שירות עקב אחריי

להקת Kazaky, שחבריה שרים ורוקדים על עקבי סטילטו, לא מתרגשת מהחוקים החדשים של פוטין. אחרי שהרימו למדונה, השבוע הם מגיעים ל-PAG בתל אביב

תהרגו אותנו וזהו. קזאקי
תהרגו אותנו וזהו. קזאקי
28 בנובמבר 2013

כשכמה חנונים אמריקאים יצרו בתחילת שנות ה־80 את מה שהפך לימים לרשת האינטרנט, כנראה שהם לא חשבו על בחור ישראלי צעיר שיושב בעבודה ומזיל ריר על קליפ של חבורת גייז אוקראינים – אבל זה בדיוק מה שקורה מאז שהקליפים של קזאקי (Kazaky) התחילו להתפרסם בארץ.

אולג, סטס, ארתור וקיריל רוקדים ושרים יחד מאז 2010, בעיקר על עקבים ובלי חולצה. בהתאם לחוקי הז'אנר הקליפים שלהם מלאים בשרירים מיוזעים, מוטיבים מיניים, קטעי ריקודים לוהטים ואופנה עילית. כי חייבים. את העלייה שלהם לליגת העל הם חייבים במידה רבה למדונה, שכהרגלה ראתה־התלהבה־עשתה איתם קליפ־גנבה את כל מה שעשה אותם מגניבים. התוצאה היא הקליפ של "Girl Gone Wild", שבו מדונה רוקדת כמוהם, עם העקבים האייקוניים והכל.

רועי רז, במאי ומפיק הליין PAG, חבר ללהקה ליצירת הקליפ לשירם החדש "The Sun", שאמור, מעבר להרמה הסקסית הרגילה שלהם, להעביר מסר נגד ההומופוביה המשתוללת ברוסיה של פוטין. כמובן שהוא לא פספס הזדמנות להביא אותם להופעה במסיבה של PAG בבלוק.

בתור להקה סקסית ופרובוקטיבית, איך התקבלתם באוקראינה השמרנית?

"התגובה הראשונה של הקהל האוקראיני הייתה מאוד מהוססת, והייתה גם הרבה ביקורת, אבל תמיד הרגשנו שהקהל מסתקרן מאיתנו ורוצה לראות ולשמוע עוד. עם זאת, אנחנו חייבים לומר שהקהל במדינות ברית המועצות לשעבר הרבה יותר סובלני ומתקדם מאיך שמציגים אותו בתקשורת העולמית. יש בעניין הזה הרבה עיוות ומניפולציה של התקשורת".

אמנים רבים חוששים להביע עמדה פוליטית או אנטי ממסדית ומפחדים לאבד מעריצים וקהל. למה חשוב לכם למחות נגד פוטין ושלטונו?

"אנחנו לא ממש מוחים נגד מישהו או משהו, אלא עוסקים בתהליך יצירה של אמנות. אם מסתכלים טוב בעבודות שלנו תמיד אפשר למצוא בהן מטאפורות ומסרים. אבל אנחנו לא מתכוונים לקחת עמדה אגרסיבית או קיצונית בעניין הזה או בכלל. יש לנו את הדעות האישיות שלנו, אבל פוליטיקה היא עניין מסובך. האמנות שלנו מנסה לשמח אנשים, ולפעמים לשקף בעיות מהמציאות, אבל זה לא ממש מחאה".

להקת קזאקי
להקת קזאקי

אתם חוששים מהממשל הרוסי?

"רוסיה היא מדינה ריבונית עם הרבה מאוד בעיות שמשפיעות גם עלינו, אבל אנחנו מאוקראינה ואנחנו חוששים לגורל המדינה שלנו. כמובן שזכויות גייז מעסיקות אותנו הרבה, אבל באותה מידה אנחנו מודאגים מבעיות של חינוך, אבטלה, מערכת הבריאות, שחיתות וזכויות אדם. כל הנושאים האלה קשורים אחד לשני, ואנחנו מנסים להשפיע על כל המכלול".

איך נוצר הקשר לרועי רז?

"יום אחד רועי שלח לנו הודעה, משהו בסגנון 'היי, הגיע הזמן לעשות משהו ביחד'. ראינו עבודות של רועי ומיד ידענו שאנחנו רוצים לעבוד איתו. הקליפים שלו מדהימים. השיר החדש שלנו 'The Sun' מתאים בדיוק לסגנון האמנותי של רועי והבחירה הייתה ברורה מאליה".

ישראל, כמו רוסיה, היא מקום שנוי במחלוקת. למה בחרתם לצלם את הקליפ החדש דווקא אצלנו?

"ישראל היא ארץ הקודש – יש משהו יותר אפי ומעורר השראה מזה?! כמובן שיש גם משמעות אלגורית נוספת בלצלם את הקליפ שלנו דווקא כאן. רועי מצא לנו לוקיישנים יפהפיים ולא רצינו לסרב".

איך התחיל הקשר שלכם עם מדונה? איך היה לעבוד איתה בקליפ של "Girl Gone Wild"?

"יום אחד המפיקים של מדונה פנו למנהלים שלנו, היא כנראה ראתה אותנו ביוטיוב והחליטה שהיא רוצה לעבוד איתנו. התחלנו חזרות מטורפות לקראת הצילומים, זו הייתה חוויה מדהימה לעבוד עם צוות כל כך מקצועי. וכמובן – העבודה עם מדונה היא כבוד ענק בשבילנו".

אחרי שעבדתם עם מדונה, מה החלום הבא שלכם?

"אנחנו רק רוצים לפתח את היצירתיות שלנו, לשפר את המוזיקה שלנו, לצלם קליפים יפהפיים ולגרום לאנשים לשמוח".

קזאקי בהופעה בפאג, הבלוק, שישי 23:30, 70 ש"ח