יפי הבלורית: ברבאבא, פירס ברוסנן וקינת הגשם

הם לא חולקים את אותה הגזרה ובטח שלא את אותה הבלורית – ובכל זאת, ברבאבא העז השבוע להשוות עצמו לפירס ברונסן

הרלסון וברוסנן, מתוך הסרט "אחרי השקיעה".
הרלסון וברוסנן, מתוך הסרט "אחרי השקיעה".
1 במרץ 2017

הימים החמימים העציבו אותו. במו עיניו ראה איך הבקבוקים החומים על מדפי הברים מביטים בעצב על חבריהם הנשלפים מהמקפיא לטובת לגימה מהירה וקרירה. לו היה יכול, היה עוצר את האביב במו ידיו.

"רישיון לגנוב" הוא בדיוק אחד הסרטים שברבאבא שמח לחזור ולהיתקל בשידור חוזר שלהם באמצע הלילה. הכוכב הוא פירס ברוסנן כפורץ נוצץ שמבטיח לסלמה הייק אהובתו כי פרש מעסקי הגנבה והוא מתכוון לחיות לצדה לנצח באי אקזוטי (את ההבטחה הראשונה לפחות הוא אינו מתכוון לקיים). אחת הבעיות של ברוסנן עם הטרופיקנה שמסביב היא שהמשקאות מוגשים בתוך קוקוסים או אננסים מקושטים בפלחי פירות, קשים ושמשיות לרוב. בצר לו הוא מספר לברמן על פרנק סינטרה שהיה שותה וויסקי נקי בכוס רגילה, ואחר כך מזמין אותו הדבר: "תן לי את מה שפרנקי היה שותה", הוא מבקש. הברמן מוזג וויסקי לכוס רחבה, אבל מיד מתלבט לרגע מה לעשות באותה מטרייה קטנה: "האם פרנקי נהג להשתמש במטרייה?", הוא מתעניין אצל ברוסנן ונענה במבט מזרה אימה: "אפילו לא כשירד גשם!".

רישיון להיות גבר. מתוך הסרט "רישיון להרוג"
רישיון להיות גבר. מתוך הסרט "רישיון להרוג"

בדיוק גבר כזה מרגיש ברבאבא. אמנם ברוסנן והוא לא חולקים את אותה גזרה וגם לא את אותה בלורית, אך בכל זאת ברבאבא הוא דמות מונפשת של משקאות נקיים וחומים בכוסות רחבות. לפיכך העציבו אותו הימים החמימים שלפני הגשם, שגם אם אינו האחרון הרי שהוא אחד האחרונים לעונה. במו עיניו ראה שהבקבוקים החומים על מדפי הברים מביטים בעצב על חבריהם הנשלפים מהמקפיא לטובת לגימה מהירה וקרירה. אחריהם יבואו מיצי הפירות, המיקסרים התוססים ומשקאות הברד המרוסקים, וברבאבא מרגיש איך רמת הסוכר שלו עולה רק מהמחשבה.

מבלי משים נשאו אותו רגליו דרומה ומערבה, עד לקרבת הדולפינריום. התיישב ברבאבא על החוף, הזמין בירה, קיבל אותה פושרת ללא קצף ובכוס פלסטיק (כפי שמחייב החוק). לו היה יכול היה עוצר את האביב במו ידיו המאוירות – לא בגלל האביב כשלעצמו אלא בגלל הקיץ שיבוא אחריו. ובעודו חושב מחשבות מרירות כקמפארי, עברה לידו גברת נאה עם כלבלב חביב, שמחים שניהם לקראתו כמו שאפשר רק באביב, וברבארבא נאלץ להסכים שעם כל הכבוד לוויסקי, לכל עונה יתרונות משלה.