טיסת אספרסו: 10 בתי הקפה הטובים בעולם

מפריז, דרך טוקיו ועד ניו יורק - 10 מערכות Time Out ברחבי העולם ממליצות על בתי הקפה הטובים ביותר בערים שלהן. שמרו לטיסה הבאה

קפה  פסמאר במקסיקו סיטי (צילום באדיבות המקום)
קפה פסמאר במקסיקו סיטי (צילום באדיבות המקום)
7 באפריל 2016

אירופה

פריז

Cuillier

הפנטזיה על בית קפה צרפתי קטן ורומנטי מתממשת ב־Cuillier. היכן שלא תבחרו לשבת, אם זה על ספסל עץ כבד לצד שלל מגזינים או על הבר הצופה אל המוזיאון ממול, ריח של קפה איכותי יתגנב לכם לאף בקוקטיות צרפתית בלתי נמנעת. הקפה, שמיובא ישירות מאתיופיה, ברזיל וגוואטמלה, נמכר גם בתערובות לחליטה ביתית. הקפה כאן חזק, עם גוף קטיפתי, שמשאיר טעם פירותי אחרי השלוק הראשון.

יושבים? 20 בתי הקפה השכונתיים הכי טובים בתל אביב
בחירת הקהל: דה סטריטס הוא בית הקפה האהוב בתל אביב

מילה ממערכת Time Out: ״לכו על תפריט המתוקים, שמגיע ממאפיית Broken Biscuits. פרוסה מפאי הלימון (4.30 יורו) תשמח אתכם במיוחד״.

A photo posted by Cuillier (@cuillierparis) on


ברצלונה

Satan's Coffee Corner

ברובע הגותי של ברצלונה, מאחורי דלת ברזל שחורה שעליה נכתב ״Satan״ באותיות אדומות, מתחבא בית קפה משפחתי ונחמד. הבעלים, נצר לשושלת קפה ספרדית מכובדת, החליט לקחת את הכישרון המשפחתי ולפתוח מקום מגניב עם חליטות קפה איכותיות ותפריט מגוון. מעגל הגיהינום המקומי הזה מתגאה בתערובות קפה סודיות עם שמות של מוזיקאים מפורסמים, כך שתוכלו לשתות את דבי הארי או פויזן אייבי עם חלב או כקפה פילטר, וגם לקנות אותן הביתה. רוקנ׳רול.

מילה ממערכת Time Out: ״במקום תפריט אוכל רחב. אל תפספסו את המולים המאודים, הבשרים הכבושים, הסנדוויצ'ים המורכבים והדונאט היחיד שמוגש במקום״.

A photo posted by Alex Olmos (@fast_life) on

איסטנבול

Kronotrop

הקפדה על איכות פולי הקפה, קלייה סמוך למועד ההכנה ושימוש במכשור ארטיזינלי סלואו־פודי הציב את קפה קרונוטרופ כנושא בשורת הגל השלישי של הקפה באיסנטבול. עם סניף גדול ומרכזי בג'הנגיר, אחת השכונות הכי קוליות באיסטנבול, בית קלייה פרטי ועשרות סניפים ברחבי העיר, לא פלא שהמקום הזה הפך למוקד עלייה לרגל.

מילה ממערכת Time Out: ״שתו קפה תורכי. הבעלים שם לעצמו למטרה לחקור ולשדרג את המשקה שהפך לכה מזוהה עם המדינה (על אף הפולים הנחותים שבהם משתמשים בדרך כלל להכנתו), ומנסה לייצר קפה תורכי עם פולים איכותיים בקלייה טרייה״.

קפה קרונוטרופ באיסנטבול (צילום: מוראט טקין)
קפה קרונוטרופ באיסנטבול (צילום: מוראט טקין)

אסיה

טוקיו

Nozy Cafe

מרחק בלוק אחד מפארק סטגאיה הציורי מסתתר אחד מבתי הקפה המיוחדים ביותר בטוקיו. עם עיצוב מערבי ומרגיע, ארבעה מקומות ישיבה בלבד ומכונת קלייה גדולה בקומת המרתף, נוזי הפך לקפה פופולרי בקרב מביני העניין. תפריט האספרסו מציע פולים ממקומות שונים בעולם (כולל הונדורס וארגנטינה), כל סוגי הקפה מוגשים בכוסות זכוכית יוקרתיות, ואם תקנו שקית פולים תקבלו גם הנחה של 250 ין (8.5 ש״ח) על כל משקה.

מילה ממערכת Time Out: ״לכו על כוס קפה מפולים מקסיקניים – ארומה מרירה וייחודית״.

A photo posted by Kain Tietzel (@kaintietzel) on


בייג'ינג

Soloist Coffee Co

סולויסט קפה, מעוז ההיפסטרים באזור מדליק בבייג'ינג, ממוקם מרחק הליכה קצרה מכיכר טיאננמן המפורסמת (גם לשמצה). במקום מתקבצים עשרות צעירים שממתינים לטעום את הקפה שמגיע למקום מרחבי הגלובוס. סולויסט קפה היה מחלוצי הגל השלישי של הקפה בסין ומהראשונים שהתייחס להכנת קפה כעבודה ארטיזינלית.

מילה ממערכת Time Out: שתו כוס קפה מפולים חד זניים שנקלים במקום, רק שימו לב – קפה ומאפה יעלו לכם כ־ 100 יואן (57 ש״ח!).

סולויסט קפה בבייג'ינג (צילום: צ'ן צ'או)
סולויסט קפה בבייג'ינג (צילום: צ'ן צ'או)

סינגפור

The New Black

דמיינו חנות של אפל מעורבבת עם אולפן טלוויזיה צבעוני בעיצוב עדכני ומתוקתק וקיבלתם את אחד מבתי הקפה הכי מדוברים בסינגפור. כל הטירוף מתרחש בעמדת טייק־אוויי קטנה, שאליה גייס הבעלים את זוכה המקום הראשון באליפות הבריסטה בארצות הברית לשנת 2004, ברונוון סרנה, כדי שיבנה את התפריט הטוב ביותר, עם פולים מכל העולם. כאן הוויזואליה מדברת: כלי בישול הקפה מעוצבים למשעי, תערובות הפולים מוגשות עם הסבר גרפי מפורט ובין הקופה לוויטרינת המאפים תמצאו אייפד שיזרים לכיוונכם את כל מה שרציתם לדעת על הקפה שלכם.

מילה ממערכת Time Out: ״קחו קפה בטייק אוויי, רק בשביל האריזה היפהפייה״.

בית הקפה The New Black בסינגפור (צילום באדיבות המקום)
בית הקפה The New Black בסינגפור (צילום באדיבות המקום)

 

אמריקה

ניו יורק

Irving Farm Coffee Roasters

להבדיל מבתי קפה רבים שרק בשנים האחרונות החלו להכניס חליטות ותערובות קפה מוקפדות
לתמונה, זוג החברים שהקים את אירבינג פארם קופי ב־1966 בקטע הזה כבר כמעט 20 שנה. הקלייה במקום הראשונה נערכה כאן באמצע השנות ה־80, וכיום כבר מדובר באימפריה: שישה סניפים בניו יורק, בית ספר לאמנות הקפה, בתי קלייה ואינספור לקוחות ותלמידים שמגיעים ללמוד מהגדולים מכולם. בבתי הקפה של הרשת תמצאו תערובות ייחודיות ממרכז אמריקה, אפריקה והאוקיינוס הפסיפי.

מילה ממערכת Time Out: ״לכו על קפה בחליטה אטית. כל תערובת קפה שתבחרו לצורך כך תעניק לכם קפה מושלם״.

קפה אירבינג פארם בניו יורק (צילום באדיבות המקום)
קפה אירבינג פארם בניו יורק (צילום באדיבות המקום)

לוס אנג'לס

Go Get Em Tiger

בשכונת ואלי וילג' של לוס אנג'לס נמצא בית קפה קטן ומינימליסטי עם מקסימום קסם. החלל הגדול והמואר מציע תערובות קפה, תפריט אספרסו ולאטה מגוון, בקבוקי קפה קר בחליטה אטית ומאפים קטנים ומתוקים שהולכים בול עם הקפאין האיכותי.

מילה ממערכת Time Out: ״הלאטה אגוזי מקדמיה ושקדים יכול בקלות להתמודד על תואר כוס הקפה הטובה ביותר באמריקה. מתחשק לכם משהו קר? לכו על מילקשייק וניל עם ארבעה שוטים של אספרסו חזק״.

A photo posted by Go Get Em Tiger (@ggetla) on

סאו פאולו

Coffee Lab

בלבה של וילה מדלנה, השכונה הכי בוהמיינית בסאו פאולו, מסתתר בית הקפה האופנתי הזה, שכולו מעבדת קפה פרטית של בריסטה אחת משוגעת לדבר. עם מכונת קלייה מהטובות בעולם, פולים משובחים ואקססוריז לבישול קפה, התוצאה גיקית אך מלאת סטייל: הצוות לבוש כמו פועלים משנות ה־50 והקפה מקבל התייחסות מדוקדקת.

מילה ממערכת Time Out: ״מאחורי סוגי הקפה והמכשירים הרבים שניתן לרכוש במקום עומדת אג'נדה מוצקה: הכנת קפה איכותי תוך אחריות סביבתית־חברתית. רוצים לשמוע עוד? הצוות ישמח לספר לכם. ויוה לה רבולוסיון״.

coffee lab בסאו פאולו (צילום: רנאטו פראדה)
coffee lab בסאו פאולו (צילום: רנאטו פראדה)

מקסיקו סיטי

Café Passmar

בתוך דוכן נסתר בשוק איכרים בקולוניה דל וייה מסתתר בית הקפה הכי מדובר ומעוטר במקסיקו סיטי. עם לוק חיצוני של מסעדת פאסט פוד, שמסתיר סדר ברמה של בית בובות, אי אפשר לא לעצור ליד המפעל הקטן שמשלח מאות בריסטות לכל רחבי מקסיקו. אחרי שזכו שלוש פעמים באליפות הבריסטה הלאומית והגיעו למקום השני בתחרות הלאטה העולמית ב־2011, אין חובב קפה שלא מכיר את פסמאר ומגיע במיוחד לכוך הקטן לאספרסו של בוקר.

מילה ממערכת Time Out: ״נסו את הקפה מוחיטו – תערובת פולים מיוחדת עם מנטה ונענע חריפה. אם אתם רעבים, האנצ'ילדות עוף פשוט אלוהיות״.

קפה פסמאר במקסיקו סיטי (צילום באדיבות המקום)
קפה פסמאר במקסיקו סיטי (צילום באדיבות המקום)

 

[tobutton text="%22%u05DC%u05E8%u05DB%u05D9%u05E9%u05EA%20%u05E7%u05E4%u05E1%u05D5%u05DC%u05D5%u05EA%22" link="%22http%3A//elite-coffee.co.il/44316-capsules%3Futm_source%3Dtimeout%26utm_campaign%3Dcapsules_december%26utm_medium%3Dcpm%26utm_term%3Dkatava_timeout%26utm_content%3Dkatava%22" theme="red1" target="_blank" ]