נשנושים ניו יורקיים

ניו יורק סיטי, הטוענת לכתר בירת העולם, היא גם אחד המקומות הטובים בעולם לחובבי אוכל. מי שעדיין לא ביקר בצ'לסי מרקט - זה הזמן שלו ללכת לאיבוד בין שלל הדוכנים והריחות

צילום: Amelia Beamish
צילום: Amelia Beamish
14 בנובמבר 2013

לתיירים בכלל ולחובבי אוכל בפרט ניו יורק היא סוג של מֶכּה ומקום שחייבים להגיע אליו לפחות פעם בחיים, ואם עדיין לא ביקרתם בצ'לסי מרקט – זה הזמן שלכם ללכת לאיבוד ברחובות מנהטן. צ'לסי מרקט (Chelsea Market) הוא אחד משוקי האוכל המתוירים ביותר בעולם, מכמה סיבות: הוא ממוקם באזור נגיש ומרכזי, בשדרה העשירית, בין רחובות 15 ו-16, במבנה עם בקרת אקלים שנעים להסתובב בו בחורף ובקיץ, ויש בו המון דוכני אוכל, מסעדות וחנויות הקשורות בקולינריה. האזור כולו היה בעבר קומפלקס תעשייתי ששירת את חברת "ניו יורק ביסקיט" (The New York Biscuit Company), תאגיד מאפיות גדול שהחל לפעול בסוף המאה ה-19. הקומפלקס הלך ותפח עם השנים, עד סוף שנות ה-50 של המאה ה-20, כאשר נמכר ועמד כמעט בלי שימוש במשך שני עשורים. בשנות ה-90 של המאה ה-20 ראה ארווין ב' כהן, יזם יהודי, את הפוטנציאל הגלום במתחם העזוב, והחליט להשיבו לחיים בפורמט חדש. ההחלטה, כפי שהתברר, היתה נכונה. היום השוק אטרקטיבי מאוד, ופועלים בו כ-40 בתי עסק המוכרים סוגי אוכל מגוונים, מפירות ים טריים ועד ממתקים.

אזהרת צפייה: רק אחרי שזללתם ארוחת בוקר/צהריים/ערב. צ'לסי מרקט, ניו יורק

http://youtu.be/tJHnx12wAWU

תיירים מושכלים יגלשו לאתר האינטרנט, יערכו סיור מקדים ויסמנו דוכנים שמדברים אל לבם ואל חיכם. למי שאין קושי עם מיש-מש של טעמים – כדאי דווקא "ללכת לאיבוד" ולטעום ממה שמזדמן. אנחנו התחלנו בבראוניז מושחתים ממאפיית "המכשפה השמנה" (Fat Witch Bakery), עצרנו ב"לובסטר פלייס" (Lobster Place) ללובסטר רול אמריקאי קלאסי וקלאם צ'אודר סמיך, נשנשנו רד ולווט קאפקייק (red velvet cupcake) אצל אלני'ס (Eleni's) וקינחנו בקרטיב תות מפרי טבעי בדוכן "פיפל'ס פופס" (People's Pops). הארוחה היתה חסרת כל היגיון פנימי, אבל כיפית ומהנה יותר מהרבה מסעדות. בין דוכן לדוכן אפשר לעצור בחנות הספרים "פוסמן" (Posman Books) ולעלעל בספרי עיצוב, קריאה וכמובן בישול, ולקנות גאדג'ט למטבח ב-Bowery Kitchen Supply, שיזכיר את הטיול גם אחרי שחוזרים הביתה.

מידע מעשי

Chelsea Market

איפה: 75 9th Avenue, New York  (במתחם שבין הרחובות 15‑16 ובין השדרה התשיעית לשדרה העשירית)

פתוח: ב'-שבת 22:00-7:00, א' 20:00-10:00

לאתר

טיפ לדרך

Wafels & Dinges, משאית צהובה שאפשר לזהות מקילומטרים לפי הצבע והתורים, מתמחה בוופלים בלגיים חלומיים ומובילה את סצנת משאיות האוכל בניו יורק. ופל בסיסי עולה 5 דולרים, ותמורת 2 ירוקים נוספים מקבלים WMD (Wafel of Massive Deliciousness) עם תוספות בלי הגבלה. על הקרטון שבו מונחת יצירת המופת הקלורית יש wafel-o-meter לסימון מידת הנדיבות ששורה עליכם באותו רגע, מ"מוכן לחלוק" ועד "תשכחו מזה". המשאית הצהובה נודדת בעיר, ואפשר ליירט אותה בעזרת הפייסבוק.

לאתר