סיפור פשוט: מפת ספריות הרחוב של תל אביב

ברחובות ובחופי תל אביב פזורות 11 ספריות רחוב עירוניות המבוססות על העיקרון של קרא ותן לקרוא. איפה נמצאת הספריה הקרובה ביותר אליכם? הציצו במפה

ספריית הרחוב בגני יהושע (צילום: יח"צ)
ספריית הרחוב בגני יהושע (צילום: יח"צ)
17 באוגוסט 2016

ספריית הרחוב החדשה שהוצבה בפארק הירקון מצטרפת לעשר ספריות הרחוב הקיימות שמפעילה העירייה. אם עדיין לא נתקלתם בהן, הקונספט פשוט: ניתן לשאול ספרים לקריאה במקום או בבית וגם לתרום ספרים לטובת המבקרים האחרים והקארמה הספרותית שלכם. הספריה החדשה, פרי שיתוף פעולה בין עיריית תל אביב וחברת גני יהושע, נמצאת ברחוב בבלי בצמוד לפינת החי ולבית הקפה. היא פועלת בין השעות 08:00-20:00, ותושבי האזור כבר התאהבו בה ומעמיסים עליה מכל טוב.

עובד קונה, מנכ"ל חברת גני יהושע, מספר: "המתחם של פינת החי הוא אזור מאוד מבוקש בפארק והוא משרת את תושבי בני דן, בבלי ואת כל הבאים לפארק. הספריה באמת מוכיחה את עצמה – אנשים לוקחים ספרים, מקריאים סיפורים לילדים ומחזירים את הספרים למקום. אנחנו זכינו לשרת את תושבי תל אביב ולעודד את תרבות הספר. פעם בחודש אנחנו מקיימים שעת סיפור במקום עם מספר סיפורים מקצועי". קונה מוסיף שבקרוב תוצב ספרייה ניידת נוספת בפארק מנחם בגין בדרום העיר, וכבר עכשיו לפני הפתיחה מתקיימות שם שעות סיפור לילדים.

לשירות האינטלקטואלים המפוזרים, בתל אביב פועלות ספריות רחוב נוספות בשדרות רוטשילד, בגינות ציבוריות ובחופי הים. הנה המפה המלאה: