"משחקי הכס" עונה 7 פרק 4: הפנטזיות הכי פרועות של המעריצים

סוף סוף, סצינת קרב של ממש! אז ככה זה נראה, הדבר הזה שחיכינו לראות שש עונות. ברחבי העולם כולו נרשמו אורגזמות. "משחקי הכס" עונה 7 פרק 4 - הטור של דורון פישלר

משחקי הכס (צילום באדיבות HOT)
משחקי הכס (צילום באדיבות HOT)
7 באוגוסט 2017

אתם יודעים איך הסדרה הזאת, "משחקי הכס", לפעמים מעצבנת, מתמשכת, בוחנת את גבולות העצבים וההיגיון? ואתם יודעים איך כשהיא טובה היא לא סתם טובה, אלא שוברת סדרתית של שיאים של הדברים הכי מדהימים שנראו בטלוויזיה? אז הפרק הזה. במיוחד סצינת הסיום שלו, במיוחד הדקה האחרונה שלה. הפרק הזה לקח את רשימת הפנטזיות הפרועות של המעריצים, והגשים בזו אחר זו חלק גדול מהן: שלושה מילדי סטארק צועדים לרוחב חצר ווינטרפל יחד! אריה נגד בריאן! ניצני רומנטיקה בין ג'ון סנואו והדודה שלו! ויותר מכל, סוף סוף, סצינת קרב של ממש עם דותראקים, לאניסטרים ופאקינג דרקון! אז ככה זה נראה, הדבר הזה שחיכינו לראות שש עונות. ברחבי העולם כולו נרשמו אורגזמות עולות ויורדות.

עוד על "משחקי הכס":
עונה 7 פרק 3: סוף סוף הסצינה שחיכינו לה
עונה 7 פרק 2: החור בעלילה שמציק מאז עונה 6
מתחם "משחקי הכס"

בתחילת הפרק, סרסיי מרוצה מתוצאות הפרק הקודם – היא זכתה בכל זהב טיירל, ומנהלת שיחה נעימה עם פקיד הבנק, שהרי מה הגיוני יותר מלשוחח בביטחון עם הבנקאי על כמה כיף שהחוב סולק רגע לפני שהזהב מגיע בפועל, כי מה כבר יכול לקרות? בסצינה הזאת סרסיי מזכירה את ה"גולדן קומפני" – חברת שכירי-חרב שעד היום הוזכרה בכל תולדות הסדרה פעם אחת, כשסטאניס שקל לשכור את שירותיהם. אבל מכיוון שהיא הוזכרה כאן, היא מן הסתם תוזכר שוב, ובהרחבה, בהמשך.

בוינטרפל, ליטלפינגר נותן לבראן סכין, משום מה. לסכין הזה יש היסטוריה ארוכה וסבוכה: זה סכין הפלדה הוליריאנית ששימש רוצח שכיר לנסות לחסל את בראן אי שם בראשית ימי הסדרה; בייליש טען שהסכין שייך לו, ושהוא הפסיד אותו בהימור לטיריון; הסכין נראה לאחרונה על שולחנו של נד סטארק בעודו בחיים, הפציע במפתיע בתמונה בספר שסאם קורא בעונה הנוכחית, ועכשיו הוא איכשהו שוב אצל ליטלפינגר, שמעניק אותו לבראן, כי יש לו טעם משונה בבחירת מתנות, וממנו עובר מיד לאריה. סיבוב משונה מאוד עשה הסכין הזה, שהמוצא האמיתי שלו עדיין בכלל לא ברור. עוד באותו מעמד, כשליטלפינגר מתחיל להשמיע אחד מהגיגיו הנכלוליים, בראן מצליח להשתיק אותו באמצעות המשפט "כאוס הוא סולם". צירוף המילים השטותי הזה מהמם את ליטלפינגר מכיוון שהוא זוכר את הפרק בעונה 3 שבו הוא – ליטלפינגר – השמיע נאום ארוך ותמוה שהתחיל באותן מילים. תהליך המחשבה של ליטלפינגר באותו רגע: "הו לא, הוא צפה בפרק הזה! זה היה פרק די מביך! והנאום הזה, מה חשבתי לעצמי? 'כאוס הוא סולם'? איזו שטות, הייתי צריך להגיד 'השאפתנות היא כמו מעלית שירות'. אה, וחוץ מזה הילד הזה יכול לראות דברים שקרו בכל מקום, בכל זמן ובכל עונה. אם הוא הספיק להחזיר אחורה עד עונה 1 הוא יידע שאני בגדתי באבא שלו והסגרתי אותו לידי הלאניסטרים. לא כל כך טוב. אם נגיד אני אהפוך את הסכין הזה עכשיו ואתקע אותו בלב שלו ואחר כך אספר שהוא נפל עליו בטעות, מה הסיכוי שיאמינו לי?".

משחקי הכס (צילום באדיבות HOT)
משחקי הכס (צילום באדיבות HOT)

יש מצב שחייו של בראן ניצלו (שוב) הודות למירה, שמגיעה בשביל לומר שלום ו(כנראה) לא להתראות לבראן ולסדרה הזאת. מירה קיבלה את אחד התפקידים הכי כפויי טובה בסדרה: עונות על גבי עונות שהיא גוררת אחריה, פשוטו כמשמעו, את בראן, סובלת רעב, שיעמום, דיבורים רוחניקיים על אמא אדמה ועין שלישית וכאלה ואת אבדנו של אחיה. אם יש מישהי שמגיעה לה חופשה מפנקת בצימר כולל ג'קוזי חם, זאת היא. ומה היא מקבלת בתמורה? "תודה, שלום". זהו?! תודה ושלום, יא קריפ קטן? אפילו לא איזה תלוש הנחה לפוקס כמתנת פרידה או משהו? תודה ושלום אמא שלך.

ממש לא רחוק משם: אריה באה הביתה! המאבטחים בכניסה עושים לה קצת בעיות אמנם (נשק יש?), אבל לא ברמה רצינית, והיא מגיעה לקטקומבות כדי לפגוש את סאנסה. המפגש ביניהן הולך בערך ככה:

– "אחותי, איזה כיף שאת כאן!"
– "יש לי רשימה של אנשים שאני הולכת להרוג".
– "ובכל זאת זהו רק האיחוד המשפחתי השני-הכי-קריפי שהיה לי בשבועיים האחרונים".

האמת היא שביחס למי שהייתה על הגבול של הפיכה לרוצחת סדרתית חסרת פנים, חמלה או אנושיות, אריה דווקא מתנהגת… נורמלי, במידה מרעננת. בעיקר בהשוואה לבראן, שמבלה את זמנו מתחת לעץ הפרצוף ומרגע לרגע נראה יותר ויותר דומה לפרופסור X. אבל נראה שיש לה השפעה טובה עליו, כי הוא מצליח לברך אותה במשהו עם קצת יותר טאקט מ"נראית כל כך יפה כשקרעו לך את הצורה במכות". אוקיי, ילדי סטארק כולם פגועים, ועדיין מחמם את הלב לראות את שלושתם יחד. רגע אחר כך אריה פוגשת גם את בריאן, האוחזת בחרבה הקסומה, המופלאה והמכושפת אורטל (יאי!) לקרב-אימונים מעולה. מגיע הרבה כבוד גם לאריה וגם למייזי וויליאמס, שמגלמת אותה, ואולי לא עברה אימונים מפרכים כמוה בבית השחור והלבן, אבל בהחלט התאמנה הרבה. בקרב היפה הזה אריה מדגימה גם מכישורי "ריקוד-מים" שלמדה מסיריו פורל, וגם את הטריקים שלמדה מז'אקן הג'אר והעוזרת שלו – בעיקר, לא לפרוש כשאת חוטפת מכות. היא נלחמת היטב והיא נהנית מזה. נראה שליטלפינגר גם הוא מתעניין מאוד באריה, למרות שהסטארק שצריך להדאיג אותו הרבה יותר הוא בראן.

משחקי הכס (צילום באדיבות HOT)
משחקי הכס (צילום באדיבות HOT)

צריך להגיד כמה מילים על דרגונסטון. "המקום הזה השתנה", אמר דאבוס בפרק שעבר. נו שיט, הוא השתנה: מה שבעונות הראשונות היה שממה עם כמה חדרי אבן ומדורות הפך בעונה הזאת ללוקיישן המרהיב ביותר בסדרה. דרגונסטון, שהיא למעשה שילוב של כמה חופים בספרד + טירה ממוחשבת, עוצרת נשימה בכל פעם מחדש. המדרגות האלה, וואו. כשיבנו את פארק ווסטרוז-לנד ביוניברסל סטודיוס, יש מצב שזה יהיה המיקום המרכזי. בכל אופן, בדרגונסטון השבוע ארעו כמה אירועים חשובים, אבל אף אחד מהם לא חשוב כמו האופן שבו דאינריז אומרת "הרבה… דברים?" למיסאנדיי. נורא כיף לראות שהשליטה הנעלה, מלכת שבע הממלכות, שוברת-השלשלאות וכל זה, יכולה להיות לפעמים גירלפרנד. בחדשות שוליות יותר, ג'ון לוקח את דאינריז למערה (כאילו מה. זה המהלך הקבוע שלו עם נשים) כדי להראות לה את זכוכית-הדרקון שלו, וגם כמה ציורים. באותה מערה יש, כך מתברר, ציורי קיר עתיקים של שוכני ווסטרוז מלפני אלפי שנים – ילדי היער וראשוני האדם – שאהבו לצייר עיגולים, ספירלות, סמלים אבסטרקטיים קריפטיים, ואיורים גדולים, צבעוניים ומפורטים של מהלכים לבנים שאפשר לזהות בהם את הפנים של מלך-הלילה באופן אישי. אלה ציורים שהם בלי שום ספק עתיקים מאוד, ובוודאי שלא צוירו על ידי ג'ון עשר דקות לפני שדאינריז הגיעה. בטוח.

את הרגע הרומנטי – רק ג'ון ודודה דאינריז לאור הלפיד – מפריעים טיריון וואריז עם חדשות מהפרק הקודם. דאינריז רותחת: "תזכירו לי שוב למה שאני לא פשוט אגיע למעלה מלך ואשרוף את סרסיי עם השלושה פאקינג דרקונים שלי?". טיריון מנסה להתגונן: "אבל דאני, לא! תחשבי על התפתחות העלילה, שלא לדבר על תקציב האפקטים! אנחנו רק בפרק הרביעי. אנחנו חייבים לשמור את הקטע הגדול עם הדרקונים לסוף!", אבל קצת קשה לשמוע אותו על רקע הצעקות של כל הצופים בעולם: "כן!!! תוצאי כבר את הדרקונים לעזאזל!!! תשרפי את כולם!!! אש! אש!!!".

מפגש מביך (צילום באדיבות HOT)
מפגש מביך (צילום באדיבות HOT)

מעט אחר כך באותו מקום, עוד איחוד משפחתי סטארקי, סוג של, בערך: ג'ון פוגש את תיאון – וגם הם, יש להזכיר, לא נפגשו מאז הפרק הראשון של הסדרה. גם כאן, מפגש מביך. תיאון, יש להזכיר, היה מעין אח מאומץ של ג'ון, עד שהוא בגד במשפחתו, רצח את חבריו, השתלט על הטירה שלו והעלים את שני אחיו. איך שוברים את הקרח במפגש כזה? הפתרון של תיאון: "היי, ג'ון, לא ידעתי שאתה פה". גאוני. ג'ון נראה כאילו הוא בהחלט שוקל ברצינות להפוך את תיאון לעיסה מדממת – דבר שבשביל תיאון יהיה שגרה – אבל לא עושה את זה בגלל שתיאון היה נחמד לסאנסה. וחוץ מזה, אנחנו מגלים עוד דבר חשוב: המלכה לא בבית. רגע, אם היא לא בבית, אז זה בעצם אומר שהיא הלכה… מה… יכול להיות שבמקום לשמוע בקול טיריון היא שמעה בקולנו? היא באמת עשתה את זה?

ובכן, כן היא כן, אבל חכו עוד רגע לפני שאנחנו מגיעים לעיקר.

ג'יימי וברון (עם שורות הטקסט הראשונות שלו בעונה הזאת, בהן הוא מבהיר שהוא נשאר שכיר-חרב חמדן כתמיד. אל תשתנה לנו, מותק) נמצאים אי שם באזור שהיה שייך עד לא מזמן לבית טיירל הי"ד, ומתברר שהסביבה הזאת נראית דומה באופן חשוד ל"ווסטוורלד" עם קצת יותר צמחיה. הם עוסקים בחלוקת השלל, ויש הרבה שלל – בית טיירל, כידוע, היה העשיר ביותר בממלכה, ועגלות מלאות זהב ותבואה נוסעות אל מעלה מלך, לסרסיי, ומשם אל הבנק. צל"ש מיוחד מגיע לדיקון "ריקון" טארלי. בשלב הזה של הסדרה היה נורא פשוט להיצמד רק לדמויות המוכרות ולסיפור הגדול, אבל בכל זאת הסדרה מוצאת זמן להשקיע בדמות לא-משמעותית ולא-חשובה, רק כדי לתת זוית אחרת לכל הלחימה הזאת – לא מהאוכף של הגנרלים והגיבורים, אלא החייל הפשוט עם השם המצחיק, ששייך אמנם לצד של "הרעים" אבל הוא בעצמו לא כזה רע, רק קצת טמבל. איך היה הקרב הראשון של דיקון טיירל? הוא הריח שונה משציפיתי. וואלה. כבר שנים שמדברים על טכנולוגיות חדשות של הקרנה טלוויזיונית הכוללת ריחות. טוב שלא יישמו אותם עדיין.

האדמה רועדת (צילום באדיבות HOT)
האדמה רועדת (צילום באדיבות HOT)

ואז האדמה רועדת, כי זה מה שקורה כשעשרת אלפים דותראקים דוהרים לכיוונך. הדותראקים הגיעו לווסטרוז. עם הסוסים שלהם, והחרבות, והחצים, וזה חסר כל הגיון גאוגרפי משום סוג כי איך בדיוק דאינריז הצעידה צבא שלם אל לב ווסטרוז בלי שאף אחד ירגיש, אבל למי אכפת! הדותראקים הולכים להילחם סוף סוף! המצב נראה מאוד מבטיח עבור הצופים ומאוד לא מבטיח עבור הלאניסטרים, וזה עוד לפני שמגיע הדרקון. ודרקון, מתברר, זה בכלל לא כוחות. זה כמו ללכת מכות נגד מטוס קרב. כח-האש של דרוגון התגלה במלואו, והוא היה מבעית וענק ומגניב. הנקודה המפתיעה ביותר בכל הקרב היתה שרבים מהחיילים הלאניסטרים בכלל ניסו להחזיק בעמדות שלהם, במקום לברוח בצווחות או לקפוץ למים ולעשות קולות של אצה. צל"ש המפקד מגיע לכל מי שרואה את הר-הגעש-המעופף הזה טס לכיוונו ונשאר לעמוד במקום.

זאת, רבותי, היתה סצינת קרב מופתית. כבר ראינו בסדרה אפקטים יפים של דרקונים, וגם קרבות "פרקטיים" של אנשים וסוסים מצולמים היטב, והסצינה הזאת שילבה את שניהם יחד, והוסיפה להם צילום ועריכה קולנועיים מהשורה הראשונה. השוט הארוך שליווה את ג'ון באמצע הכאוס של קרב הממזרים שוחזר עם שוט ארוך רק טיפה פחות שליווה את ברון, רק שהפעם במקום הרבה סוסים ובוץ היתה הרבה אש ולפעמים דרקון שעובר מלמעלה. אבל מה שהפך את הסצינה הזאת לגדולה באמת, ואת הפרק הזה – לאחד הטובים בתולדות הסדרה, זה שזה לא סתם קרב; אלה לא סתם אפקטים יפים והרבה ניצבים. זה קרב שמשני הצדדים שלו נמצאות דמויות סימפטיות שאותן למדנו להכיר, לאהוב או לשנוא או לחבב-עם-הסתייגויות לאורך שש שנים. והן הולכות ראש בראש. הרגעים האחרונים האלה, שבהם נראה שמישהו בלי ספק הולך למות פה והשאלה היא רק מי זה יהיה וכמה ידיים פעילות יש לו, היו סוג מעניין של מורטי עצבים – כי בתוך כמה שניות הייתם צריכים להחליט בעד מי אתם, בעצם. מי אתם בעצם רוצים שינצח, ג'יימי או דאינריז? בסופו של דבר זה לא שינה הרבה, כי באופן לא כל כך מפתיע, התשובה היתה הדרקון. חשבתם שעם חץ גדול אחד תוכלו לחסל את דרוגון? באיזה סרט אתם חושבים שאתם, "ההוביט"?

סוף סוף! (צילום באדיבות HOT)
סוף סוף! (צילום באדיבות HOT)

דמויות מתות: באופן די מפתיע, אף אחד (מלבד עשרות חיילים לאניסטריים שניצלו וכמה דותראקים משופדים), למרות שהשניות האחרונות של הפרק היו מרתון של "אוי לא": אוי לא, ברון! אוי לא, דרוגון! אוי לא, דאינריז! אוי לא, ג'יימי! ובכל זאת, הסדרה הצליחה לסיים את הפרק בלי מוות של אף דמות משמעותית. ג'יימי אמנם טובע כביכול, וכולנו עקרונית במתח, אבל אני לא מודאג. אם הסדרה היתה רוצה להרוג דמות חשובה כמו ג'יימי היא היתה צולה אותו באש הדרקון, לא נותנת לו להינצל מהאש רק בשביל להרוג אותו במים חמש שניות אחר כך. וחוץ מזה, כבר ראינו את אחד האחים לבית משפחת לאניסטר נבלע במצולות המים באיטיות דרמטית, והוא היה בסדר בסוף.

נעדרים: לראשונה בעונה הזאת, לא פגשנו את סם או את ג'ורה. סנדור קלגיין עדיין איננו. מה קרה ליארה, והאם אלאריה עדיין בחיים, לא ידוע. יורון, הפיראט המעופף המופלא, לא נראה.

עירום לא רלוונטי: דרקון ענק בעירום פרונטלי מלא.

הסצינה: מה נראה לכם. הדקה האחרונה של הפרק הזה, ג'יימי+דאינריז+דרקון, היתה שילוב של ערכי הפקה בסטרטוספירה עם דמויות שהשקענו בהם שש וחצי עונות, וזאת סצינה שלכל סדרה שאינה "משחקי הכס" יהיה מאוד קשה להתעלות עליה.

"משחקי הכס" משודרת בשידור ישיר מדי שני לפנות בוקר וב-22:00 ב-HOT, yes וסלקום TV