פולחן הקיץ: Wet Hot American Summer היא סדרה חדשה לצופים ותיקים בלבד

רעיון טוב: לעבד סרט קאלט לסדרת טלוויזיה כך שהצופים הוותיקים יהיו מרוצים. רעיון רע: לעשות זאת כך שהצופים החדשים לא ימצאו בה את הידיים והרגליים

צילום מתוך:  Wet Hot American Summer
צילום מתוך: Wet Hot American Summer
5 באוגוסט 2015

הניסיון לנחש איך יחוו את הסדרה "Wet Hot American Summer: First Day of Camp" הצופים שלא מכירים את הסרט בן העשור וחצי שעליו היא מבוססת, הוא כמעט בלתי אפשרי עבור מי שכבר הספיק לעלות על הרכבת הזאת. אבל אין מנוס ממנו: כנהוג בענף סרטי הקאלט, הוא היה לכישלון קופתי.

סידרת הרימייק בת שמונת הפרקים, שהופקה על ידי נטפליקס (מה שאומר שיש צופים חדשים רבים בתמונה) מתארת את היום הראשון באותו מחנה הקיץ שהסרט מ־2001 תיאר את יומו האחרון. כצפוי, בראש ובראשונה יש כאן רצף של קריצות אל קהל הצופים הוותיקים. במאי הסרט דיוויד וויין בחר להחזיר למסך את שחקני הקאסט המקורי המגלמים בני נוער, כאילו הזמן לא עושה את שלו. בראדלי קופר, איימי פוהלר, פול ראד, אליזבת בנקס, מולי שאנון ופרצופים מוכרים אחרים – כולם חוזרים עם כל הקמטים, המשקל העודף ושאר הפלאים שהספיקו לצבור מאז, היישר לתוך השורטס של הדמויות הצעירות.

אם תחילה נדמה שזו הבדיחה המרכזית של הסדרה, ככל שמתקדמת העלילה מורגשת ההשקעה בצופים שהעריצו את הסרט המקורי ובינתיים עקבו אחר הקריירות של הקומיקאים המעולים שהוזכרו לעיל. בונוס נוסף לוותיקי הסרט הוא שבעוד בהתחלה יש כמה פערים מבלבלים בין נקודת המוצא העלילתית של הסדרה לבין אירועי הסרט, הרי שאלו נפתרים בתחכום ובהדרגה.

לעומת זאת קשה להבין מה ימצאו בסדרה הצופים שלא מכירים את המקור, וסביר להניח שהבדיחות יהיו בעבורם רנדומליות ומקושקשות מדי. ללא מורה הנבוכים הנדרש לפענוח של כל רפליקה, מערכת יחסים או דמות חדשה שמופיעה על המסך, חוויית הצפייה תהיה בעיקר מתישה. בולט גם הפער האיכותי בין הדמויות הישנות לדמויות חדשות – נראה שג'ייסון שוורצמן, ג'ון האם וקריסטן וויג צורפו לקאסט רק בשביל לשדרג את כתוביות הפתיחה.

סביר ש"WHAS" לא הייתה רואה מסך לפני הפקות המקור של ענקיות הסטרימינג, שיכולות להרשות לעצמן להפיק תכנים מתוך מערכת שיקולים אחרת לחלוטין מזו של הרשתות הגדולות או ערוצי הכבלים. אבל נשאלת השאלה – האם זה הזמן להפיק תוכן אזוטרי שקורץ לקהל מצומצם כל כך? האם באמת ראוי שזו תהיה סדרת הקיץ המובילה של נטפליקס?

אחרי הפקות הענק "כתום זה השחור החדש", "בית הקלפים" ו"דרדוויל" ובעוד אמזון עוקפת אותם בדרך לפסגה עם "טרנספרנט" המהוללת – יש ציפייה משירותי הסטרימינג להפיק תכנים שייתנו פייט אמיתי לרשתות ויראו שהעתיד של היצירה הטלוויזיונית האמיצה והחדשנית נמצא על השרתים שלהן. דווקא בהקשר זה "WHAS" פשוט לא מצליחה להיות יותר מאסופת בדיחות שתשעשע את קהל המעריצים של קומדיית נעורים פרודית. הצופים הפוטנציאליים החדשים יעשו נכון אם ישנו את סדר העדיפויות שלהם, יתארגו על קצת וויד וייגשו לצפות בסרט שהתחיל הכל וכולל הרבה יותר רגעים מוצלחים.

השורה התחתונה: למבינים בלבד