בנות כת הסייטן סועדות ב-Vong

בנות כת הסייטן ביקרו במסעדת וונג הוייטנאמית, וקיבלו חשק לשבור את הכוס עם השף

וונג. צילום: בועז לביא
וונג. צילום: בועז לביא

זה לא סוד שבנות הכת חולות על אוכל וייטנאמי. אחרי הכל, כשמדובר בדפי אורז, רצועות פפאיה, קארי, טופו ושברי בוטנים – אין דבר כזה גרון עמוק מדי (כמה משמינים יכולים להיות דפים?). את מסעדת וונג הלוהטת בשדרות רוטשילד קשה לא לחבב, והתפריט הטבעוני שהושק בה לאחרונה הוא מדויק ומענג כל כך עד שהשתיים מתחננות בפני כל אישה פנויה ובת דעת (זה בדרך כלל הולך יחד) להגיע ללוקיישן, לשאול מי השף, להצמיד אותו לקיר ולדרוש שייבה בו במקום.

עם מנות פתיחה כמו סלט פפאיה עם צ'ילי, כוסברה, נענע ואצות היג'יקי ברוטב שום (42 ש"ח), סלט וונג הכולל עלי אייסברג, בוטנים ממותקים וטופו בחומץ אורז (39 ש"ח), ומנות עיקריות שכוללות לחמניות באן רכות כישבנו של עולל (הטבעונית כבר נשכה כמה ישבני עוללים בחייה) במילוי טופו מושרה ברוטב צ'ילי חריף (37 ש"ח), מנת טופו בקארי עם בטטות, חציל ובצל מבושלים ברוטב קארי על אורז מלא או לבן (ברור שמלא, את הכי יפה כשאת מלאה ב-49 ש"ח) ועלי בוקצ'וי עם טופו שמוקפץ בשום (44 ש"ח) – פשוט אי אפשר שלא להתמסטל מעונג ולדמיין חיים משותפים עליזים ודשנים במיוחד.

כרסה ההריונית של הטבעונית כמעט פתחה את עינה של הצמחונית, עת ליקק הצמד את הצלחת שהכילה רק כמה דקות קודם לכן בננה מקורמלת בזיגוג סילאן ושקדים (זה פרי, פסקו השתיים, ומכאן שבריא ואף מחטב). על מנת הטפיוקה בתוספת חלב קוקוס, בוטנים ממותקים ומלון דעותיהן כבר היו חלוקות, שכן הצמחונית אוהבת דברים לבנבנים וחלקלקים, ואילו הטבעונית, נזירה לשעבר, רואה בנוזל הצמיגי משהו לא דתי במיוחד. אז איך אומרים מושלם בוייאטנמית?

מבחן הסויה: אין סויה, כי אין קפה. פטור ממבחנים לכולם!

מה עושים הקרניבורים: זוללים ולא מתלוננים. די, חם לנו גם ככה.

חוכמת הטופו: אם כבר אכילה רגשית של אחרי מלחמה, אז בלי בשר בבקשה. אף אחד לא רוצה גם סתימת עורקים על הראש עכשיו.

למסעדת Vong