כת הסייטן – אספרסו בר

האספרסו בר הוא בית קפה ותיק בעיר, אולי הותיק ביותר. ואיך התפריט הצמחוני והטבעוני החדש שלו?

גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

צמחונית וטבעונית נפגשו לבראנץ'. זו לא תחילתה של בדיחה עצובה שבמהלכה הן יספרו זו לזו על תריסר החתולים שישנו איתן בלילה (לצמחונית יש רק חתולה אחת ועם הטבעונית ישן בעל, תאמינו או לא) או על בית הבוץ החדש שלהן בגליל (שתיהן מעדיפות את מגדלי אקירוב) – זהו תחילתו של מדור חדש שיסקר את ההתפתחויות הקולינריות בגזרת הצמחונות והטבעונות. והו הו, מתברר שלא חסר כאלה.

הצמחונית יכולה להישבע שהטבעונית יושבת עם רוקט פוקט במכנסיים, בשעה שהביטה בתפריט הטבעוני החדש של רשת אספרסו בר. מתברר שהתפריט, שנבנה על ידי הנטורופתית דפנה ריכטר, שף הרשת עידו לב ובעידוד פרויקט ויגן פרינדלי – ממש מציל לטבעונית את חיי הנישואים, שכן בעלה שקל לזרוק אותה בכל פעם שבה חשקה נפשו בארוחת בוקר מפנקת מחוץ לבית – מסע שהסתיים לרוב בכאב ביצים. התפריט הטבעוני הוא לא פחות ממצוין, שזה גרוע מאוד בהתחשב בעובדה שהצמחונית והטבעונית נאלצו לקבוע סוף שבוע של צום אחרי שבלסו ללא הכר פריטטת חומוס עם בצל, פטריות ועשבי תיבול (58 ש"ח בארוחת בוקר שכוללת גם שתייה חמה וקרה), שקשוקת טופו פיקנטית (שמרגישה כמו הדבר האמיתי, כולל הגרעפסים, 45 ש"ח במסגרת ארוחת בוקר), טוסט על בסיס מוצרלה טבעונית (42 ש"ח מגיע עם סלט), תבשיל קינואה וירקות צרובים (49 ש"ח), קרפצ'יו סלק (24 ש"ח) ומקבץ סלטים (הגאוני שבהם – סלט עם קוביות טוסט ומוצרלה סויה 42־48 ש"ח). מכיוון שהצמחונית ממש התעקשה לעלות מידה בג'ינס, היא גם התפלשה במאפה פילו במילוי תפוחי עץ ואגוזים ואילצה את הטבעונית לגמור את כל סורבה הקוקוס והמנגו ולבלוע כדור תמר בשלמותו (25 ש"ח לכל קינוח). כרגע מוגש התפריט בסניף דיזנגוף ובקרוב גם לשאר הסניפים – פרה פרה.

נוגסות בחסה, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
נוגסות בחסה, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

מה עושים הקרניבורים? התפריט המקורי נשאר אותו הדבר

מבחן הסויה: לא לוקחים תוספת מחיר על חלב סויה בקפה. לייק

חוכמת הטופו: אם היה לנו שקל על כל פעם שגבר אמר לנו "איתי את תחזרי לסטייקים" היינו עושות עכשיו פילאטיס בכיכר המדינה. אז אנא, שימו את כל הביצים שלכם בסל אחר

אספרסו בר, דיזנגוף 166, 03־5270077, ראשון־שישי 7:00־24:00, שבת 8:00־24:00