המדריך המלא להפעלת ספוטיפיי, הולו ונטפליקס בישראל

כ

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock
3 בפברואר 2014

לרוב אני מנסה להיות אזרח שומר חוק, בעיקר בחיי הדיגיטליים. כשאני מוריד מוזיקה לא אנופף בזה, אדווח על ההמלצות שלי כדרך אגב, כאילו שגם החברים שלא יודעים להפעיל טורנט יוכלו לחזור הביתה ולהאזין. אך בשורה התחתונה אני פיראט – חברות התקליטים בישראל, המייבאות מוזיקה ממקבילותיהן בחו"ל, לא מצליחות לעמוד בקצב של האינטרנט, מפיצות חלק פיצי מההיצע, מפריזות עם המחירים ולרוב מתעקשות להיצמד לטכנולוגיות מתות כמו הקומפקט דיסק.

ספוטיפיי (Spotify), הפועל בשוק הבינלאומי (ארצות הברית, אוסטרליה וכמה מדינות באירופה) הוא הדרך המוצלחת ביותר – נכון לעכשיו – כדי לנקות את המצפון ולא להסתבך עם איכות הפח של יוטיוב, אתרים מפוקפקים וכל מיני קאפצ'ות. השירות הזה מנסה לשבור במכה אחת גם את חנויות התקליטים המסורתיות וגם את חנות המוזיקה של אפל, ועל הדרך לנקות את המצפון מבלי לרוקן יותר מדי את הארנק – והכל חוקי. הרעיון שבבסיס ספוטיפיי הוא שלעולם לא תצטרכו שוב להוריד או לקנות מוזיקה. בתמורה למנוי חודשי (חינמי עם פרסומות והגבלות, או בעלות של 10 דולרים לחודש) תוכלו להאזין בסטרימינג סופר איכותי לקטלוג אינסופי של מוזיקה.

בספוטיפיי יש אחוז גדול מהשירים שאתם מכירים, הן מחברות התקליטים הענקיות (חיפשנו דרייק, בריטני ספירס, שלמה ארצי ובלק קיז והכל היה שם) והן של לייבלים עצמאיים (מחיפוש רנדומלי של Kidnap Kid ו־XXYYXX, דרך אוף מונטריאול ועד דירהאנטר – כל מה שיצא רשמית, וזה לא מעט, זמין להאזנה). ההאזנה בסטרימינג, במצב wi-fi או בחיבור סלולרי, חלקה בצורה משוגעת. זה מרגיש כמו לנגן היישר מהאייפוד. היינו בהלם, וגם לכם מגיע להיות, אבל השירות לא זמין למשתמשים מישראל באופן רשמי.

יש כל מיני טיעונים על הסכמי הפצה שמונעים מספוטיפיי להגיע לפה, אך אנחנו לא ממש מתרשמים מהם. חברות התקליטים בארץ צריכות להפסיק לבכות על זה שאף אחד לא קונה מוזיקה ולמצוא את הדרך לאפשר גם לנו לחיות כמו שצריך ב־2014. עד אז, נצטרך לשלוף את כרטיס האשראי ולשלם לחברות שיושבות על אדמה זרה. מתברר שזה אפשרי.

כאמור, כדי להירשם לספוטיפיי צריך להיות תושב של כל מיני מדינות שהן לא ישראל, כשהמבחר הגדול ביותר של מוזיקה מוגש לאמריקאים. ללקוחות שמשלמים 10 דולרים בחודש מותר להשתמש בספוטיפיי גם כשהם בחופשות ממושכות מעבר לים. ככה שמספיק שתשכנעו את ספוטיפיי שאתם בתוך ארצות הברית בתהליך ההרשמה ולאחר מכן, הם יחשבו שאתם נופשים זמנית בישראל. תכלס זה גם לא ממש שקר – לפי המצב הפוליטי פה, בקרוב תצטרכו לקבל מקלט מדיני מאיזושהי מדינה שתומכת בספוטיפיי במילא. חשבון הפרימיום גם ככה עדיף; אין בו פרסומות והוא מעניק תמיכה ב־iOS, אנדרואיד ובמכשירים חיצוניים כמו בוקסי בוקס ו־PS3. הכנו לכם מדריך מפורט כדי שלא תסתבכו. אל תדאגו, זה רק נראה מפחיד, בפועל זה לא אמור לגנוב לכם יותר מ־10 דקות.

היום גם נטפליקס (Netflix) והולו (Hulu) – שירותים לצפייה ישירה באינסוף סרטים וסדרות – ניתנים לשימוש מהארץ באמצעות UnoTelly שמספקים DNS המעביר דרכו רק את הגלישה לאתרי סטרימינג מסויימים. זה לא באמת משפיע על החיבור הרגיל, רק שאחרי ההתקנה, פתאום אפשר לצפות בתכנים בהולו ובנטפליקס ובעוד כל מני מקומות שבדרך כלל מעלים את ההודעה המתסכלת "הוידיאו הזה לא זמין במיקום שלך".

השירות עובד ממש טוב על האייפאד, המק, האייפון, האפל טיוי והבוקסי בוקס. יש נטפליקס והולו קבוע על האפל טיוי והכל מוזרם חלק (מידי פעם איכות הסטרים צונחת לכמה דקות, אבל רוב הזמן הכל עובר ב-HD עם סראונד). מה שכנראה יעציב חלק מהאנשים, זה שכבר אין להם מסלול חינמי לגמרי, רק תקופת ניסיון ואחריה מנוי שעולה בערך 5 דולר לחודש.  אם אתם מחפשים תחליף חינמי, אז Hola זה תוסף לכרום שמאפשר צפיה בהולו ונטפליקס מהדפדפן (אבל לא מסטרימרים כמו אפל טיוי ובוקסי). ההתקנה היא ממש פשוטה – פשוט מתקינים והכל עובד אוטומטית, אך לדעתי הסטרים פחות איכותי דרכם.

 המדריך להורדת ספוטיפיי

1. אתם זקוקים לכרטיס אשראי שרשום בכתובת אמריקאית (סתם אשראי בינלאומי לא יעבוד). אם אין לכם כזה, תוכלו לרכוש כרטיס אשראי טעון מראש. תמורת עמלה מעיקה (אך חד־פעמית) של 19 דולר, תקבלו כרטיס שטעון ב־50 דולר ומקנה לכם חמישה חודשים בספוטיפיי פרימיום. רכשו אחד בכתובת bit.ly/spotify001 ואז תקבלו מייל עם פרטי הכרטיס והסבר איך לשייך אותו לכתובת אמריקאית. בצעו את השיוך ושמרו את פרטי הכרטיס לשלב 4.

2. בפעם הראשונה שאתם נרשמים לספוטיפיי תצטרכו כתובת IP אמריקאית. את הבעיה הזו נפתור בעזרת VPN אמריקאי. לא נסבך אתכם בהסברים מבלבלים – פשוט נכוון אתכם לניסיון החינמי של שירות בשם HideIP VPN שאפשר להירשם אליו בכתובת bit.ly/spotify002.

3. לאחר ההרשמה תקבלו מייל מ־HideIP VPN עם פרטי הגישה שלכם, איתם תוכלו לגלוש כאמריקאים במשך שלוש שעות. בכל מערכת הפעלה יש דרך אחרת להתחבר ל־VPN, אז עקבו אחר ההוראות לחיבור L2TP/IPSec שרלוונטיות למחשב שלכם בכתובת bit.ly/spotify003.

4. כנסו ל־http://spoti.fi/spotify-login כדי להירשם לספוטיפיי. ההרשמה היא אך ורק עם חשבון פייסבוק.

5. בחרו בחשבון Premium והכניסו את פרטי כרטיס האשראי הטעון ששמרתם בסעיף 1.

6. כעת תקבלו לינק להורדת התוכנה של ספוטיפיי למחשב. תורידו, תתקינו וכנסו אליה עם פרטי הפייסבוק שלכם.

7. אתם יכולים להתנתק מה־VPN. זהו, יש לכם חשבון ספוטיפיי מתפקד על מחשב הדסקטופ. כשייגמרו חמשת החודשים שרכשתם, תוכלו לקנות כרטיס מתנה לחודשים נוספים דרך ספוטיפיי (או באיביי, במחיר נמוך יותר).

8. כדי להוריד את ספוטיפיי לאייפון או לאייפד, צריך חשבון ב־ iTunes חו"לי. אם אין לכם כזה, תעקבו אחר ההסבר שבכתובת bit.ly/spotify004.