כל הפרטים על הופעתו של מנהיג להקת הביץ' בויז בריאן ווילסון

בריאן ווילסון יופיע ב-8 ביוני באמפיתיאטרון רעננה, במסגרת סיבוב ההופעות המציין 50 שנה לצאת אלבום המופת "Pet sounds". אז כמה יעלה לנו כרטיס?

בריאן ווילסון. צילום: Gettyimages
בריאן ווילסון. צילום: Gettyimages
26 בינואר 2016

היה קשה לשמור את זה בבטן, בטח לאור הדליפה מהאתר הרשמי שלו אתמול, אבל עכשיו אנחנו שמחים להודיע כי בריאן ווילסון, מנהיג הביץ' בויז, אכן יופיע בישראל. הופעתו תתקיים ב-8 ביוני באמפיתיאטרון רעננה, וכרטיסים יעלו החל מ-220 ש"ח. על הפקת ההופעה אחראית חברת נרנג'ה שרק אתמול הודיעה כי תנחית כאן גם את ענקית הפוסט-Pאנק גאנג אוף פור, ושכבר הביאה לארץ הופעות רבות ובהן אלט ג'יי, ג'ואנה ניוסם, MØ ומאק דמרקו.

בריאן ווילסון יגיע לישראל במסגרת טור ההופעות המציין 50 שנה לצאת אלבום המופת "Pet Sounds" של הביץ' בויז – שכלל להיטים דוגמת "Sloop John B", "Wouldn't It Be Nice", "God Only Knows", ו-"You Still Believe in Me". ווילסון צפוי לבצע את כל שירי האלבום, שנחשב לאחד האלבומים החשובים בכל הזמנים. ילוו אותו להקה וחברי "הביץ' בויז" אל ג'רדין ובלונדי צ'פלין.

הביץ' בויז, שכונתה "הלהקה של אמריקה", מכרה יותר מ-100 מיליון אלבומים עד כה. במהלך פעילותה יצרה הביץ' בויז 36 להיטים אשר הגיעו ל-40 המקומות הראשונים במצעד הפזמונים האמריקאי (יותר מכל להקת רוק אמריקאית אחרת). בין השירים היותר מוכרים שלה "I Get Around" "California Girls" ו-"Kokomo". הביץ' בויז, שהתאחדה בשנת 2011 לרגל יובל להקמתה, היתה אמורה להופיע בישראל בסוף 2014 ללא בריאן ווילסון, אך ביטלה את הגעתה. בטור הנוכחי יופיע ווילסון בארצות הברית, יפן, אוסטרליה, בריטניה, ספרד ועוד.

ווילסון הקים את הביץ' בויז ב-1961 בקליפורניה יחד עם בן דודו מייק לאב וחברם אל ג'רדין. את ההרכב המקורי ניהל מוריי ווילסון, אביו של בריאן, ובו היו חברים גם שני אחיו, קארל ודניס אשר אינם עוד בחיים. הלהקה נחשבת לחלוצת הסאונד של החוף המערבי ומזוהה עם תרבות גלישת הגלים ועם הרמוניות קוליות, שזכו מאז לכינוי שהפך למטבע לשון בעולם הרוק – "הרמוניה צפופה" (Close Harmony). זאת חרף כך שווילסון הוא חירש מילדות כמעט לגמרי באוזן ימין ומעולם לא שמע בסטריאו. ישנן תאוריות הגורסות כי הקולות ששמע בראשו העניקו לו השראה לתפקידים המלודיים שייעד לחברי הלהקה.

בריאן ווילסון בישראל
בריאן ווילסון בישראל

הלהיט "Good Vibrations" יצא באותה השנה שיצא האלבום "Pet Sounds" ב-1966, אך בנפרד ממנו כסינגל משום שלא התאים לאופי האלבום "Pet Sounds" אשר הציג יצירה מורכבת ועמוקה יותר מ"רוק הגלישה" הפשוט והקליל של תחילת דרכה של הלהקה. ווילסון עזב את הביץ' בויז אחרי אותו אלבום גדול, עקב בעיות נפשיות, סכיזופרניה והתמכרות לסמים – ומשם יצא לקריירת סולו.

האלבום הבא שעליו ווילסון עבד, "Smile", נגנז בעקבות התמוטטות עצבים ומחלת נפש, כפי שמתואר יפה בסרט "אהבה וחסד" מ-2014. חרף הבעיות הנפשיות הרבות, ווילסון ממשיך ליצור עד היום ואלבומו האחרון וה-11 במספר "No Pier Pressure" יצא בשנה שעברה. ווילסון טוען כי התרופה האמיתית לכל צרותיו היא הכרותו עם אישתו, מלינדה לדבטר, איתה אימץ בריאן שלושה ילדים שהצטרפו לשני הילדים שלו מנישואיו הראשונים. מלינדה מתוכננת להגיע עמו לביקורו בארץ. האלבום "Smile" הושלם בסופו של דבר, ראה אור ב-2004, וקצר שבחים מקיר לקיר. זהו סיבוב הפרידה של ווילסון בן ה-73 ממעריציו.