אחד פלוס אחד: פסטיבל אוטופיה יפוצל השנה לשניים

לאחר שעיכוב בהעברת התקציב ממשרד התרבות כמעט גרם לביטולו, פסטיבל אוטופיה יתקיים השנה בשני חלקים - אירועי מדע וטכנולוגיה בספטמבר, פסטיבל סרטים בדצמבר

20 באוגוסט 2015

אוטופיה, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי מדע בדיוני וקולנוע ז'אנרי, סובל השנה מבעיות בהזרמת התקציב. זה לא מנע ממנהלו, אורי אביב, להמשיך להתכונן לקראתו בעזרתם של מתנדבים וספקים סבלניים. השנה הוא יתקיים בשינוי קל: שיתוף הפעולה עם שבוע החדשנות, DLD Tel Aviv Innovation Week, יתרחש בספטמבר כמתוכנן עם שורה של אירועים, בעוד פסטיבל הסרטים התחדש בתאריך נפרד.

פסטיבל אוטופיה, המתקיים בתל אביב מדי שנה בסתיו, מציג סרטים חדשים מישראל ומהעולם בסוגות המדע הבדיוני, הפנטזיה, האימה, המתח וההרפתקאות, ועורך כנסים ותערוכות בנושאי חברה וטכנולוגיה, מדע ואתיקה, תרבות ועוד. השנה, כאמור, לא יתקיימו האירועים במקביל.

פסטיבל אוטופיה. צילום: יח"צ
פסטיבל אוטופיה. צילום: יח"צ

אורי אביב, למה השינוי?

"ישנן סוגיות של תקציב מול משרד התרבות, והעניין נדחה ונדחה. לא התאפשר לנו לקיים את פסטיבל הסרטים בתאריך המקורי, אבל אנחנו עובדים על תוכנית מלאה לדצמבר, ועד אז אני מאמין שהעניינים הביורוקרטיים ייפתרו. מעבר לזה קבענו מלכתחילה פעילויות שישתלבו בשבוע החדשנות, שבמקור כל הפסטיבל יועד להיות בו. הפעילויות שתכננו מתאימות לשבוע הזה וגם הייתה לנו מחויבות אליו – לאורחיו ולשותפים לדבר".

אפשר כבר לתת הצצה לתוכנייה?

"אני יכול לספר משהו לגבי האירועים הקרובים בשבוע החדשנות: אדיקטיב טיוי חוזרים לארץ ויופיעו ב־9.9 בפסאז' במסגרת הפסטיבל. הם לוקחים סרטי קולנוע מדע בדיוני, אימה ופנטזיה, מסמפלים והופכים אותם למופע אורקולי. מוקדם יותר באותו יום יהיה בזאר רעיונות – ערב של הרצאות קצרות שיתקיים גם הוא בפסאז'. אורחים מהארץ ומהעולם יציגו פרספקטיבות על סגת המדע הבדיוני – על ספרות ספקולטיבית, על עתיד שבו רובוטים יעשו הכל במקומנו ועל נושאים נוספים. למחרת נקיים את פופ אפ אוטופיה, עם הקרנות סרטים בלוקיישנים שונים ברחבי העיר. ההקרנות לא יהיו המוניות אלא בווייב חברתי וכיפי". בין הסרטים שיוקרנו באירוע הפופ אפ נמצאים "מה קרה בגטקה?", "רכבת הקרח", "מתחת לעור" ו"על אחריותכם בלבד", וכן שני סרטים חדשים שטרם הוקרנו בישראל: "Turbo Kid" וסרטו הראשון של ריאן גוסלינג כבמאי, "Lost River".

פסטיבל אוטופיה בשבוע החדשנות DLD בתל אביב: 6.9־10.9

אוטופיה – פסטיבל הקולנוע: 8.12־15.12