תנו לזה לקרות: להקת טיים אימפלה תופיע בישראל

טיים אימפלה, להקת הרוק הפסיכדלי הענקית מאוסטרליה שעשתה שינוי כיוון מוזיקלי מדהים בשנה שעברה, תופיע בלייב פארק ראשון לציון ביולי הקרוב

טיים אימפלה. צילום: יח"צ
טיים אימפלה. צילום: יח"צ
3 בפברואר 2016

להקת הרוק הפסיכדלי המצליחה בעולם כיום תגיע להופעה אחת שתתקיים ב-11 ביולי בלייב פארק ראשון לציון. הופעתה תתקיים רק כחודש אחרי שתופיע טיים אימפלה מעל הבמה הגדולה והמפוארת של פסטיבל פרימוורה בברצלונה. 2000 הכרטיסים הראשונים להופעה בישראל ימכרו במחיר מוזל של 249 ש"ח. על הפקת ההופעה אחראית חברת נרנג'ה, שרק בשבוע שעבר בישרה כי גם תפיק את הופעתו בישראל של מנהיג הביץ' בויז, בריאן ווילסון ושכבר הביאה ארצה אמנים רבים ובהם אלט ג'יי, ג'ואנה ניוסום ועוד.

טיים אימפלה הוקמה בפרת' שבאוסטרליה ב-2007 על ידי היוצר המרכזי בלהקה, קווין פארקר וחברו – הבסיסט דומיניק סימפר, איתו ניגן מאז היו בני 13. המוזיקה שיצרו אז הדהדה את הסיקסטיז המאוחרות עם ריפים כבדים של גיטרות, הרמוניות קוליות ואלמנטים נוספים ששאבו השראה מהרכבי גראז' ופסיכדליה של התקופה, לצד הרכבי נאו פסיכדליה מודרניים יותר דוגמת הפליימינג ליפס.

פארקר החל להעלות לאתר מייספייס הקלטות ביתיות של השניים ולא חלף זמן רב עד שחברת התקליטים האוסטרלית מודולר רקורדינגס (קאט קופי, Yeah Yeah Yeahs, קלקסונז) יצרה עמם קשר – מה שהוביל לחתימת חוזה והוצאת מספר סינגלים ואי.פי ראשון. עם התפתחות הפרויקט של פארקר הצטרפו אליו, בתחילה המתופף ג'יי ווטסון, ואחריו נגנים נוספים. עם השנים הם יחליפו ביניהם תפקידים אך פארקר תמיד נשאר המנוע היצירתי מאחורי טיים אימפלה.

אחרי סיבובי הופעות רבים כלהקת חימום של הרכבים דוגמת Yeasayer והבלאק קיז, הוציאה טיים אימפלה את אלבום הבכורה שלה, "Innerspeaker", ב-2010. האלבום, שכלל שירים מעולים כמו "Half Full Glass of Wine", ו-"Desire Be, Desire Go", זכה לביקורות נלהבות וגרר אחריו סיבוב הופעות בארצות הברית וקנדה יחד עם להקת MGMT. כמו כן הוא זכה בפרס ה-J Award האוסטרלי לאלבום השנה וגם נבחר לאלבום השנה של מגזין הרולינג סטון. עם זאת, אי אפשר היה אז לנחש שטיים אימפלה, תוך מספר שנים, תהפוך ללהקה עד כדי כך גדולה ופופולרית כפי שהיא היום.

האלבום השני, "Lonerism" הפך את ההרכב של פארקר לסנסציית אינדי עולמית כבר עם שני הסינגלים הראשונים מתוכו: "Elephant" הדוהר, והבלדה הקליידוסקופית "Feels Like We Only Go Backwards", שגם זכתה לקליפ מדהים העשוי כולו מפלסטלינה. פארקר, שהקליט חלק מהאלבום בביתו, שוב הצליח ליצור אלבום שהדהד את העשור שכולם אוהבים להתגעגע אליו גם אם מעולם לא חוו אותו, וזאת מבלי להישמע ארכאי או רטרואי. וכמו אלבום הבכורה, גם "Lonerism" זכה בפרס האוסטרלי J Award לאלבום הטוב של השנה ובפרס זהה מטעם הרולינג סטון, וכן בפרסים נוספים.

בשנה שעברה טיים אימפלה הפתיעה את הקהל שלה כשהוציאה את אלבומה השלישי, "Currents", שהיווה שינוי כיוון מוזיקלי דרמטי. אף ששמרה על התווית הפסיכדלית שלה, האלבום הציג את החזון של פארקר בגרסת דיסקו-פ'אנק, אר'נבי וסינת'פופ. "Cause I'm a Man'" ו-"Let It Happen" הם בין הקטעים הבולטים שיצאו כסינגלים מהאלבום שראה אור בלייבל הענק Interscope (ליידי גאגא, אלטון ג'ון, קנדריק למאר).

למרבה ההפתעה, הלהקה שהפכה עם שני אלבומיה הראשונים לכל כך אהודה על חובבי רוק בעולם – רק נעשתה עוד יותר ידועה ונערצת על אף השינוי הקיצוני. האלבום הגיע למקום הראשון במכירות באוסטרליה והיה הראשון של הלהקה שהגיע לטופ 10 באנגליה (מקום שלישי). גם בישראל האלבום זכה להצלחה ונבחר על ידי מאזיני תחנת הרדיו האינטרנטית "הקצה" לאלבום השנה.