עבאדי בכמויות: הכותבים של אסף הראל מדברים

עבור רוב הכותבים של "לילה טוב" מדובר בעבודה הראשונה בטלוויזיה. אחרי 137 תוכניות הם בעיקר צריכים לשירותים

טל טירנגל (צילום: בן פלחוב)
טל טירנגל (צילום: בן פלחוב)
31 ביולי 2016

סקירה חטופה של האזור תספיק כדי להבין שמדובר במשרד המוזנח ביותר בהרצליה פיתוח. עמדות המחשבים הצרות ירצו בקושי מוקדני שירות דקיקים במדינת עולם שלישי, ועל דלת השירותים מודבק השלט "הכי כיף לכתוב תסריטים בלי ריח של קקה באוויר", מחשש שמישהו ילך שם עד הסוף ויצחין את החלל החנוק ממילא.

"עובדים בלהצחיק זה את זה". הכותבים של אסף הראל (צילום: בן פלחוב)
"עובדים בלהצחיק זה את זה". הכותבים של אסף הראל (צילום: בן פלחוב)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
אסף הראל הוא האיש הכי דווקאיסט על המסך. ריאיון
הלייט נייט הישראלי מתגלה כפתרון רדיקלי
ריאיון עם תסריטאי ומפיק "משפחת סימפסון"

כאן הם מבלים כ־12 שעות מדי יום ומבשלים מערכונים ארוכי טווח לצד תגובות קומיות מיידיות לענייני דיומא. להוציא את הקיטורים האופייניים על העורכים, השעות והחברים לצוות, הם מסכמים את העונה בחיוך מסופק. "דאגו לנו למקרר, נייר טואלט וערגליות, ואנחנו עובדים בלהצחיק זה את זה", הם מודים, ומוסיפים שמי שממש צריך לחרבן תמיד יכול לרדת קומה לשירותים של ערוץ הספורט.

עבור עמית הרשקוביץ (28), רות אלבז (28), גיא אדלר (29), אסף קפלנסקי (34) וישי שלמון (25) מדובר בתפקיד הכתיבה הראשון לטלוויזיה, מה שאמור להפוך את טל טירנגל מתירס סקסואל (32), בהיגיון מופרע לחלוטין, למבוגר האחראי בצוות. "אני לגמרי אוהב את מה שנהיה מהתוכנית", הוא מספר. "אני לא אדם כזה פוליטי, אבל אי אפשר לא להעריך את המונולוגים החדים של אסף. אני גאה גם במעין סדרת הראפ ששילבתי בתוכנית, 'הכנופיה', ובאינסטול, שבו חילקתי זיינים במקום הדרקונים של דורין אטיאס. כל שאר הכותבים מעולים, ואם זאת לא הייתה תוכנית יומית שטוחנת לנו את החיים, זה היה יכול להיות מושלם".

למה בכלל באת לפה? לילה טוב עם אסף הראל (צילום: בן פלחוב)
למה בכלל באת לפה? לילה טוב עם אסף הראל (צילום: בן פלחוב)

איך עובדת הדינמיקה בין הכותבים והעורכים?

קפלנסקי: "המגע איתם הוא תסכול מתמשך. כשאתה בא אליהם עם מערכון, אתה יכול לצפות לשלוש תגובות אפשריות, השכיחה ביותר היא שתקבל פרצוף של 'למה בכלל באת לפה'. השנייה היא זיק של תמיכה, והרבה פעמים זה אומר שהם ייקחו את הרעיון אבל הוא ילך למקום אחר לחלוטין, או שהם פשוט אוהבים את זה, אבל זה יחסית נדיר".

וביניכם לבין עצמכם?

הרשקוביץ: "התהליכים היו די גמישים. לא הכרנו בהתחלה, ובשלב הראשון ניסו לצוות אותנו לזוגות. זה לא עבד. אז עם הזמן אנשים מצאו את הנישה שלהם. היום לדוגמה יצא שרות כתבה מערכון עם קפלנסקי בפעם הראשונה מאז תחילת העונה, ויכול להיות שזה לא קרה עד עכשיו רק כי הם ישבו בשני חדרים יחסית רחוקים".

חוץ מכסף וזמן מסך, מה קיבלתם מהעונה הזאת?

אדלר: "עבאדי בכמויות, פיצות בערב וגם את הניסיון שרכשנו מאסף ומעידו העורך, אפילו שהרבה פעמים חשבנו שהם לא מבינים כלום".