המסעדה הצמחונית/טבעונית האהובה ביותר בתל אביב

אנסטסיה, ננוצ'קה, מונאר, באנה או הרצוג: מהי המסעדה הטבעונית/צמחונית האהובה ביותר בתל אביב?

8 בנובמבר 2017

vote

אנסטסיה

בית הקפה הטבעוני הראשון בעיר מציע שלל מנות מזמינות לטבעונים: עוגת קרם שוקולד עם מוס פיסטוק וקראסט פיסטוק ושקדים (36 שקלים), כריכים מלחם פרנה (39- 49 שקלים), ארוחות בוקר (52 שקלים) ושייקים שונים. במקום לא מוגשים משקאות ממותקים המכילים סוכר, צבעי מאכל ושאר מריעין, מה שכן מככב בתפריט הם מזונות – על כמו צ'יה וגוג'י.

אנסטסיה

שקשוקה טבעונית באנסטסיה. צילום: אנטולי מיכאלו
שקשוקה טבעונית באנסטסיה. צילום: אנטולי מיכאלו

באנה

מסעדת תזונה מבוססת צמחים של השפים חנוך שכטר ודן ארואץ (שעבדו אצל אייל שני), דנה ירזין (כן, הבת של המגה מסעדן יורם ירזין) והיזם בן רוטשילד. באנה (לדברי הבעלים, "נגזרת של בננה, שמהווה להם השראה מתחילת התהליך"), ממוקמת בבניין תל אביבי ישן בעיצוב אורבני: שיש אפור, מתכת ורודה ועץ, וגם ישיבה בחצר עם ערוגת תבלינים וקומפוסטר. בתפריט פטריות על קרם ערמונים, ירוקים פריכים ברוטב אבוקדו וגרידת לימון, ברוסקטה אבוקדו עם פולי קקאו, דלעת ערמונים עם קרם קוקוס וטבולה כרובית.

באנה

פתוחים לצהריים. באנה. צילום: שירה אדלר
פתוחים לצהריים. באנה. צילום: שירה אדלר

הרצוג

רועי הרצוג, שף טבעוני שצבר ניסיון במטבחים של אייל שני, פתח בשנה שעברה מסעדה המציעה מנות לאכילה במקום או לקחת הביתה. מדי יום רוקח הרצוג "הר" טבעוני אחר על בסיס קטניות, דגנים, ירקות ועשבי תיבול עונתיים. מומלץ: זודלס־נודלס מזוקיני עם רוטב פסטו־איולי, מלפפונים, חסה ונענע, המוגשים עם טחינה שנטחנה מקצח, אצת ספירולינה וקרקרים אורגניים. גם בריא וגם טעים.

מונאר

השף של קייטרינג רן שמואלי, ענר הרקוב, ומנהל הרכש של הקייטרינג, תמיר מיכאלי, הקימו את מונאר, דאבה הודית פרועה שמציעה קרפים של דוסה מאורז ועדשים וכופתאות אידלי. לצד כל המנות מבצק העדשים המותסס מוגשים תבשילי קארי, מעדנים כבושים וצ'אטנים בעוצמות טעמים הודיים של הארה לפרצוף. מוסיקה הודית עדכנית בווליום גבוה, בירה מהחבית, וג'ין בטעמים הודיים, מהווים חלק מאסטרטגיה כוללת של חידוד מכות לראש.

מונאר

מונאר. צילום אנטולי מיכאלו
מונאר. צילום אנטולי מיכאלו

 

ננוצ'קה

ננוצ'קה היא הרבה יותר ממסעדה. ננוצ'קה היא מהמקומות הבודדים שבאמת ראויים לשאת את התואר "מוסד". מלכת המוסד הזה ומי שהפכה אותו למה שהוא, היא ננה שרייר, רומנטיקנית חסרת תקנה, מארחת למופת ומסעדנית מדופלמת. זאת כנראה הסיבה לכך שהאווירה בבר מחשמלת. בעקבות שינויים אישיים בחייה של שרייר האוכל הגרוזיני שמוגש בננוצ'קה עבר מהפכת טבעונשווילי והוא עתה טבעוני לגמרי. חצ'פורי סויה, חינאקלי טופו, פירושקי פטריות וקציצות ארטישוק מתוגברים בסלטי ירקות, אנטי פסטי ומרקים אופיינים למטבח הגיאורגי העשיר בירקות, אגוזים, תבלינים וטעמים. בשעות הלילה הבר הסקסי הוא אחד המקומות התוססים בעיר.

ננוצ'קה

קאטלטי של ננוצ'קה. צילום: מסעדת ננוצ'קה
קאטלטי של ננוצ'קה. צילום: מסעדת ננוצ'קה