דוקאביב 2017: סרטה של דפני ליף, "צל של אמת", וסרטים רבים נוספים

השנה יוקרנו במסגרת הפסטיבל סרטים בינלאומיים רבים, בהם סרטים על מוזיקה ואמנות - בין היתר על אואזיס, הביטלס, איגלס אוף דת' מטאל וסרטים רבים נוספים

אואזיס
אואזיס
9 באפריל 2017

פסטיבל דוקאביב 2017 יתקיים השנה בין התאריכים 11-20 במאי, ובמסגרתו יוקרנו כבכל שנה מיטב הסרטים התיעודיים מהארץ ומהעולם, בסינמטק תל אביב ובאתרים נוספים ברחבי העיר, בהם נמל ת"א, גן הפסגה ביפו, כיכר הבימה, גינת לוינסקי, בית דני בשכונת התקווה, התדר בבית רומנו ועוד. סרט הפתיחה של הפסטיבל השנה הוא "לפני שהרגליים נוגעות בקרקע" של דפני ליף העוסק במחאה החברתית.

17 סרטי תעודה חדשים יוקרנו השנה בפסטיבל. כמו כן, תוקרן השנה לראשונה רצועת סרטים חדשים מז'אנר "פשע אמיתי". הסרטים ברצועה זו עוסקים בתעלומות רצח בלתי פתורות, כשליה של מערכת המשפט בפתרונן ומקומו של הקולנוע כגוף חוקר ויוצר במקום, או לצד, מערכת המשפט. אחד הסרטים שיוקרנו הוא "צל של אמת" אודות פרשיית תאיר ראדה, "המשפחה שהייתה לי" בבכורה בינלאומית ובנוכחות הבמאית קייטי גרין; "ההבטחה: רצח מאהבה", בנוכחות הבמאי מרקוס וטר, ועוד.

דפני ליף. צילום: איליה מלניקוב
דפני ליף. צילום: איליה מלניקוב

בפסטיבל יוקרנו סרטים בינלאומיים רבים, שהמדוברים שבהם הם "אני לא הכושי שלכם" של הבמאי ראול פק שהיה מועמד לאוסקר; "הביטלס: שמונה ימים בשבוע" של הבמאי רון הווארד; סרטו של ג'ים ג'רמוש על איגי פופ והסטוג'ס – "Gimme Danger"; "אין לאן לברוח", זוכה הפרס הראשון בפסטיבל IDFA; "חירותו של השטן",על מלחמות הקרטלים במקסיקו; "הרקדן", על הילד הרע של עולם הבלט, סרגיי פולונין; "לה צ'אנה: מלכת הפלמנקו", זוכה פרס הקהל ב-IDFA; ו"אואזיס: סופרסוניק", על הלהקה הבריטית.

הסטוג'ס (צילום: Ed Caraeff/Getty Images)
הסטוג'ס (צילום: Ed Caraeff/Getty Images)

עוד בפסטיבל: הסרט "הרדיקל" על דור האנרכיסטים החדש של הטכנולוגיה; "אדה לשלטון", על אדה קלאו, ראש עיריית ברצלונה והמרוץ שלה לצמרת; הפרויקט "Out of Place" הכולל עשרה סרטים דוקומנטריים קצרים של יוצרים מישראל ומגרמניה העוסקים בקונפליקטים של זהות ומקום.

בין הסרטים העוסקים באמנות, מחול, עיצוב ואדריכלות: "בובי ג'ין", העוקב אחרי רקדנית להקת המחול בת-שבע בובי ג'ין, שיוצאת לדרך עצמאית; "האזרחית ג'יין – הקרב על העיר", על העיתונאית והאקטיביסטית ג'יין ג'ייקובס; "סוזן בארטש: מלכת הלילה", מלכת המסיבות התיאטרליות הפרועות של ניו יורק; "כריס ברדן: אבי הקיצוניות", שמספר את סיפורו של האמן הקיצוני שפעל בשנות ה-70; "דריס: פורטרט אינטימי", על מעצב-העל דריס ואן נוטן; "רון ארד – רק עם כפפות לבנות", על המסע אל העבר של המעצב, הארכיטקט והאמן רון ארד; "הגעגועים של מאיה גורדון", דיוקן טרגי-קומי של האמנית כיהודייה נודדת ועוד.

בין סרטי המוזיקה, יוקרן "בעז", סרטה של מירי פרלמן על הזמר בעז שרעבי; "יום השחרור – לייבאך בצפון קוריאה", על המסע של להקת הרוק הפרובוקטיבית לייבאך להופעה בצפון קוריאה; "וויטני יוסטון: להיות מי שאני"; "Eagles of Death Metal: Nos Amis", סרטו של קולין הנקס על החזרה של להקת איגלז אוף דת' מטאל לזירת הפיגוע בצרפת, ועוד.

בנוס, במסגרת הפסטיבל יתחרו 13 סרטים ישראלים על פרס היצירה הדוקומנטרית על סך 70 אלף ש"ח.

Eagles of Death Metal. צילום: Gettyimages
Eagles of Death Metal. צילום: Gettyimages