הבהלה לזהב: מחממים מנועים לקראת תערוכת הקוניאק בתל אביב

תערוכת הקוניאק XOXO שתיערך בשבוע הבא בתל אביב היא הוכחה נוספת לכך שנוזל האלים כבש את כוסותיהם של שתייני העיר. הבקבוקים שאסור לכם לפספס בה

xoxo תערוכת הקוניאק הראשונה בישראל צילום: אנטולי מיכאלו
xoxo תערוכת הקוניאק הראשונה בישראל צילום: אנטולי מיכאלו
22 בפברואר 2017

לא שהיינו צריכים הוכחה נוספת לכך שהקוניאק כבש את כוסותיהם של שתייני העיר בשנתיים האחרונות, אבל אם מישהו עוד הטיל בזה ספק, אז תערוכת הקוניאק XOXO, שתיפתח בתל אביב בשבוע הבא, מוכיחה סופית שעמישראל אוהב קוניאק.

כבש את הכוסות. צילום: אנטולי מיכאלו
כבש את הכוסות. צילום: אנטולי מיכאלו

זה התחיל כמדומני עם הרפורמה במיסוי האלכוהול, שהנגישה את המחירים, והתלבש מצוין על תרבות הקוקטיילים המתפתחת, בארץ ובעולם. וכמובן, בצ'ייסר: כמו שהכל אנחנו אוהבים לאכול בפיתה, ככה את הנוזלים אנחנו אוהבים להוריד בצ'ייסר. איכשהו הצליח הקוניאק להפוך לצ'ייסר לגיטימי – אפילו כזה שמפנקים איתו – בהמון ברים ומסעדות בעיר. אין לי ספק כי לא על זה חלמו יצרני הקוניאק הוותיקים והשמרנים, אבל כל דבר שעוזר לקוניאק להתנער מהתדמית הזקנה והכבדה ומעלה את המכירות שלו, הרי זה מבורך.

בתערוכה, שתהיה פתוחה לקהל הרחב, יוצעו לטעימה עשרות קוניאקים שונים, חלקם מהדורות מיוחדות ונדירות, תמורת קופוני טעימה. הנה כמה קוניאקים ששווה לשים לב אליהם בתערוכה:

HINE

כדאי לשים לב לגרסאות המיוחדות והנדירות של הבית הזה, למשל Domaine Hine Bonneuil 2006 – קוניאק מאזור גראן שמפן, בציר 2006, שיוצר בכמות קטנה. תוכלו לטעום כאן גם את ספינת הדגל, Hine Talent – קוניאק שמגיע בבקבוק קריסטל בעבודת יד ונמכר בארץ תמורת 45,000 ש"ח.

 Hennessey

אפשר יהיה לטעום את ה־H250 – קוניאק שיוצר במיוחד לחגיגות ה־250 שנה להנסי. כמו כן יוצעו כאן קוקטיילים המשלבים קוניאק ואספרסו, כחלק מאסטרטגיה חדשה של המותג.

Martell

 בית הקוניאק השני בגודלו בעולם, שמשום מה בארץ עדיין לא זכה לדי הכרה. אפשר יהיה לטעום את ה־Cordon Bleu Intense Cask Heat Finish – מהדורה מיוחדות של הקורדון בלו, אחד הקוניאקים המוצלחים בעולם בעיניי, שמקבל סיומת בחביות חרוכות במיוחד.

 ODV

חברה שמתמחה ביבוא של קוניאק מבתים קטנים של חקלאים המגדלים בעצמם את הענבים, שמות שלא מוכרים לקהל הרחב אבל גורמים לכל חובב קוניאק אדוק להתרגשות גדולה. לא הייתי מפספס את ה־Paul Giraud, Jaques Denis, Daniel Bouju, Logis de  ואת Montifaud.

XOXO,  תערוכת הקוניאק, הצורפים 18 יפו העתיקה (גלריה לורנס), רביעי־חמישי (1.3־2.3) 18:00־24:00