המקום הכי חם בגיהנום: דרדוויל היא הברקה טלוויזיונית נוספת מבית נטפליקס

"דרדוויל" היא סדרה בוגרת עם לב, עם מוסר ועם דמויות מרהיבות

דרדוויל
דרדוויל
28 באפריל 2015

אם נתאמץ למצוא גיבור על אמיתי ב״דרדוויל״ (Daredevil), הסדרה החדשה של מארוול ונטפליקס, הרי זו נטפליקס עצמה. שירות השכרת דיסקים בדואר – שהפך לפני כמה שנים לשירות השכרת וידיאו אינטרנטי וגם להפקת תוכן עצמאי – ניחן בכוח על מרשים במיוחד: היכולת לדעת מה יצליח. ניתוח נתוני צפייה של רבבות משתמשים מניב כמויות עצומות של מידע, שאותו מנתחים מוחות העל של נטפליקס כדי להבין מאילו מרכיבים אפשר לבנות סדרה שתמצא חן בעיני הקהל. הם עשו זאת עם ״בית הקלפים״ וגם עם ״כתום זה השחור החדש״, הימרו הימורים מחושבים על "בוג׳אק הורסמן" ועל "קימי שמידט". אז מה הפלא ש"דרדוויל" היא היצירה הטלוויזיונית הטובה ביותר של מארוול עד כה? מה הפלא שמדובר כנראה באחת מסדרות הקומיקס הטובות ביותר של כל הזמנים?

כדי להבין איך עושים תוכן גיבורי על בוגר בצורה לא נכונה בעליל, די להסתכל על הטריילר החדש של ״באטמן נגד סופרמן״. רצינות אינה חטא בפני עצמה, אבל אם תשלבו אותה עם פומפוזיות ואווירה קודרת נטולת הומור, תקבלו את מה שעולם הקומיקס הקולנועי היה אי אז לפני 20 שנה. "דרדוויל", לעומת זאת, היא סדרה בוגרת עם לב, עם מוסר ועם דמויות מרהיבות.

מאט מרדוק הוא עורך דין עיוור שלוחם בפשע באמצעות החושים הנותרים שלו, שאותם אימן ושדרג לרמה על אנושית. הוא שומע פעימות לב ויכול לדעת כשאנשים משקרים, מאבחן שברים על פי חריקה של עצמות ומתביית על שיחות במרחק עשרות מטרים ממנו. האויב שלו הוא ווילסון פיסק – האיש העומד בפסגת הפשע המאורגן (והלא מאורגן) של ניו יורק. עד כאן הרעיון הבסיסי. אבל הביצוע, הו, הביצוע.

-daredevil-P

הכי טובה על המסך. דרדוויל
הכי טובה על המסך. דרדוויל

המאפיין הכי בולטת שבאמצעותו ״דרדוויל״ מבהירה לכם שהיא לא כמו סדרות קומיקס אחרות היא האקשן. מדובר בסדרה אלימה. המכות שבה אכזריות וריאליסטיות ברמת האפשר (בכל זאת, סדרת קומיקס). זה אמנם לא נעים לצפייה, אבל השיטות הברוטליות שאותן נוקטים הן מרדוק והן פיסק הן חלק חשוב בעלילה. הן גם מבהירות לכם שמרדוק אינו עוד גיבור על מאוזן שרוצה להציל את העולם, אלא אדם שבור עם נטיות סדיסטיות וקוד מוסרי מפוקפק.

צ׳רלי קוקס נותן הופעה מרשימה כמרדוק, אך חשוב לא פחות הוא הקאסט שסביבו, ובראשו וינסנט דונופריו בתפקיד פיסק. דונופריו הופך את פיסק לדמות שמצטיירת כסדיסטית ומפחידה ובה בעת – טרגית ופגיעה. יש לו מצפן מוסרי מקולקל מאוד, אבל מטרתו איננה מרושעת פר סה. כל זה הופך את המאבק בין השניים למעניין הרבה יותר, ובמהלך 13 הפרקים של העונה הראשונה כל הדמויות עוברות מסע מרתק.

 

השורה התחתונה: סדרת הקומיקס הטובה ביותר על המסך

9/10