אריק איידל: "האם אנחנו מתעניינים זה בזה? בכלל לא!"

המוח מאחורי מופעי האיחוד מסביר מדוע, בניגוד לטרי גיליאם ומייקל פיילין, הוא תמיד מביט בצד הטוב של החיים

אריק איידל. צילום: אנדי גוטס
אריק איידל. צילום: אנדי גוטס

אתה מביים ועורך את המופע. נתקלת באתגרים?

"הדבר הראשון שהייתי צריך להתמודד איתו היה שמעצבי התפאורה נתנו לי קונספט לתפאורה עם חורים ענקיים בבמה שדברים עולים מהם, כמו בהופעה של מדונה. אמרתי: 'תראו, אתם לא יכולים להסתכן בכך שכבר בהופעה הראשונה הבמה תבלע אותנו ונצטרך לבטל את תשע ההופעות הנוספות'. עלות המופע היא יותר מ־3 מיליון ליש"ט, אז זה לא שכל ההכנסות הולכות לכיס שלנו. זה הסכום הנמוך ביותר שאי פעם שילמו לי על תשעה חודשי עבודה! אבל אני לא עושה את זה בשביל הכסף".

זה באמת הסוף?

"זו חייבת להיות הפעם האחרונה. אני אוהב את זה, זה מאוד אלגנטי. לביטלס לא הייתה הזדמנות ללילה אחרון. אז זה מאוד קול שמשהו כזה קורה בגילנו המופלג".

אז מייקל פיילין סירב למסע הופעות עולמי?

"פחות או יותר. כשנשאלנו אם זה רק ללילה אחד, אף אחד לא אמר: 'אה, דרך אגב, בואו נבטל את כל מה שתכננו לשנתיים הקרובות'. זו תמיד הייתה הדרך שלנו, לא מכריחים אף אחד לעשות שום דבר. הציעו לנו להופיע בארצות הברית, באוסטרליה, בקנדה ובדרום אפריקה, וכמה מאיתנו שנמצאים בחובות כבדים התלהבו יותר מאחרים".

אני מניח שפיילין כבר ראה חלק גדול מהעולם. הוא גם אמר לאחרונה שהוא חושב שהרבה מהחומר שלכם מחורבן.

"הוא יכול להגיד את זה, אבל אני חושב שזה חבל להתחיל לבקר את העבודה של עצמך. זה לא המקום שלנו, לשפוט את עצמנו. אם אנשים אוהבים את זה, למה להרוס להם?".

אתה מודאג מזה שההופעות יפגעו במורשת שלכם?

"אני מקווה שכן. זה יהיה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות. עשינו את זה כדי לגרום לאנשים לצחוק".

"זו חייבת להיות הפעם האחרונה". איידל. צילום: אנדי גוטס
"זו חייבת להיות הפעם האחרונה". איידל. צילום: אנדי גוטס

אמרת פעם שאחד הדברים המרכזיים בהצלחה שלכם היה שאין לכם בכלל עניין זה בזה. הייתם חברים?

"כולנו חברים מבחינה זו שאנחנו מכירים זה את זה הרבה יותר מדי טוב, במשך הרבה יותר מדי זמן. אבל האם אנחנו מתעניינים זה בזה כיחידים? בכלל לא! לכולנו יש חיים נפרדים, וזה הרבה יותר חשוב לנו".