קריית גת: בר חדש שמוקדש לצמח הגת נפתח בתל אביב

בדרום העיר נפתח באחרונה בר גת שמציע משקאות עם צמח הפלאים מעורר האונות וגם זר של הצמח עצמו. שלחנו אחד מאיתנו לטעום, ומאז כיף פה

"זר יום הולדת" בפינת הגת (צילום: שלומי יוסף)
"זר יום הולדת" בפינת הגת (צילום: שלומי יוסף)
22 בפברואר 2017

 

חמש שנים חלפו מאז שיגעון הגת שפקד את העיר בקיץ 2012, ולא פלא שגופי תקשורת משוקצים כגון המגזין שלפניכם כבר מכריזים בריש גלי על התקהות החושים המיניים בתל אביב ("אוננות, ריטלין ונטפליקס", עאלק). מי ששרד את הקיץ המדובר יוכל לספר על תורים אינסופיים של זוגות בדרכם לשירותים של הברקפסט, ובייבי בום של תינוקות אשכנזים בעלי גון עור של ביצה חומה המלחכים את תחליפי החלב כאוהדים מסורים של שמשון תל אביב. האם רינה מצליח תאזור האומץ לחטט גם בפרשה הזו?

במסגרת טרנד החזרה לעבר הלא רחוק ("בנות גילמור", סקיני ג'ינס, מפלגת יש עתיד) נראה שאפשר לסמן את אביב 2017 כמועד שובו של הגת העירה. אמיר ורסנו, בעל החנות טבק בעלייה (שכיית החמדה של סטלני פלורנטין), זיהה את כמיהתו של קהל היעד לדלקה מ־100 אחוז רכיבים טבעיים ולקח על עצמו את המשימה להשבת האון המיני והאנרגיות החיוביות לאזור. לפני כשבועיים הוא פתח סמוך לחנות הטבק את פינת הגת שבה הוא מגיש תה גת, מיץ גת ושייקים אלכוהוליים מחוזקים בגת במחירים משתנים. אפשר גם ללעוס אצלו "זר יומולדת" של גת חבשי חזק המיובא מאתיופיה או גת ערבה עדין מתוצרת הארץ, או לקחת אותם הביתה כפינוק לאורחים שיגרום לעוגת הלימון של רות סירקיס להחוויר.

"טחינה במקום של מיץ גת לשתיה" (צילום: שלומי יוסף)
"טחינה במקום של מיץ גת לשתיה" (צילום: שלומי יוסף)

הגת של ורסנו מספק את הסחורה, כפי שיעיד עבדכם הנאמן שנדלק בעיצומו של יום עבודה. ורסנו פינק אותי בשייק שהכיל וודקה ואן גוך ותרכיז לימונים ובתה גת מהביל, והשביע את המאנץ' המתבקש בנקניקייה בלחמנייה. הטעם העשבי המאפיין את מיצי הגת הגסים לא הורגש בשייק כלל, אם כי לתה הגת היה טעם לוואי בלתי נמנע של דשא. כעבור שעה הייתי מסטול ברמה של חצי כדור ריטלין (שמצא את דרכו לנחיריים), ועל האופנים שבהם ניצלתי את כוח הגברא המועצם שניתן לי קצרה היריעה מלספר.

מסביב מצאתי קהל מגוון למדי. בר הגת מקרב את לבבותיהם של סטלני פלורטנין הפוחזים, בוגרי הטיולים למזרח הרחוק, ושל תימנים ופרסים כבדים שליחוך הגת הונחל להם מילדות. כל זאת ברוח נינוחה וללא מאבקי סטטוס, הדור הוותיק מגלגל את רזי הסטלה לדור הבא אחריו (לדוגמה, אחד מיושבי המקום הראה לי שאת קוביית הסוכר מאחסנים מעל השן הטוחנת ולא ממסים בתוך תה הגת).

משקה אלים חדש בעיר (צילום: שלומי יוסף)
משקה אלים חדש בעיר (צילום: שלומי יוסף)

ורסנו לוקח את הגת שלו ברצינות תהומית, אולי מפני שהוא כלל לא תימני. "אני חצי מרוקאי וחצי בולגרי", הוא מתוודה. "אבל אני לועס עם חברים, זה עושה לי ראש טוב, ואמרתי שיש פה גימיק נחמד. אני לא מגיש פה בירות, אני טוחן את הגת במקום ומשתמש רק במים מינרליים. ככה אני דואג לכך שיישבו כאן אנשים טובים ולא יהיה גועל נפש. אנשים לוקחים גם עלי גת הביתה, ולפני משחק כדורגל תשים לב שיהיה פה מפוצץ".

נוסף על ריכוז, המרץ והאון המיני, ורסנו עומד על כך שהגת מיטיב גם עם שומרי משקל. "הגת מדכא תיאבון, ואשתי ירדה יותר מעשרה ק"ג אחרי ששתתה בכל יום כוס של מיץ גת", הוא מספר ומראה לי בטלפון את תמונות הלפני והאחרי, המרשימות לכל הדעות. "עכשיו כל החברות שלה מציקות לה שאביא להן גם, אין לי כוח לזה".

פינת הגת, העלייה 19 תל אביב, ראשון־רביעי 10:00־24:00, חמישי 10:00־3:00, שישי 10:00־15:00, 6818399־052

יש גם "גת חבשי חזק" (צילום: שלומי יוסף)
יש גם "גת חבשי חזק" (צילום: שלומי יוסף)