עומר מילר קורע את NY

את מסיבת הרווקים שלו חגג החודש השף עומר מילר בניו יורק עם חברים טובים. מתברר שהוא לא סתם את הפה לרגע ושרד בשביל לספר לנו איפה הכי כדאי לזלול הקיץ בעיר הגדולה

מעורר לנו את החשק - עומר מילר זולל בניו יורק
מעורר לנו את החשק - עומר מילר זולל בניו יורק
25 באוגוסט 2013

בשנתיים האחרונות הייתי ארבע פעמים בניו יורק ובכל פעם התמקדתי בלאכול – איך לומר – הכל. אז במה שונה הטיול הזה מטיולים אחרים? הפעם זנחתי את המוכרות והאהובות, נטשתי את היקרות והמרשימות והתמקדתי בדברים חדשים וטרנדיים. אציין שב־12 ימי שהייתי בניו יורק אכלתי ב־32 מסעדות שונות, ולהלן חמישה מקומות שאסור לפספס ברמת החוויה, הטעם והקונספט:

  1. 1. קרונאט

כמה טיפשי, קיטשי, מעורר זעם וצפוי – ככה גם גאוני וטעים: אז מה כבר יש שם חוץ מתור מטורף שמתחיל בשעה חמש בבוקר? בצק מפעים של קרואסון חמאתי בצורת דונאט קלאסי ממולא במבחר טעמים, ומצופה בסוכר. אני מניח שזה הטעם האסור, זה פרי גן העדן. אז האם זה שווה את העצבים של התור? בהחלט. מדובר במוצר טעים בצורה בלתי רגילה.

Dominique Ansel Bakery, 189 spring st. (212) 219-2773

 

2. פורקטה

העולם הקולינרי הולך כבר כמה שנים לכיוון של מקומות קטנים המתמחים במנה או שתיים, אבל כאלה שמבוצעות בצורה הכי מדויקת שרק אפשר לדמיין. מדובר במקום פצפון שמגיש פורקטה עם חרדל חריף בלחמנייה או בצלחת. זהו זה. אגב, מהשאריות של הפורקטה הם מכינים לזניה שתגרום לעורקים שלכם לבכות. הפורקטה נפרסת לפרוסות דקות ונקצצת על קרש עץ גדול. אין ממש איפה לשבת במקום הקטנטן הזה אבל האמת שגם לא ממש צריך: 5 דולרים לחמנייה, 7.5 דולרים לצלחת. זול, טעים, מיוחד ומספק. הפורקטה נצלית כשש שעות בתנור עם אדים ואז עוד שעה בחום של 300 מעלות ללא אידוי על מנת לקבל מוצר נימוח ולח מבפנים ועם קראסט של שומן צלוי אלוהי בחלקה החיצוני.

Porchetta nyc, 110 east 7th street, (212) 777-2151

3. זיזי בר

בניו יורק, כמו ניו יורק, העניקו שיק מבריק לקוקטייל בר שמגדיר מחדש את מחוזות ההיפסטר בעיר הגדולה. הזיזי בר הוא בר המיועד ל־12 איש בלבד (!) שמגיש את הקוקטיילים הכי טעימים ששתיתי, המוגשים בצורות מלחיצות (בתוך אננס, אגוז קוקוס, ספר תנ"ך, מבחנות, מזרקים ומה לא). אז מה הייחוד של המקום הזה על פני אחיו ברחבי הגלובוס? האוכל! יש שם בר קר עם דגים סופר טריים שנפרסים לטרטר ולסשימי, קיפודי ים, קרפצ'יו עגל עם קוויאר בלוגה, טרטר ועוד הפתעות. הקוקטיילים לא יקרים, אבל האוכל יקר בצורה מפחידה.

ZZ's clam bar, 169 Thomson st. (212) 254-3000

4. טאקאשי

ה"ניו יורק טיימס" הגדיר אותו כבית המקדש של הקרניבורים. מילת אזהרה: המקום הוא לא פיטר לוגר או כל מסעדת בשר שאתם מפנטזים עליה. מדובר במטבח יפני של מסעדה קטנה. זוהי למעשה מסעדת גריל, שבכל מרכז שולחן ישנו גריל לצליית הבשרים, ומעל הגריל מנדף קטן כדי שתוכלו לצאת מהמקום בלי ריח של על האש. אז מה כל כך מיוחד שם? הבשר עם מנות כמו שקדי עגל במרינדת מיסו חום על ריזוטו דיו קלמרי, מוגש על עלה בננה ומחומם בגריל שבמרכז השולחן או פרוסות דקיקות של לב עגל, כבד עגל, לחי עגל, שורטריבס, אשכים וכל חלק אחר שרק תרצו. הכל מגיע סופר טרי בצלחת וכל שנותר לעשות הוא לצלות בגריל, לטבול ברוטב ולהניח על סטיקי רייס.

Takashi, 456 Husdon st. (212) 414-2929

5. אויסטר בר

נכון שהדבר שאתם הכי אוהבים כל יום לעשות כשאתם מסיימים לעבוד בארבע אחר הצהריים זה לפשוט את הז'קט, לשחרר את העניבה ולקפוץ לאויסטר בר השכונתי להפי האוור של קוקטייל פסיכי ופלטת אויסטרים במחיר של דולר וחצי לאויסטר? אז זה מה שאני עשיתי כמעט כל יום בוויליאמסבורג, ברוקלין. בין ארבע לשש מתרחשת במקום ה"שעה השמחה". בכניסה תקבלו דף עם שמות של אויסטרים מכל העולם, ועשר דקות אחר כך תשבו מול טעמי האוקיינוס במלוא תפארתו, לצד שמפניה מעולה וקוקטייל. למיטיבי לסת מומלץ גם לקחת את קיפודי הים בוויניגרט ג'ינג'ר וסלט דייקון. בקיצור גן עדן (בתנאי שאתם לא שומרים כשרות ואז דרככם לגיהינום נסללה).

Oyster bar, 298 bedford Ave, Brooklyn, (347) 335-0446