סופר באסה: איפה עדיף לקנות, בשוק או בסופר?

רבים נהנים לחבוט בשוק הכרמל על כך שבכל הנוגע למחיר - הוא לגמרי לא שוק. אז בנינו סל קניות לרווק התל אביבי הממוצע ויצאנו לבדוק: איפה זול יותר, בשוק הכרמל או בסופר? התוצאות כאן, אינעל העולם

שוק הכרמל (צילום: shutterstock)
שוק הכרמל (צילום: shutterstock)
23 בפברואר 2017

 

 

ידוע בעולם התקשורת כי הזן המשובח ביותר של כתבי החדשות הם הכתבים הכלכליים. אפילו הזקן המאפיר של צביקה יחזקאלי אינו יכול לסקס אפיל של עמליה דואק או נגה ניר נאמן בשעה שבה הן מגוללות בפני הצופים קבלות של מֵחמי מתכת משלוש רשתות שיווק מתחרות. חשבתם שמחירי המלפפונים הננסיים נמוכים יותר בתחומי הקו הירוק? תחשבו שוב! מהם אתרי הנופש האלטרנטיביים למשפחות אשכנזיות שלא ישרדו סוף שבוע בישרוטל אילת בלי לקבל דקירה? וגם – מנחם הורוביץ בדק איזה חול לחתולים סופח ריחות באופן המיטבי (היינו, גם טעמנו) וחזר עם חתולה סיאמית בשביל לרצות את תחיה.

כעת גם אנחנו ב־Time Out חוברים לליגה של הגדולים עם מבחן הקנייה האולטימטיבי. כדי לבדוק אם שוק הכרמל הוא החלופה הזולה לרשתות השיווק הרכבנו עבורכם סל שיהלום כל רווק או רווקה תל אביביים המתבססים על תזונה צמחונית, רוחצים מדי פעם את הגוף או את השיניים ואוהבים לשמור במזווה שקית קטנה של במבה נוגט במקרה שיזדמן להם להפיל ראש בסלון בשעה לילה מאוחרת, כאשר ה־AM-PM הקרוב נמצא במרחק 300 מטרים לפחות. את סל הקניות משוק הכרמל שאותו הרכבנות משילוב של כמה דוכנים ובתי עסק, השווינו לסופרמרקט הפתוח בשבת (סניף שינקין של AM:PM) ולסופרמרקט שסגור בשבת (סופר שינקין). כעת דמיינו את קרן מרציאנו קוראת: "איזה סל התברר כזול ביותר?".

סופר שינקין

סופר שינקין

מיקומו בלב העיר הקנה לו תדמית מתנשאת, אך אין שנייה לחוויית הקנייה שסופר שינקין מעניק ללקוחות הבאים בשעריו. מדובר באחד מאחרוני הסופרמרקטים שבהם הקופאים מקפידים לסדר את סל הקנייה בשקיות עד לפריט האחרון, ובאופן הנשען על הפרדה דקדקנית בין מוצרים קלים למוצרים כבדים. נוסף על כך, הפירות והירקות הנמכרים כאן איכותיים יותר מאלה שתמצאו ברוב דוכני שוק הכרמל, ואין לפסול את האפשרות שמדובר ביבוא חופף. החיסרון היחיד מורגש בכיס: כסופרמרקט שכונתי הסגור בשבת, בשינקין חוטאים במחירים גבוהים מעט מן הממוצע.

habua-1

 

AM:PM

AMPM

ביקור בסניף שינקין של AM:PM אישש את הדעות הקדומות המיוחסות לרשת: יקר שם רצח, הפעם, בניגוד לסופר שינקין הממוקם רק כמה עשרות מטרים במעלה הרחוב, הירקות והפירות נראו חיוורים מעט. ככלל, ב־AM:PM מתמחים דווקא בגזרת הבצקים, כפי שיעיד כל בליין שפקד את הרשת כדי לחתום לילה קשה בשני בורקסים עבשים ויצא עם שלוש מנות של ג'חנון שספחו לתוכם את שאריות האלכוהול (ואולי גם כמה איברים פנימיים חיוניים).

habua-2

 

שוק הכרמל

שוק הכרמל

שוק הכרמל הוכיח כי השמועות על מותו היו מוקדמות, וגם עם נוכחות מוגברת של תיירים פראיירים מתגלית הוא עדיין האופציה הזולה ביותר באזור. חוויית הקנייה אינה אופטימלית לנשים שלא מקפידות לחייך בכל אשר הן פונות, אך מחירי הפירות והירקות זולים משמעותית מבכל מקום אחר (והסחורה, כמובן, טרייה ואיכותית). זה לוקח יותר זמן ודילוג בין עסקים שונים, פעיל רק בשעות היום ורק במהלך השבוע, אבל לפחות בהיבט הכלכלי זה עדיין שווה את זה. שימו לב שאילולא היינו דבקים במותגים לשם ההשוואה בין הרשתות היינו יכולים להרכיב סל קניות זול אף יותר. במעדניית לי ועדן, לדוגמה, היינו יכולים לרכוש 300 גרם של גבינה צהובה נועם ב-10 ש"ח בלבד, במקום 400 גרם של עמק במחיר כפול. השורה התחתונה: השוק הוא עדיין השוק.

habua-3