הסטרייטים באים: ליין הגייז שמתאים לכל מגדר

הפאג, אחד הליינים המובילים בעיר, ייעד עצמו בתחילה ללהט"בים, אבל כבר זמן רב שהוא שהוא הפך לבית גם לסטרייטים. מה הם עושים נכון, ומה קרה למקומות שחשבו אחרת?

פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ
פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ
11 בינואר 2017

אלפאבית, 2:00. כניסת המועדון מפורקת. בצד אחד: גוש בליינים המתפללים ששמותיהם נכנסו לרשימת החינמים. בצד השני: תור מסודר וארוך שלא היה מבייש מועדונים גדולים באירופה. "שמעתי שיש כאן מיצג של בחורה שמנה שעושים לה פיסטינג ברחבה הראשית", מספר בחור צנום עם הרחבות ואודם סגול לחבורת בנות החמושות בתיקי שק וכובעי גרב. בימים כתיקונם נראה כי מדובר בעוד "תקלוט בלתי נשכח" של אמן טכנו מחו"ל, או כמו שקוראים לו בפאג – עוד ערב רגיל. אם השם הזה לא אומר לכם כלום, כנראה שאתם רחוקים במיוחד מהסצינה: ליין הגייז פאג, שמציין 14 שנה להיווסדו, נתפס כבר בעיני רבים – להט"בים וסטרייטים כאחד – כליין הכי טוב בעיר. "הפאג הוא משהו אחר", אומר עידו, סטרייט קבוע בליין. "יש משהו מיוחד בווייב שמערבב במקום אחד סוגי אנשים שלא חשבו שייתקלו אחד בשני בחיים". חברו בן, נזכר בפעם הראשונה שלו כאן: "הדבר הראשון שראיתי זה גבר עושה ביד לגברת עם סטרפ-און. אמרתי לעצמי שאני חייב לצאת מכאן, אבל החלטתי להישאר. לא מתחרט על זה".

פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ
פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ

עוד כתבות פאביולס: 
הקיי בר הוא המקום לצאת אליו כשהטמפרטורה הופכת חד ספרתית
21 הברים הטובים בתל אביב
למה לעזאזל הפסקנו לעשות סקס, סמים ורוקנ'רול?

הליין, שהוקם ע"י איתן טל ורועי רז ונדד בין לוקיישנים שונים עד שנחת במושבו הנוכחי, הוא חלוץ תל אביבי בתחומו, ויש הרואים בו אחראי לביאת המשיח לעיר – הטכנו. הקונספט נותר זהה לאורך השנים – מסיבות אלקטרוניות הזויות ופרועות, מלאות במיצגי פרפורמנס מוגזמים, גברים עטופים במחוכים ובצבעים זוהרים, שמזכירות את חיי הלילה הברלינאים. ההתיישבות באלפאבית, כך נראה, פתחה את המסיבות גם לקהל חדש. "החיבור למקום הגיע כשחיפשנו לוקיישן בפסח לאירוע 24 השעות שלנו", מספר טל ממן, חבר בצוות הליין. "נוצר שיתוף פעולה בין הפאג, האלפאבית – מועדון סטרייטים, והפאקוטאק, שהם ליין טכנו של סטרייטים. באנו חסרי ציפיות והיינו מופתעים כשגילינו ש-2,000 איש עברו במסיבה ההיא. באותו רגע הבנו שהקהל התל אביבי בשל לשילוב הזה". גיא חביב, צלם הליין וסטרייט, מסכים: "הקהל בעיר הפך לשיוויוני. מה שיפה בפאג זה שהוא שם בפרונט דווקא את ההומואיות הלא מושכת, הפחות אטרקטיבית. בשונה ממסיבות גייז אחרות התוכן העיקרי לא מתרכז בסקס. הוא מתרכז בשונה, בזר, בחריג. זאת אחת הסיבות העיקריות שכל המגדרים מרגישים אצלנו בבית".

פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ
פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ

למרבה האירוניה, הסליזיות המזוהה עם מסיבות גייז יוצרת דווקא סביבת בילוי בטוחה לבליינים בפאג, והאווירה הפתוחה משרה תחושה של "הכל הולך – אבל רק בהסכמה". "הצלחנו לייצר וייב שבו בנות לא מוטרדות מינית", אומר ממן. "בליינים אצלנו מכבדים אחד את השני, ואם אני יכול לראות מישהי שעולה הבר בחזייה ועושה מה שהיא רוצה, מבלי לדאוג שמישהו ייגע בה בלי רצונה – אני מבסוט. כך צריכים להיראות חיי הלילה".

הפאג מוביל מגמה, אבל הוא לא היחיד. הליין המזרחי אריסה, שבר זה מכבר את מחסום המיינסטרים, כששיריו הפכו ללהיטים בפי להט"בים וסטרייטים כאחד, וליין הטכנו הרב-מגדרי קוק שוק סגר עונה מוצלחת בתחת וכעת מחפש מועדון מארח חדש. מי שלא קופץ על העגלה הרב-מגדרית, עלול לשם את המחיר: הברים אוויטה והמיני קלאב, מהחשובים שבסצינה הלהט"בית, נאלצו לסגור את שעריהם באחרונה.

פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ
פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ

בעוד בליינים רבים הגברים מתערבבים בלי היסוס, במסיבות נשים התופעה פחות פופולרית. "מסיבות גייז גדולות יותר ומאפשרות כלכלית למפיקים להביא די.ג'ייז גדולים ומוכרים, ולהיות אטרקציה לחובבי מוזיקה באשר הם", מודה הדי.ג'יי מיכל שר, "ומסיבות נשים לעומת זאת ידועות כמרחב סגור ופחות פופולרי לקהל הרחב". קרן סוויסה, מבעלות הליין הלסבי זותי, מסכימה שהחשיפה במסיבות נשים ממוקדת לרוב לקהילה עצמה: "רואים פחות נוכחות של סטרייטיות בהפקות קטנות יותר".

פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ
פאג, אלפאבית. צילום: יח"צ

אלא שגם בקרב הגברים, לא כולם מקבלים בזרועות פתוחות את נוכחותם הבולטת של סטרייטים במסיבות גייז. "בגלל הערבוב, הפאג איבד חלק גדול מהקהל שלו", אומר אימרי שגיא, בליין הומוסקסואל קבוע בליין. "אני אישית מת על הקונספט, אבל לדמות הגיי הטיפוסי פחות רלוונטי להגיע לשם כיום כי משעמם לו. מרגיש שהפאג לא טיפחו את הקהל הזה מספיק, והמסיבות נהיו יותר גיי-פרנדלי, במקום סטרייט-פרנדלי". בצוות ליין מאמינים בדרכם. "אני לא אוהב את הבידול", אומר ליאל בומברג, חבר הצוות. "הקהל של ההומואים קצת נבהל מזה שהוא ראה בנות וסטרייטים מתערבבים איתם. הרגשנו בהתחלה שאיבדנו קהל אבל זכינו בקהל חדש שזה מדהים בעיניי".

איוונט המסיבה בשישי הקרוב