ריאליטי ריהאב: הרכב השוגייז הגראנג'י DIIV יופיע בישראל

זאקרי קול סמית', לשעבר גיטריסט הביץ' פוסילז, חזר ממוסד גמילה עם אלבום כפול חדש וכעת יוצא לסיבוב הופעות בינלאומי. לארץ הוא יגיע עם להקתו המדוברת DIIV

זאקרי קול סמית' מ-DIIV. צילום: Gettyimages
זאקרי קול סמית' מ-DIIV. צילום: Gettyimages
15 בפברואר 2016

להקת האינדי המוערכת מברוקלין, DIIV, תגיע להופעה ראשונה בישראל ב–13 באפריל ברדינג 3 בתל אביב. הלהקה תגיע לארץ במסגרת סיבוב הופעות שמקדם את אלבומם החדש "Is the is are". מחיר כרטיס יעמוד על 169 ש״ח במכירה מוקדמת. על ההופעה אחראית חברת ההפקות Hepcat Productions שהביאה לישראל גם את הלהקות האנטלרס ויאק.

עדכון (27.3): ההופעה מבוטלת. מההפקה נמסר כי "DIIV נאלצת לבטל את סיבוב ההופעות הנוכחי שלה בשל סיבות רפואיות ועל כן גם המופע בארץ מבוטל. ברגע שיתאפשר, נעבוד על תאריך חדש למופע".

DIIV (מבוטא Dive, על שם שיר של נירוונה) החלה את דרכה בשנת 2011 כפרויקט סולו של זאקרי קול סמית', לשעבר גיטריסט להקת הביץ' פוסילס. לאחר שהוציא מספר סינגלים צירף אליו זאקרי את הגיטריסט, אנדרו ביילי, הבסיסט דווין רובן פרז והמתופף קולבי הוויט (כיום בן ניומן).

הלייבל הנחשב "Captured Tracks" (מק דמארקו, The Soft Moon ,Widowspeak) החתים אותם ותחתיו הוציאו DIIV את אלבום הבכורה המוערך, "Oshin" ב-2012. האלבום, שהיה ברובו אינסטרומטלי, שילב פופ חולמני מעט מר מעט מתוק, בעל סאונד מלנכולי ואפל. בנוסף, נתנה הלהקה מקום נרחב לגיטרות שוגייז מלודיות סוחפות.

לאחר הצלחת האלבום הראשון החל סמית' לעבוד על השירים לאלבום השני, לבדו, תוך כדי שהוא נאבק בהתמכרות לסמים. לאחר מכן, חבר ללהקה ויחד החלו להרכיב את האלבום. התהליך הוליד ממש בחודש האחרון את "Is The Is Are" – אלבום מרגש עם רגעים קודרים, שמתאר תקופה אפלה ומורכבת בחייו של סמית', שהסביר כי העיסוק של האלבום בתקופה זו בחייו היא דבר טבעי בשל היותו אמן.