בירה, זה כל הסיפור

מבישול בבירה, דרך הרכבה של בר ביתי ועד טעימת בירות בחושך מוחלט – מרימים לבירה במסגרת האירוע הקולינרי הגדול של השנה – "מסעדות מבפנים" – שיתקיים בין התאריכים 26.2־1.3

ה-Mate. צילום: אנטולי מיכאלו
ה-Mate. צילום: אנטולי מיכאלו
12 בפברואר 2014

קשה לשכוח את הפעם הראשונה. הרגע שבו השפתיים נוגעות בכוס הצוננת ובלוטות הטעם מחכות להרגיש את הנוזל הקר והסמיך, ממתינות דרוכות להבין על מה כולם מדברים. ואז מגיע הרגע הזה, רגע האמת, שבו האמת המרה נוחתת לכם על הלשון: זה מר, זה לא טעים, זה לא מה שסיפרו לנו שזה. אבל כל היופי בבירה זה שעם הזמן לומדים לאהוב אותה. זו לא אהבה ממבט ראשון, וגם לא התאהבות תמימה שעושה לכם נעים בכל הגוף ואתם רק מחכים לפעם הבאה. עם בירה זה אחרת. אבל ברגע שנוצר הקליק, גם אם הוא לקח לכם חמש שנים, באותו רגע אתם מבינים שזהו, שיש רגעים בחיים שבהם לא יהיה משהו טוב יותר מכוס בירה קרה וחזקה, כזו שתנגן לכם על המיתרים.

באירוע הקולינרי "מסעדות מבפנים" יתקיימו מספר סדנאות שיעשו כבוד לבירה. עופר בן אור, השף של מסעדת ביירן, יעביר במסעדה שתי סדנאות שיעסקו בבישול עם בירה (מצורף מתכון). בסדנאות הוא ילמד להכין שלושה מאכלים עם בירה, שבסוף הסדנה המשתתפים יוכלו גם לטעום אותם; יציג סוגי בירות שונים ואת חומרי הגלם שמהם מורכבות הבירות; וידגים סגנונות בישול שונים בבירות ואת העקרונות העומדים מאחוריהם, למשל בירות כהות לתבשילי קדרה, בהירות לפירות ים וקינוחים ועוד (26/2, 200 ש"ח, 12 משתתפים).

ארז אושרי, מבעלי רשת הברים Mate, יעביר סדנה ובה יספר איך לבנות בר ביתי אידיאלי לאירוח, אילו משקאות חייב הבר לכלול, איך לבנות חוויה של בר בבית כשמארחים את החבר'ה, באילו כלים כדאי להשתמש, עם מה להתחיל ועם מה לסיים ומה כדאי לנשנש תוך כדי (28/2, 90 ש"ח, 15 משתתפים). במסעדת Black out במרכז "נא לגעת" תחולל העיתונאית ואשת הקולינריה הילה אלפרט נפלאות במטבח. המפגש עם אלפרט וצוות השפים של המסעדה (פרננדו זלס ומשה חג'ג') יתקיים בחושך מוחלט, ובו יתקיימו טעימות של מנות ירקות, קטניות, חיטה, שקדים ומיני עלים. כל הבירות שיוגשו באירוע הם תרומה של קרלסברג IBBL למרכז לעיוורים (26/2, 220 ש"ח, 20 משתתפים).

מהרו להבטיח את מקומכם בסדנאות השונות. ההשתתפות בפעילות כרוכה ברכישת כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט של האירוע: openrestaurants.co.il (רשימת המשתתפים המלאה מופיעה באתר)

*"מסעדות מבפנים" הוא יוזמה של מרב אורן מ־Agora, המתמחה בייזום וניהול פרויקטים במרחב הציבורי, ומופק על ידי מרב אורן ואביבה לוינסון, מנהלת בתים מבפנים בישראל