כת הסייטן – Loveat

בנות כת הסייטן ביקרו בסניף רשת Loveat בדיזנגוף. בדיוק כשהיה נדמה שהארוחה הולכת למקום צפוי מדי, הגיעה ה'טבעונית לאללה' ושינתה את הכל

גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

בסוף השבוע שעבר נפגשו בנות כת הסייטן במאורע שלא כלל, לשם שינוי, ארוחת גורמה טבעונית. השתיים התראו במסיבה לרגל עזיבתו של עורך העיתון (לשעבר), שאת שמו כבר איש לא זוכר (משהו בא', אולי אמיליו?) ולבה של הצמחונית החסיר פעימה. לא רק שהטבעונית נראתה רזה מתמיד, דבר שמרגיז את הצמחונית בימי חול וחג בלי קשר למידותיה שלה, אלא שהטבעונית נראתה רזה מתמיד בעוד הצמחונית בלסה צ'יפס, קטשופ ומיונז (קורה לטובות ביותר אמרה לעצמה הצמחונית, ורשמה ביומנה "חוקן דחוף").

אך מה הפלא, בעצם? שבוע קודם לכן, עת ביקרו השתיים בסניף המתוק של רשת Loveat בדיזנגוף כדי לחגוג על המנות הטבעוניות שהשתחלו לתפריט (בלי שאתם שמים לב אנחנו משתלטים עליכם, חברימוס!), הטבעונית אכלה כילדה סינית נטולת שיניים, בעוד הצמחונית תפקדה על תקן דוב נמלים. בתפקיד הנמלים: מנת ירקות אפויים בשמן זית, כולל שעועית ירוקה ורוקט (45 ש"ח), מנה וייטנאמית (כשהעוף הוחלף בטופו ואטריות האורז, רצועות הגזר, הפלפלים והבוטנים הקלויים נשארו כשהיו – 48 ש"ח) ואורז אדום מלא עם ירקות ועדשים שחורות שמוגש עם טחינה ורוטב צ'יפוטלה טבעוני למהדרין (42 ש"ח). כל אלה היו מנות שהשתיים כבר טעמו בחייהן, שהרי הרשת תמיד התהדרה בתפריט בריא, והכנסת מנות נטולות חיות אינן בגדר חידוש רדיקלי בתפריט. אך גולת הכותרת הגיעה, ממש כמו בסרטים הבוליוודיים, מהמקום הכי פחות צפוי: הטורטייה. טורטייה "טבעונית לאללה" (היא הגיעה עם השם הזה מהבית, השתיים היו בכיף מכנות אותה "טבעונית אבל זורמת") כוללת ממרח עדשים, טחינה, גזר, סלק ובטטה אפויים, זעתר ורוקט, ומדובר ללא ספק במנה הכי שווה שתאכלו ב־35 ש"ח (פה גם הטבעונית השדופה אפילו נלחמה על החצי שלה. אין גבול לדורסנות הצמחונית). לסיכום, חברות, תמיד תחזיקו חברה אחת שמנמנה שתגרום לכן להרגיש טוב עם הצ'יפוטלה שלכן. או הצ'יפס והקטשופ. כי עם כל הכבוד לאג'נדה, לפעמים אין כמו שמן קנולה טוב.

מבחן הסויה: תוספת 2 ש"ח. באסוש.

מה עושים הקרניבורים: מתבלבלים ממבחר המנות ובסוף מתגרים ואוכלים טורטייה טבעונית.

חוכמת הטופו: לא אומרים לצמחונית או לטבעונית שחולה בחורף "זה בגלל שאת לא אוכלת בשר". לא, כי אתם עם הכבדים והשווארמה שלכם ממש בדרך לחיי נצח.