צפו: פרויקט קאברים מצולם למוזיקאי Son Lux

אמני אינדי ישראלים מאחדים כוחות בפרויקט מצולם לשיריו של המוזיקאי, לכבוד הגעתו לארץ

Joove. צילום: שוהם גלאס
Joove. צילום: שוהם גלאס

אחריי שנבחר לאמן החדש הטוב ביותר של רדיו NPR, זכה להכרה ואהבה רבה מבלוגיי ואתרי מוזיקה ברחבי העולם וצבר לא מעט מעריצים – ריאן לוט, הוא המוזיקאי האמריקאי Son Lux, מגיע להופעה בישראל.

ל-Son Lux מעריצים רבים גם בארץ, ביניהם חברים בסצנת מוזיקת האינדי הישראלית. כששמעו על הגעתו של המוזיקאי להופעה בבארבי ב-2.2, החליטו כמה מהם לאחד כוחות בפרויקט קאברים מצולם לשיריו. אתם מוזמנים לצפות בבכורה בחלקו הראשון של הפרויקט, בו משתתפים נגה ארז, הצמד ג'וב וכן הצמד HEXE.

הקאבר של נגה ארז:

נגה ארז, יוצרת וזמרת. שרה, מנגנת על כלי הקשה וקלידים במספר הרכבים, ביניהם
The secret sea, Doctor B. עובדת בימים אלה על אלבום הבכורה שלה שעתיד לצאת בעוד מספר חודשים.

ארז על הקאבר: "נתקלתי לראשונה במוזיקה של Son Lux כשחבר תיקלט בבר שהייתי בו. השיר שנוגן היה 'Wither' וכששמעתי אותו הבנתי שזאת בדיוק המוזיקה שחיכיתי לשמוע. כמובן שאחר כך האזנתי לכל פיסת מוזיקה שלו שיכלתי להניח עליה את היד וגיליתי שהרבה חברים שלי כבר מכירים אותו ואפילו נסעו רחוק בשביל לראות אותו מופיע.
אחרי התלבטות ממושכת בחרתי לבצע את השיר 'Weapons', כי עבורי יש בו עומק שטמון בעובדה שבמשפט אחד (טקסטואלי ומוזיקלי) הוא מבטא רגש אמיתי ופשוט אבל מלא סתירות".

צילום ועריכת וידאו: רותי רילוב, עריכת וידאו: יפתח שושן, עיבוד הפקה: נגה ארז ואורי רוסו. הוקלט על ידי אורי רוסו ומתן ספנסר באולפני i-scream.

הקאבר של Joove:

ג'וב הוא פרוייקט שהתחיל יובל שנהר, סינגרסונגרייטר, גיטריסט (שרית ברקן, אף על פי כן) ומפיק. ב-2013 חבר אליו אביעד סינמנס, מפיק. בימים אלה השניים נערכים להשקת הסינגל הראשון מתוך אלבום העתיד לצאת במהלך 2014, ובינתיים מופיעים ברחבי תל אביב.

Joove על הקאבר: "את Son Lux הכרנו ב-2011 אחרי שהוציא את 'We are rising', והחיבור היה מיידי. הצבעים, האווירה והקולות כבשו אותנו. אפשר לומר שיש לו חלק באיך שאנחנו נשמעים. כשנתבקשנו לבחור קאבר הלכנו על 'Easy' מהאלבום החדש. חוץ מהעובדה שזה שיר פשוט מצוין, הריתמיקה שלו העלתה לאביעד רעיון של צבעים שקופצים לפי הקצב וכך נוצר גם הוידאו. העבודה על הקאבר היתה אינטואיטיבית וזריזה מאוד, כאילו ידענו מראש מה אנחנו רוצים לתת, ואיפה נרצה להשאר נאמנים למקור".
Joove ישיקו את סינגל הבכורה שלהם ב-12.2 ברוטשילד 12

הפקה מוזיקלית : יובל שנהר ואביעד סינמנס, צילום : שוהם גלאס, עריכה : אביעד סינמנס, עריכת אונליין : איתי ניב

הקאבר של HEXE:

HEXE הוא הפרוייקט הבינלאומי של יונתן ליפיץ ותמיר גורדין. הפעם מתארחת בפרוייקט אביה פרחי, יוצרת וזמרת עם קל בעל מגע קטיפה, אשר נמצאת לקראת שחרור אי.פי בכורה.

HEXE  על הקאבר: "שיתוף הפעולה בין שלושתינו כבר נהיה עניין שגרתי בחודשים האחרונים, אז כך שנותר לנו רק לחפש טראק דואטי שירגיש לנו נכון ומדויק. Son Lux הוא יוצר רבגוני, משפיע ואף מורכב ומאתגר, כך שלא היה קל לבחור את הטראק שיתאים לנו. כל אחד מאיתנו זכה להכיר אותו דרך מקום אחר ובסופו של דבר כולנו התאהבנו. הבחירה שלנו ב-Alternate World השתלבה עם הויז'ן המינימאליסטי שמרגיש טבעי לנו באופן כללי ביצירה".

צילום – אביה פרחי ויונתן ליפיץ, עריכה – שרה 'קוקי' ליימן, הפקה מוזיקלית, מיקס ומאסטרינג- HEXE

Son Lux יופיע ב-2.2 בבארבי תל אביב, 21:30. מופע פותח: דנסקי. עד יום ראשון מחיר כרטיס יהיה 120 ש"ח, לאחר מכן יעלה ל-150 ובקופות כרטיס יעלה 170 ש"ח