לא רק גוגל מוגל

קמתם בבוקר ונזכרתם בכאב במאורעות אמש? שתיתם קצת יותר מדי? יש פתרון: 7 תרופות קיצוניות להאנגאובר מרחבי העולם

1 בינואר 2014

כשהבטן מתהפכת, הראש מתפוצץ, וכל רעש קטן נשמע כמו פיצוץ אטומי באוזניות בפול ווליום – כנראה ששתיתם אתמול יותר מדי. ברחבי העולם התפתחו מגוון של תרופות סבתא להאנגאובר שאחרי החגיגה. הנה כמה קיצוניים במיוחד:

יפן

אחרי לילה עם יותר מדי סאקה היפנים נעזרים בסוג של פרי מומחץ הדומה לשזיף המכונה אומבושי (Umebushi). מי שמתקשה עם המרירות החזקה של המאכל נוהג לטבול אותו בתה ירוק.

גרמניה

הגרמנים, עם הסדר והרצינות המפורסמים שלהם, לא מחפפים גם כאן. יש להם ארוחת חמרמורת שלמה, הכוללת בדרך כלל דג הרינג כבוש, מלפפונים חמוצים, בצל ובירה. לתענוג הזה, שאוכלים כאמור בבוקר (!), הם קוראים בחינניות אופיינית katerfrühstück.

רוסיה

הרוסים יודעים לעשות חיים, וגם אחרי לילה עמוס וודקה הם יוצאים לקצת גוד טיים. המנהג הרוסי אומר שכדי לנצח את ההאנגאובר כל מה שצריך זה סשן לוהט בסאונה. מזיעים את האלכוהול החוצה.

מונגוליה

בהתאם לתדמית הקשוחה-קיצונית-ביזארית שיש למונגולים עוד מימי ג'ינגיס חאן, המנהג המקומי דורש אכילה של עיני כבש מוחמצות שטבולות במיץ עגבניות. כנראה שהם לא ראו את "ההרצאה הכי חשובה שתשמעו אי פעם".

סקוטלנד

לסקוטים, בניגוד למקומות אחרים ומסורתיים יותר, יש תרופת האנגאובר מודרנית! "אירן-ברו" (Irn-Bru), משקה תפוזים תוסס שאמור לעשות פלאים לבחילה ולכאב הראש. מי ידע שלסקוטים יש אורנג'דה.

סיציליה

בהתאם למסורת המאפיונרית הסיציאליאנית, גם תרופת ההאנגאובר הפופולרית באי נשמעת כמו משהו שדון קורליאונה היה מכריח את אויביו לאכול – פין מיובש של שור.

פיליפינים

בניגוד לגרסה המערבית הגורסת כי ביצים חיות עוזרות להאנגאובר (מישהו באמת שותה גוגל מוגל?) הפיליפינים לא מתספקים בחלמון וחלבון המוכרים והטובים. ביצת ברווז מופרית ומטוגנת המכונה באלוט (Balut) היא להיט ההתאוששות הפיליפיני.