יום עצמאות אלטרנטיבי: "להילחם בתרבות האונס ובמיליטריזם"

הפוסי של לוסי, קרם בורלסק וקוקי אריאל החליטו לציין העצמה במקום עצמאות, והם משחררים גרסה מחודשת ל"גיבור צבא ההגנה" של פוליאנה פרנק. "הגיע הזמן שאנחנו ה'גברים' נודה ונתוודה שנכשלנו"

שלושה בסירה אחת (וגם הסקיפר). הפוסי של לוסי. מימין: נטע גופן, ארז שמידה ועמית אדן. צילום: אורית פניני
שלושה בסירה אחת (וגם הסקיפר). הפוסי של לוסי. מימין: נטע גופן, ארז שמידה ועמית אדן. צילום: אורית פניני

חברי להקת הפוסי של לוסי, בשיתוף קרם בורלסק וקוקי אריאל, מציינים השנה את יום העצמאות בסימן העצמה של נשים, במקום של לאומיות ולאומנות, במחווה לפוליאנה פרנק עם ביצוע מחודש לשיר "גיבור צבא ההגנה" מ-1990.

בטקסט משותף שכתבו חברי וחברות ההרכבים שמשתתפים בשיר, הן מציינות ש"המטרה היא לחימה בתרבות האונס, המיליטריזם והמאצ'ואיזם שמטנפים את החברה שלנו".

עוד הם כותבים ש"הרעיון נולד משברון הלב של כולנו מהטרדות מיניות, ומהלגיטימציה שהן מקבלות מהממסד – החל מקציני צה״ל ופוליטיקאים אנסים, ועד לעובדה שאנחנו כבר לא מכירים נשים שלא חוו הטרדה מינית, כולל החברות, בנות המשפחה ובנות הזוג שלנו. ולמה בעצם אנחנו חייבים לחשוב על החברות והאחיות שלנו כדי להבין שיש כאן בעיה?

"27 שנים עברו מאז שיצאה הקלאסיקה של פוליאנה פרנק, והמסר של השיר עדיין נחוץ לנו כמו אוויר לנשימה. הגיע הזמן שאנחנו ה'גברים' נודה ונתוודה שנכשלנו. היום יש לנו את ההזדמנות לבנות מחדש חברה שמובלת על ידי נשים, ואין ספק שאם זה היה המצב, החברה שבה אנחנו חיים הייתה יותר שיוויונית וצודקת. ביום הזה אנחנו בוחרים לחגוג העצמה במקום עצמאות".

כל הרווחים מהסינגל נתרמים למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית 1202.

הפוסי של לוסי יופיעו ב-18.5 בטללים עם אוסוג; 19.5 ביערות מנשה (מארחים את סימה נון);
25.5 ביום הסטודנט תל אביב (מארחים את סימה נון)

אנטיגונה רקס (קוקי אריאל, יהוא ירון, סתיו בן שחר) וקרם בורלסק יופיעו ב-12.5 בפסטיבל "חושרמוטה", יחד עם ארז שמידע במופע הפוסי של לוסי אקוסטי, בלבונטין 7