היכונו, היכונו: האלבומים שיעשו את 2017

אם לשפוט על פי היבול המסתמן, השנה המוזיקלית הנוכחית הולכת להיות לא פחות חזקה מהשנה החולפת. רק שכולם ישארו בחיים ויהיה בסדר

קניה ווסט בהופעה בישראל. צילום: אריאל עפרון
קניה ווסט בהופעה בישראל. צילום: אריאל עפרון
17 בינואר 2017

2016 הייתה שנה נוראית, כך כולנו אוהבים להתלונן, אבל היא בכל זאת הניבה יבול יפה של אלבומים חדשים של רדיוהד, דיוויד בואי ז"ל, לאונרד כהן זצוק"ל, ניק קייב, קנייה ווסט, קנדריק למאר, ביונסה ומטאליקה (!), בין היתר.

לא ברור אם יש קשר ישיר בין מספר ההוצאות המוצלחות למותם של מוזיקאים אהובים, אבל אם כן – יכול להיות שכדאי לדאוג, כי מסתמן ש-2017 הולכת להיות שנה לא פחות חזקה מבחינת אלבומים.

הפליימינג ליפס כבר הוציאו לפני כמה ימים אלבום חדש (Oczy Mlody) וטריפי כהרגלם, וגם ה-xx כבר הספיקו לחדש השנה עם אלבום משמח בשם I See You. ומה צפוי בהמשך? הו.

סנט וינסנט האהובה סיפרה לאחרונה שאלבומה הקרוב, שצפוי לצאת באביב, יהיה "העבודה האמיצה והעמוקה ביותר שלי אי פעם" ויושפע מהאווירה הפוליטית הנוכחית. בהתחשב באלבום הקודם שלה שזכה לכל סופרלטיב אפשרי ונשמע כמו מדונה על טריפים בחלל, לומר שיש למה לצפות זה אנדרסטייטמנט.

כשג'יזס אנד מרי צ'יין הודיעו ב-2007 שהם מתאחדים, לא היה ברור עד כמה הם יצליחו לשחזר את האיכות המיוחדת שלהם. מאז הם הספיקו לחרוש את הבמות בארה"ב, סין וגם אצלנו בתל אביב. עשור אחרי האיחוד, הם סוף סוף מוציאים אלבום חדש – Damage and Joy שייצא ב-24 במארס. אם לשפוט על פי הסינגל שהם כבר הוציאו ממנו, יהיה מעניין:

בק התכוון להוציא את האלבום המתקרב שלו בקיץ, אבל התוכניות שלו השתבשו משום מה. על כל פנים, הסימנים מעידים שזה הולך להיות באמת שינוי כיוון לעומת Morning Phase החורפי והמינימליסטי שיצא ב-2014. ואם לסמוך על בק, הוא ילווה אותו במיני קוריוזים.

גם ברוס ספרינגסטין במתחדשים. הבוס אמור להוציא השנה אלבום סולו חשמלי, עם הפקה עשירה ותזמורת. האלבום, הסולו הראשון שלו מאז Wrecking Ball של 2014, מוצא אותו בשיא כוחו (האיש בן 67) אחרי סיבוב הופעות ענק בארה"ב שהכניס 135 מיליון דולר.

בן 67 ובשיא כוחו. ברוס ספרינגסטין.
בן 67 ובשיא כוחו. ברוס ספרינגסטין.

 

זה די לא ייאמן, אבל הגורילז איתנו כבר כמעט 20 שנה. והשנה, להקת האנימציה של דיימון אלברן וג'יימי היולט צפויה להוציא את אלבומה החמישי. אלברן רמז לאחרונה שהאלבום יהיה מאוד קצבי ובעל וייבים חיוביים, אחרי אלבום הסולו האחרון שלו בעל האווירה המלנכולית משהו. בתחום שיתופי הפעולה אפשר לצפות להופעות אורח של ז'אן מישל ז'אר, דה לה סול ואולי גם מסיב אטאק. יש למה לצפות.

קל לשנוא את U2, בטח אחרי הטריק השיווקי של האלבום האחרון שלהם שעיצבן מיליוני משתמשי אייפון שקיבלו את השירים בלי שביקשו, אבל עדיין, אלבום חדש של בונו ושות' הוא משהו שכדאי לשים לב אליו. Songs of Experience אמור לנחות בחודשים הקרובים, והלהקה אמורה להשיק אותו בסיבוב הופעות לציון 30 שנה לאלבום המופת The Joshua Tree.

אסטרונאוטים שימו לב – הלהקה החללית ספיריטואלייזד מוציאה בקרוב אלבום חדש, לציון 20 שנה לאלבום הבכורה המופתי שלהם, Ladies and Gentlemen We Are Floating in Space, מה שאומר שעד יוני הוא אמור להיות אצלנו באוזניות. לא זאת אף זאת, כמו U2, גם הם מתכוונים לצאת לסיבוב הופעות שבו ינגנו את האלבום האהוב במלואו, יחד עם החומרים החדשים.

ואחרון חביב ברשימה, קנייה ווסט. אין צורך לחזור על קלישאת "מה עובר על קנייה", למרות שההופעה שלו לצד טראמפ אחרי יציאה מאשפוז בלי ספק מסקרנת. השאלה הגדולה עכשיו היא מה בקנה – מה יעולל המוזיקאי הגדול ביותר היום בארצות הברית באלבום Turbo Grafx 16 (לפחות כך הוא טוען שהאלבום ייקרא)? נדמה שגימיקים ושערוריות לא יספיקו. ארצות הברית נכנסת לעידן אחר, והאלבום הזה עשוי להיות פסקול של תקופה.