שקט, מותחים

חבל שהמתיחות המוצלחות ב"נראה אותך" מתחבאות תחת הרעש והבלאגן חסר החן של אבי נוסבאום ושי גולדשטיין

"נראה אותך" (צילום: יח"צ)
"נראה אותך" (צילום: יח"צ)
9 בדצמבר 2013

נתחיל מהסוף:"נראה אותך" שחזרה אמש לעונה שנייה בערוץ  2 (העונה הראשונה שודרה ב-2010) היא תכנית מתיחות לא רעה בכלל. הפורמט שלה אפילו מוצלח מאד. זוג מגיע לבית מלון, אחד מהם מחובר לאוזניה על ידי ההפקה ועליו לבצע משימות שונות מבלי שבן זוגו יחשוד. על כל משימה שבה הוא מצליח, הוא מתוגמל בכסף, כשהמשימות הן בסדר עולה: מתיחה קלה (להמציא מילה), כסף קטן; מתיחה קשה יותר (לפתור בעיה באופן יצירתי), כסף גדול יחסית – חמשת אלפים שקל.

הפנים של "נראה אותך", פניהם של אבי נוסבאום ושי גולדשטיין, הידיים הן ידי יגאל – מר מתיחות –  שילון, יוצר התכנית שגם מביים ועורך אותה. שילון חוגג בימים אלה דאבל אחרי גלות ארוכה מהפריים טיים הטלוויזיוני: במקביל משודרת בערוץ 10 "אמבוש", תכנית מתיחות הסלבס שגם אותה יצר, בהגשת עופר שכטר. "אמבוש" זוכה לרייטינג דו ספרתי באופן כמעט קבוע (הצלחה במונחי ערוץ 10) ועל פי פרסומים זרים היא גם זו שגרמה לקשת לדחות בכמה שבועות את תחילת שידורה של סדרת הדרמה "להיות איתה", שכתב אסי עזר. ואם כבר קשת, שימו לב למהלך מעניין שבו הזכיינית, שלרוב מובילה בעצמה את הטרנדים הטלוויזיוניים, שלפה מהמדף את העונה השנייה של התכנית רק לאחר ההצלחה של "אמבוש" בערוץ 10.

הבעיה הגדולה של "נראה אותך" היא ההגשה. שי גולדשטיין ואבי נוסבאום רועשים, לוחצים, חופרים למתמודדות באוזניה, לא מצחיקים, צוהלים בהגזמה, מדברים מהר מדי. הם לא נותנים מקום למתיחות הדי מהנות לדבר בעד עצמן ודוחפים פאנצ'ים עבשים מלוא החופן. חבל. בקשת צריכים להאמין יותר במוצר שלהם (שיזכה בקרוב לעונה שנייה ברשת TBAהאמריקאית) ולהגיש אותו עם קצת יותר פאסון במקום להקיא אותו על הצופה האומלל. בעשר בלילה אנחנו כבר רוצים לנוח, אז אם אפשר שהטלוויזיה טיפה פחות תרעיש.

הזוגות שלוהקו להשתתף בתכנית הראשונה (אתם כמובן מוזמנים להאמין שהם נבחרו במקרה לגמרי) היו מוצלחים מאד, בעיקר הנשים שביצעו את המתיחות. יחד עם זאת המתיחות בעלות האופי העדתי (אשה ממוצא כורדי מזמינה גפילטע פיש וצריכה להצדיק בפני בעלה את העובדה שהיא בעלת דרכון פולני) נתנו לתכנית ארומה של סרט בורקס. אבל בינינו, מי לא אוהב בורקס אין דה מורנינג?