אח של דינוזאור: להקת האינדי רוק הותיקה Sebadoh תופיע בישראל

סבאדו, אחד ההרכבים החלוציים של האינדי והלו פיי האמריקאי, יופיע ב-18 באוקטובר בבארבי. מופע הפתיחה יהיה איחוד של להקת מלכת הפלקט

Sebadoh. צילום: ינס נורדסטרום
Sebadoh. צילום: ינס נורדסטרום
16 ביולי 2015

**עדכון 27.7**: ההופעה נדחתה ביום אחד ל-18 באוקטובר.

להקת האינדי רוק Sebadoh תופיע ב-17 באוקטובר בבארבי ולפניה יתקיים מופע איחוד של הרכב האלטרנטיב הישראלי המוערך מלכת הפלקט. סבאדו הוקמה על ידי הבסיסט של להקת Dinosaur Jr, לו בארלו, ולצד שמות כמו Pavement ו-Guided By Voices נחשבת לאחד ההרכבים המשפיעים ביותר על ז'אנר הלו-פיי באינדי רוק של שנות התשעים. מחיר כרטיס להופעה יעמוד על 159 ש"ח במכירה מוקדמת ו-179 ש"ח בקופות. על ההפקה אחראית חברת המון ווליום שהביאה לארץ את מארק קוזלק, The Jesus And Mary Chain, אריאל פינק ועוד.

סבאדו הוציאו קסטות באופן עצמאי בסוף שנות השמונים וכשבארלו הועף מלהקת דינוזאור ג'וניור – הפכה סבאדו לעיסוקו המרכזי. אלבומם הראשון, "The Freed Man" ראה אור ב-1989 ועד 1999 הוציאו שישה אלבומים נוספים והיו חתומים בארצות הברית בלייבל Sub Pop ובבריטניה ב-Domino. ב-2007 התאחד ההרכב לסיבוב הופעות ולפני שנתיים אף הוציא אי.פי שאחריו ראה אור אלבום האולפן האחרון שהוציא "Defend Yourself".

מופע הפתיחה של מלכת הפלקט יהיה איחוד של הלהקה לאחר זמן רב ללא פעילות. להרכב שני אלבומים, הראשון, ״מלכת הפלקט״, יצא ב-1999 והשני, ״אח יפני״, בשנת 2007. מלכת הפלקט מושפעת, בין השאר, מהאינדי והלו פיי האמריקאי של Sebadoh שאותם יחממו.