כת הסייטן – ביסטרו נועה

הטבעונית והצמחונית בילו זמן איכות בביסטרו הרומנטי נועה. ואיך היה האוכל?

גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

ככמו בכל קלישאה שמכבדת את עצמה – אחרי תקופה של משבר זוגי מגיעה תקופת ההאני מון, שבה מתעלסים ללא הכרה בכל פינה בעיר ובטוחים כי השמש זורחת מחורים שמריחים הרבה יותר טוב אם מוותרים על מזון מן החי. לאחר שבוע שבו לא הסכימו על שום דבר מלבד העובדה שהטור הזה יביא לשתיים את הקופה, מצאו עצמן הצמחונית והטבעונית בביסטרו נועה, שיכורות מעונג, בזמן שצלע שלישית וקרניבורית בדמות בן זוגה של הצמחונית, שבימים כתיקונם היה נשאר בבית עם הפלייסטיישן (גברים ושלטים זה כמו נשים ו"50 גוונים של אפור") מצטרף אליהן לזלילה משותפת. ולא בשביל להפריע למחול הגניחות הקולינריות, חלילה, אלא בשביל לצפות מהצד בעדנה המחודשת של הצמחונית והטבעונית, שנראתה לקהל שגדש את המסעדה כמו הגרסה הגארי יורובסקית של "כתום זה השחור החדש", רק בלי אזיקונים ובלי לסבית שמשתינה על מרצפות השומשום. אותה עדנה הגיעה בדמות מנות מצוינות וחדשות שנוספו לתפריט המסעדה של השף ניר צוק, שהבין שאם יש ביקוש – תן להם במנוש: פטריות צרובות בטופו (45 ש"ח), מעדן בורגול ברוטב עגבניות שעונה לשם צ'יגה (28 ש"ח) וקרפצ'יו ארטישוק ירושלמי בשמן אגוזים (שגרם לטבעונית לפצוח בנהמות שבימים כתיקונם לא נקנות ב־45 ש"ח). לאחר שהשלישייה בלסה את כל אלה בתוספת לחם הבית וטחינה ירוקה (הקרניבור העיד כי הוא מפנטז על היום שבו תדע הצמחונית לאפות עוד משהו מלבד עובש בטוסטר אובן) הם התפנו לתבשילים העיקריים: עדשים שחורות ביין לבן (43 ש"ח), אורז אספרגוס עם טופו ועשבים ירוקים (48 ש"ח) ותבשיל מאש וסלק (43 ש"ח). הקרניבור התחרע על שקשוקה, כי בכל זאת, עם שתי ביצים כאלה חייבים לזרוק זין. אך השוס היה הקינוח הטבעוני שנתן בראש לכל הקינוחים מהז'אנר: מעדן קוקוס וטפיוקה עם נענע (35 ש"ח), שגרם גם לאוכל הבשר המנוול להודות כי הוא שוקל להצטרף לכת לצמיתות. ישיבת דירקטוריון בעניין טרם נקבעה.

נוגסות בחסה, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
נוגסות בחסה, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

מבחן הסויה: 2 ש"ח לקפה קטן, 4 ש"ח לגדול. ביסטרו, מה רציתם?!

מה עושים הקרניבורים: אם הם ממש נטולי רצון לאתגר את החך, מוזמנים להתפלש במנות הבשריות שבתפריט. אבל בחיאת, למה הבאנו אתכם?

חכמת הטופו: יוצאים לדייט עם צמחונית או טבעונית? ברכותינו. כנראה שבחתונה שלכם לא יהיה דוכן שווארמה. אבל תתפלאו כמה אפשר לקפץ לצלילי סקאזי אחרי פשטידת קישואים ופלאפל.

ביסטרו נועה, יפת 30, 5184668־03