שנים. למרבה המזל, הטראומה נתחמה למתקני אקסטרים בלבד. לא נזק גדול כל כך, כי הפעילות החביבה על רוזן בהגיעה ללונה פארק היא צילום. “אין לי בעיה לעלות על כל מה שלא מסוכן ואני אוהבת מאוד את הדוכנים, האווירה, האורות הנוצצים והצבעוניות", אומרת רוזן, אדריכילית ומעצבת פנים במקצועה וצלמת בזמנה הפנוי. את כל אלה רוזן מבקשת לדחוס אל חלל התצוגה בתערוכת היחיד הראשונה שלה שתיפתח השבוע – “קליידוסקופ".

לגדול מול הגלגל הענק

רוזן חוטאת בצילום זה שנים, ואחרי שהשתתפה בכמה תערוכות קבוצתיות החליטה שהגיעה השעה לסולו. היא חברה אל האוצרת הילה תדמור והשתיים הרכיבו אוסף של 17 צילומי סטילס וסרטון וידיאו, רובם צולמו בשנתיים האחרונות בפארקים שונים. “בחרתי בלונה פארקים פשוט כי זה מה שמצאתי את עצמי מצלמת כל הזמן. בתערוכה יש תמונות מחגיגת הזיקוקים בז'נבה, מהפארק בכיכר דאם באמסטרדם ומ־Santa's Enchanted Forest – פארק יוצא דופן במיאמי שנסעתי אליו במיוחד. כשעבדתי על התערוכה התבהר לי שעד גיל 4 המשפחה שלי גרה ממש מול לונה פארק תל אביב. לא ביקרתי שם הרבה בילדות, אבל כנראה הנוף לגלגל הענק עשה את שלו בתת מודע, ועכשיו אני משלימה את החסך. מושכים אותי מאוד המשחקיות, הצבעים ותום הילדות. אני מנסה להעביר את החוויה בצילומים שלי, למשל בעזרת מריחת הצבעים שמדמה תנועה, בהכפלה ובמניפולציה שבהעברת חלק מהצילומים בפוטושופ או בווידיאו ארט שמדמה סחרור".

מתוך תערוכת הצילומים של ורד רוזן, "קליידוסקופ"
מתוך תערוכת הצילומים של ורד רוזן, "קליידוסקופ"

גם הדרך שבה בחרו רוזן ותדמור להציג את העבודות משלימה את החוויה. “בחרנו
טכניקת תצוגה לא קונבנציונלית: במקום לתלות את התמונות על הקירות, הן תלויות במרכז החלל מהתקרה ויוצרות מעין מבוך. המטרה היא ליצור חוויה שמערבת את כל החושים. יהיו גם דוכנים של סוכר ונקניקיות ודי.ג'יי שינגן מוזיקה מתאימה בסגנון של תיבות נגינה, או דיסנילנד".

קליידוסקופ, תערוכת יחיד לורד רוזן. 17-18.3, מתחם ג'מבו, בן אביגדור