בדיוק כמו הוני

גם בעולמות הלילה בהן אדישות היא יתרון, די.ג'יי הוני הגרמני לא מפחד לחשוף את הצד הרגיש שלו

23 בספטמבר 2013

את הסט שניגן בבוילר רום – סדרת מסיבות הפופ־אפ היוקרתית – בחר הוני להקדיש לבחורה מסתורית. פתיחתו עשתה שימוש בקטע קצר מ־"Happines" של הפוינטר סיסטרס, עם הטקסט "אני אוהבת את זה שאתה אוהב לחיות… אתה השראה… אתה ההזמנה שלי לאושר". מחווה כה אמיצה וכנה היא לא עניין שבשגרה. בטח לא בעולם שבו הקונבנציה היא להיראות כמה שיותר אדיש וקול. אבל כזה הוא הוני – קצת אחר, קצת שונה ומאוד כן.

למרות השם האקזוטי המטעה, הוני־הון צ'וי נולד בגרמניה. הוא התאהב במוזיקה בגיל צעיר ובהעדר תוכנה שתוכל למצוא לו דגימות שאהב בקטעי היפ־הופ, עשה את העבודה השחורה בעצמו. כשגילה את הדיסקו שממנו שאבה מסורת הראפ את הקטעים ואת ההשראה, התאהב מחדש. "דיסקו הוא מקום ההולדת של הרבה צורות של מוזיקת דאנס אלקטרונית", מסביר הוני את משיכתו. "היו לדיסקו כמה התעוררויות ולא מזמן הייתה עדנה שהגיעה אחרי תקופה ארוכה מאוד של צלילים מאוד מופשטים ומינימליסטיים ששלטו במועדונים, וגל העריכות המחודשות לקטעים ישנים הביא לתודעה מחדש את הרגישות האנושית שנמצאת במוזיקה חיה – כתיבת שירים, ווקאלים, אבל בזרימה שונה ומסודרת מחדש, ופתאום כל הדי.ג'ייז יכלו למקסס את האדיטים האלה בדרך הרגילה. בסביבה שלי דיסקו תמיד שיחק ומשחק תפקיד מרכזי ואנחנו לא מתרגשים מהייפים של דיסקו וקדחות של אדיטים. זה כמובן לא אומר שטכנו הוא לא משהו גדול עבורי".

הוני בבוילר רום:

הזכרת קודם את הרגישות האנושית. איך באמת שומרים על ייחוד בתוך עולם שרוב רובו נאחז בפחות או יותר אותה פלטה של צבעים?

"זו שאלת המפתח. זה מסובך. סאונד אישי מורכב מהרבה הרגלי הפקה, נטיות אסתטיות, משמעת, יכולת לקיחת החלטות, מקורות שונים של השראה. אתה צריך שלא יהיה לך פחד מלהיות אתה עצמך, לשים את עצמך מקדימה יחד עם כל המוזיקה והמוזיקאים הגדולים שאתה אוהב ונותנים לך השראה. אבל לא בדרך תחרותית, אלא בדרך מלאת כבוד שמאפשרת לעכל, לשחק ולהיות מסוגל להיות יצירתי. להישאר פתוח, להישאר אמיתי".

אתה מהדי.ג'ייז הבודדים בברלין שאין לו עבודה קטנה מהצד. איך זה משפיע על ההתנהלות שלך?

"אני מתקלט הרבה אז יש הרבה התעסקות סביב התקלוטים האלה – פגישות, חיפוש מוזיקה חדשה, סידור תיק תקליטים. כאלה".

איך אתה מסדר את התיק?

"הבסיס הוא התקליטים שאני הכי אוהב עכשיו. הם המפתח למה שיש לי בראש ואני בונה את הסלקשן שלי סביבם. אני מדמיין רגעים שונים שאני רוצה לייצר וזה מה שמנחה אותי".

סט של הוני: