כת הסייטן – משק ברזילי

הבנות הלכו למקדש הצמחוני-טבעוני החדש: משק ברזילי. ואיך היה להן שם?

גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

צמחונית וטבעונית נפגשו לבראנץ'. זו לא תחילתה של בדיחה עצובה שבמהלכה הן יספרו זו לזו על תריסר החתולים שישנו איתן בלילה (לצמחונית יש רק חתולה אחת ועם הטבעונית ישן בעל, תאמינו או לא) או על בית הבוץ החדש שלהן בגליל (שתיהן מעדיפות את מגדלי אקירוב) – זהו תחילתו של מדור חדש שיסקר את ההתפתחויות הקולינריות בגזרת הצמחונות והטבעונות. והו הו, מתברר שלא חסר כאלה.

מאז שמעו שמשק ברזילי פתחו סניף בנווה צדק, החליטו הצמחונית והטבעונית לחכות עוד קצת עם הצילומים לפלייבוי: הן פתחו כפתור בג'ינס והקריבו את כרסן כדי לזלול מהתפריט (האורגני, ברובו), שכולל סימוני מנות על פי קטגורית: צמחוני/טבעוני/ללא גלוטן. לרגל המעמד המרגש הן הרימו כוסית גרנדה – רום, רימונים, תפוחים אגבה וליים (35 ש"ח) – אימצו את המשפט "תהיי יפה ותגנחי" התחילו לטבול פוקצ'ה בשמן זית ובטחינה (15 ש"ח) ולהתנשנש עם טמפורה מירקות העונה (44 ש"ח). למזלה של הטבעונית, הצמחונית (שידועה כחזירה לא קטנה) התעסקה עם החציל והתרד המאודים בתוספת פיקורינו עיזים (40 ש"ח) וכך הטופו הכבוש והמוצלח כל כך (42 ש"ח) נשאר שלה. כשהגיעו לעיקריות החליטו שחברות אמיתיות חולקות לא רק זכרים אלא גם קלוריות, וכמו שתי פרפריות שחוששות ממחויבות עברו ממנה של ירקות עונתיים ממולאים בגרעיני שיבולת שועל, פריקי וטופו (84 ש"ח) למנה של אטריות אורז שחורות בקארי קוקוס עם ירקות וטופו מעושן (78 ש"ח). כשהגיעו הקינוחים הן מלמלו משהו על כך שמתוקים הם השטן, בעת שקרמבל התפוחים (42 ש"ח) יורד בגרונן מהר יותר מתחתוניה של פריס הילטון אחרי כוסית קאווה. אבוי, כמה כיף!

נוגסות בחסה, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
נוגסות בחסה, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

מה עושים הקרניבורים? מתפלשים איתכם במנות המוצלחות. מה יש, שידחו קצת את ניתוח המעקפים שלהם.

מבחן חלב הסויה: לא גובים תוספת מחיר.  ויגן פרנדלי כבר אמרנו?

חכמת הטופו: לשאול צמחונית אם היא כן אוכלת דגים מוריד לכם במאה אחוז את הסיכוי לגלות שהטעם של מי שלא אוכלת בשר הרבה יותר טעים.

משק ברזילי, אחד העם 6 נווה צדק, 03־5166329, ראשון 7:00־16:00, שני־שישי  7:00־24:00,  שבת 9:00־24:00